Ziet er goed uit; alleen heb ik wel mijn twijfels met je doelstelling 300pk..
Dat je nog steeds die standaard zuigers en drijfstangen hebt zitten.
Was het niet nog beter om de cilinders op te boren (big bore) met nieuwe gesmede zuigers en betere drijfstangen?
Dave's Turbo R53 Project
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dude don't worry the SAM is er........X-treme Mini schreef:Kop ziet er netjes uit.. maar als ik zo die aanslag op de zuigers en cylinderwanden kijk vindt ik het een beetje gek dat je de kop er zo weer op schroeft.

burn rubber not your soul

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik las dat mini een gesmeed spulltje heeft in het onderblok max 400pkAdrenalin Junkie schreef:Ziet er goed uit; alleen heb ik wel mijn twijfels met je doelstelling 300pk..
Was het niet nog beter om de cilinders op te boren (big bore) met nieuwe gesmede zuigers en betere drijfstangen?

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
R53
Oke, waar? En dat is best spul dan denk?franklyn85 schreef:Ik las dat mini een gesmeed spulltje heeft in het onderblok max 400pkAdrenalin Junkie schreef:Ziet er goed uit; alleen heb ik wel mijn twijfels met je doelstelling 300pk..
R53

MINI COOPER S R53 pre-facelift

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Uit me hoofd in dit topic dave had dat al uitgezocht geloof ik ........Adrenalin Junkie schreef:Oke, waar? En dat is best spul dan denk?franklyn85 schreef:Ik las dat mini een gesmeed spulltje heeft in het onderblok max 400pkAdrenalin Junkie schreef:Ziet er goed uit; alleen heb ik wel mijn twijfels met je doelstelling 300pk..
R53

- Cor
- Be Mini
Bericht
dat had ook wel wat schoner gemaakt kunnen worden.
ik heb al heel wat koppen vervangen bij auto's .
maar het moet echt goed schoon en vlak ,anders gaat de kop er niet op.
en mag ik ook vragen ,waarom je de kop en onderblok invet????
en dan de bovenkant van het onderblok.X-treme Mini schreef:Kop ziet er netjes uit.. maar als ik zo die aanslag op de zuigers en cylinderwanden kijk vindt ik het een beetje gek dat je de kop er zo weer op schroeft.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Cilinderwanden waren overigens spiegelglad, en het blokje heeft te rijk gelopen - vandaar de aanslag, ik ben er nog goed met een schuurspons over heen gegaan
Wat betreft het onderblok; Mini heeft in de R53 al een gesmeedde krukas, zuigers en drijfstangen zitten. Die onderblokken kunnen met gemak 400 pk aan inderdaad.
Maar geen zorgen, het onderblok hebben we inderdaad zo gelaten. Ik wil namelijk als nieuwe project nadat de laatste 5 dingetjes op mn wensenlijst gedaan zijn rustig beginnen met een onderblokje te zoeken (incl krukas en drijfstangen en dit stralen, coaten en opboren naar 1,8 liter en dan met andere zuigers erin. Maar dat is verre, verre, verre toekomst waar ik me tzt nog in ga verdiepen met Sam. En geen zorgen, die 300 pk gaan we ECHT halen
Qua update: Compressor zit er definitief op, Injectoren zijn geplaatst, Oliekoeler wordt nu gedaan, Waterpompje moet nog, dan de CAI weer monteren, IC en wat resterende kabels en dan kunnen we starten. Daarna is het de beurt aan de remmen aan de voorkant, wellicht ook achter nog even doen en dan zijn we klaar!
Voor de afdichting van de koppakking doet Sam datCor schreef:en dan de bovenkant van het onderblok.X-treme Mini schreef:Kop ziet er netjes uit.. maar als ik zo die aanslag op de zuigers en cylinderwanden kijk vindt ik het een beetje gek dat je de kop er zo weer op schroeft.
Cilinderwanden waren overigens spiegelglad, en het blokje heeft te rijk gelopen - vandaar de aanslag, ik ben er nog goed met een schuurspons over heen gegaan
Wat betreft het onderblok; Mini heeft in de R53 al een gesmeedde krukas, zuigers en drijfstangen zitten. Die onderblokken kunnen met gemak 400 pk aan inderdaad.
Maar geen zorgen, het onderblok hebben we inderdaad zo gelaten. Ik wil namelijk als nieuwe project nadat de laatste 5 dingetjes op mn wensenlijst gedaan zijn rustig beginnen met een onderblokje te zoeken (incl krukas en drijfstangen en dit stralen, coaten en opboren naar 1,8 liter en dan met andere zuigers erin. Maar dat is verre, verre, verre toekomst waar ik me tzt nog in ga verdiepen met Sam. En geen zorgen, die 300 pk gaan we ECHT halen
Qua update: Compressor zit er definitief op, Injectoren zijn geplaatst, Oliekoeler wordt nu gedaan, Waterpompje moet nog, dan de CAI weer monteren, IC en wat resterende kabels en dan kunnen we starten. Daarna is het de beurt aan de remmen aan de voorkant, wellicht ook achter nog even doen en dan zijn we klaar!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
zover ik heb gelezen heeft die nu iets anders dan rekboutenCor schreef:maar kom je dan niet in de problemen met je aanhaal momenten van je rekbouten?Daveke schreef:
Voor de afdichting van de koppakking doet Sam dat
want dat vet tussen je koppakking ben je nadat de motor warm is geweest kwijt.

