Ik heb me zitten inlezen in het gebied rond de garzweiler mijn en ga een 12 (mogelijk) verlaten en of uitgebaggerde dorpen bekijken.
Ik begin bij Holz en ga via Otzenrath, Pesch, immerath, aussichtspunkt tagebauwgarzweiler, lützenrath, holzweiler, keyenberg, oberwestrich, unterwestrich, kuckum, berverath.
Dus ik hoop dat in een of meerdere (ze liggen dicht bij elkaar) van die dorpen leuke locaties zijn voor foto's. Of misschien is het niks en dan weten we dat ook.
Ik zal iig aantekeningen maken en foto's van de mogelijke sites.
8 januari 2012: Fotoshoot (incl Rolling) Flight Forum Ehv
- despoo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou ik ben de hele dag op pad geweest en helaas zonder succes. Otzenrath en Holz bestaan niet meer. Ik ben door het gebied gereden, maar behalve weiland en veel bloemkolen was er niks te zien. In de verte kon je wel de baggeraars zien, maar geen spectaculair uitzicht.
Ik ben ook bij het uitzichtpunt geweest, maar het uitzicht is niet zo bijzonder. Je ziet wel de mijn, maar niet om daar met de club foto's te maken.
In Pesch heb ik wel wat lijkt op een verlaten schoolgebouw, maar het ziet er verder niet bijzonder uit. Het is ook het enige wat over is van Pesch, halverwege de enige straat die er nog is staan hekken met de melding dat het verboden is om voorbij de hekken te komen. Er valt door de hekken ook niks te zien. Voor de rest alle dorpen op mijn lijstje bekeken en ze zijn nog allemaal intact, op Holz en Otzenrath na dan, en bewoond. DUs ik denk dat ik net in de verkeerde tijd ben gekomen. Want al deze dorpen staan op de lijst om verzwolgen te worden door de mijn, maar de bewoners zijn nog niet vertrokken. De dorpen waren verder ook niet bijzonder om te zien en dus niet geschikt om foto's te maken. Er liep ook niemand op straat om eventueel wat te vragen.
Dus deze optie kan van de lijst af en ik zal verder kijken naar mogelijkheden.
Ik ben ook bij het uitzichtpunt geweest, maar het uitzicht is niet zo bijzonder. Je ziet wel de mijn, maar niet om daar met de club foto's te maken.
In Pesch heb ik wel wat lijkt op een verlaten schoolgebouw, maar het ziet er verder niet bijzonder uit. Het is ook het enige wat over is van Pesch, halverwege de enige straat die er nog is staan hekken met de melding dat het verboden is om voorbij de hekken te komen. Er valt door de hekken ook niks te zien. Voor de rest alle dorpen op mijn lijstje bekeken en ze zijn nog allemaal intact, op Holz en Otzenrath na dan, en bewoond. DUs ik denk dat ik net in de verkeerde tijd ben gekomen. Want al deze dorpen staan op de lijst om verzwolgen te worden door de mijn, maar de bewoners zijn nog niet vertrokken. De dorpen waren verder ook niet bijzonder om te zien en dus niet geschikt om foto's te maken. Er liep ook niemand op straat om eventueel wat te vragen.
Dus deze optie kan van de lijst af en ik zal verder kijken naar mogelijkheden.
aka BenjaMini
- despoo
- Volledig MINI minded!
Bericht
wat een mogelijkheid kan zijn:
In boxtel is er een Kasteel met daarin een klooster. Het heeft een park erom heen en ziet er best mooi uit. Het wordt nog dagelijks gebruikt dus het is niet vervallen of wat dan ook. Je hebt er een binnenplein waar je met auto's kunt komen. Dus de toegankelijkheid is goed. Al zullen de bewoners van het kasteel, 10 priesters, niet erg blij zijn denk ik als we daar foto's maken met zoveel auto's maar het is niet verboden.

Boxtel ligt tussen Den Bosch en Eindhoven in.
In boxtel is er een Kasteel met daarin een klooster. Het heeft een park erom heen en ziet er best mooi uit. Het wordt nog dagelijks gebruikt dus het is niet vervallen of wat dan ook. Je hebt er een binnenplein waar je met auto's kunt komen. Dus de toegankelijkheid is goed. Al zullen de bewoners van het kasteel, 10 priesters, niet erg blij zijn denk ik als we daar foto's maken met zoveel auto's maar het is niet verboden.

Boxtel ligt tussen Den Bosch en Eindhoven in.
aka BenjaMini
- despoo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb ook deze verlaten kool mijn gevonden in Luik (belgie), ziet er mooi uit voor de achtergrond alleen geen idee hoe toegankelijk dit is. Misschien dat een van onze belgse vrienden dat kunnen zeggen? Ik kan geen streetview vinden alleen losse foto's.