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
) en daar zet je de kop overheen en plaats je er een ringetje en een moer overheen en dat zet je vast op 90 NM
@ Adriaan, ja, ik ben wel thuis vanaf een uur of 4..
UPDATE: Waterpomp zit er inmiddels ook al op
TO DO:
- Oliekoeler
- Leidingwerk
- CAI
- Intercooler
- Voorfront
- Remmen
Klopt, ik ben naar ARP headstuds gegaan. Er zitten definitieve pinnen in het onderblok (alhoewel, gewoon vastgedraaidBMX schreef:zover ik heb gelezen heeft die nu iets anders dan rekboutenCor schreef:maar kom je dan niet in de problemen met je aanhaal momenten van je rekbouten?Daveke schreef:
Voor de afdichting van de koppakking doet Sam dat
want dat vet tussen je koppakking ben je nadat de motor warm is geweest kwijt.

@ Adriaan, ja, ik ben wel thuis vanaf een uur of 4..

UPDATE: Waterpomp zit er inmiddels ook al op
TO DO:
- Oliekoeler
- Leidingwerk
- CAI
- Intercooler
- Voorfront
- Remmen
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dus:
- Oliekoeler had je al toch? dus die hangt dr met een minuutje of 20..
- CAI vervangen deed ik uurtje over, toen moest de ouwe er nog uit.. dus 20min voor jou
- Intercooler.. ach.. 20min??
- voorfront? ach.. incl bumper halfuurtje door die bagger schroefjes
- remmen.. mzzz.. uurtje?
- leidingwerk.. mzzzz.. uurtje?
dussssss kortom:
Als ik vanaaf rond een uurtje of 8 op de stoep sta dan kan ik mee met t eerste testrondje?
- CAI vervangen deed ik uurtje over, toen moest de ouwe er nog uit.. dus 20min voor jou

dussssss kortom:
Als ik vanaaf rond een uurtje of 8 op de stoep sta dan kan ik mee met t eerste testrondje?

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
- CAI moet ik nog aanpassen met de dremel....
- IC hangt nogal snel, 2 bouten en 4 klemmen
- Voorfront betekent ook airco, radiator, bumper, stootbalken en steuntjes
- Remmen, inclusief ontluchten en achter schijven en blokken
- Radiator nog ontluchten en elektrisch circuit waterpomp nog fiksen
- Kleine ditjes en datjes?!
We hebben nog wel even te gaan!
- De coverplate zit er net op, de thermostaat moet er nog tussen en de leidingen nog aansluitenBMX schreef:Dus:
dussssss kortom:
- CAI moet ik nog aanpassen met de dremel....

- IC hangt nogal snel, 2 bouten en 4 klemmen
- Voorfront betekent ook airco, radiator, bumper, stootbalken en steuntjes
- Remmen, inclusief ontluchten en achter schijven en blokken
- Radiator nog ontluchten en elektrisch circuit waterpomp nog fiksen
- Kleine ditjes en datjes?!
We hebben nog wel even te gaan!
Onze sponsors