Het heet Hasard Cheratte

Het heet Hasard Cheratte
aka BenjaMini
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nog niet zo makkelijk een volgende lokatie te vinden..
je houd nu nog best veel vast aan het hele "verlaten/vervallen" thema..
misschien beter kijken naar industriele omgevingen die nog gebruikt worden?
Die zijn er zat in Nederland.. vraag is alleen of je erop mag..
In Utrecht heb je wel 'de Fabrique' zitten. Dat is een kartbaan met een industrieel karakter.
Iemand van de club (menno; forumnaam menno&petra) kent de eigenaar van de toko en misschien kunnen we wel regelen dat we daar sowieso op het terrein mogen.
Rick Tolboom is daar al eens geweest voor wat foto's, maar werd weggestuurd omdat je er normaal gezien voor moet betalen.
Maar niet geschoten is altijd mis
je houd nu nog best veel vast aan het hele "verlaten/vervallen" thema..
misschien beter kijken naar industriele omgevingen die nog gebruikt worden?
Die zijn er zat in Nederland.. vraag is alleen of je erop mag..
In Utrecht heb je wel 'de Fabrique' zitten. Dat is een kartbaan met een industrieel karakter.
Iemand van de club (menno; forumnaam menno&petra) kent de eigenaar van de toko en misschien kunnen we wel regelen dat we daar sowieso op het terrein mogen.
Rick Tolboom is daar al eens geweest voor wat foto's, maar werd weggestuurd omdat je er normaal gezien voor moet betalen.
Maar niet geschoten is altijd mis

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- despoo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Persoonlijk vind ik dat de foto's een mooie achtergrond moeten hebben die de fotograven de mogelijkheid bieden om met het licht en de achtergrond te spelen in combinatie met de auto. Zodat we niet 20 dezelfde foto's krijgen.
Dan kom ik al snel uit bij een mooi natuurlandschap of industrie icm natuur. En dan is de hedendaagse stedelijke industrie niet bijster mooi, vind ik. Dus dan ga k kijken naar de vervallen industrie ook vanwege het misterieuze element dat je dan hebt.
In nederland heb je erg weinig van beide, we hebben hier geen bergen of hoge heuvels en diepe dalen. Een duin of een dijk boven een rivier is niet zo spannend vind ik. Vervallen industrie wordt in nederland snel opgeruimd of achter slot en grendel gestopt.
Bij de vorige shoot werd toch het meest gestemd voor het spookdorp doel, dat zal niet zijn geweest vanwege dat iedereen zo graag naar belgie rijd, bedoel k verderr niks negatiefs mee.
Ik heb sowieso alle locaties van t vorige topic op de 1e pagina gezet en ik sta open voor allerlei soorten suggesties, maar die komen weinig.
Ik zal anders een poll starten voor het soort locatie om op basis daarvan dan verder te gaan.
Ik ben laats bij de fabrique geweest had daar een bedrijfs feestje van KPN.
Dan kom ik al snel uit bij een mooi natuurlandschap of industrie icm natuur. En dan is de hedendaagse stedelijke industrie niet bijster mooi, vind ik. Dus dan ga k kijken naar de vervallen industrie ook vanwege het misterieuze element dat je dan hebt.
In nederland heb je erg weinig van beide, we hebben hier geen bergen of hoge heuvels en diepe dalen. Een duin of een dijk boven een rivier is niet zo spannend vind ik. Vervallen industrie wordt in nederland snel opgeruimd of achter slot en grendel gestopt.
Bij de vorige shoot werd toch het meest gestemd voor het spookdorp doel, dat zal niet zijn geweest vanwege dat iedereen zo graag naar belgie rijd, bedoel k verderr niks negatiefs mee.
Ik heb sowieso alle locaties van t vorige topic op de 1e pagina gezet en ik sta open voor allerlei soorten suggesties, maar die komen weinig.
Ik zal anders een poll starten voor het soort locatie om op basis daarvan dan verder te gaan.
Ik ben laats bij de fabrique geweest had daar een bedrijfs feestje van KPN.
aka BenjaMini
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
ik bedoel alleen maar te zeggen, dat de vorige shoot ook al iets met verlaten/spookachtig had...
weet niet of je daar dan weer naar moet kijken
was een hele goeie shoot, zijn dikke foto's uit gekomen, maar als je weer hetzelfde thema neemt, krijg je weer dezelfde (soort) foto's..

was een hele goeie shoot, zijn dikke foto's uit gekomen, maar als je weer hetzelfde thema neemt, krijg je weer dezelfde (soort) foto's..
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- despoo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zeg ook niet dat het dat per se moet zijn. Ik heb in de 1e post van het topic ook al de locaties van de vorige keer erop gezet, maar er is niet veel beweging in dit topic.
Ik wil alleen niet een standaard locatie hebben waarvan de foto's bij wijze van onderling uitwisselbaar zijn. Maar ook niet dezelfde foto's als de vorige keer.
Ik zal ook kijken naar ander soort locaties, ik heb ook een locatie in Boxtel genoemd trouwens een (niet vervallen / verlaten) kasteel incl klooster, binnenplein en bos eromheen. Is misschien ook een optie.
Of misschien iets met alleen natuur en zonder echte gebouwen ofzo. Ik zal mijn creatieve sappen eens aan het werk zetten.
Ik wil alleen niet een standaard locatie hebben waarvan de foto's bij wijze van onderling uitwisselbaar zijn. Maar ook niet dezelfde foto's als de vorige keer.
Ik zal ook kijken naar ander soort locaties, ik heb ook een locatie in Boxtel genoemd trouwens een (niet vervallen / verlaten) kasteel incl klooster, binnenplein en bos eromheen. Is misschien ook een optie.
Of misschien iets met alleen natuur en zonder echte gebouwen ofzo. Ik zal mijn creatieve sappen eens aan het werk zetten.
aka BenjaMini
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
ben het wel eens met WJ ander thematjuh is ook leukWoosh! schreef:ik bedoel alleen maar te zeggen, dat de vorige shoot ook al iets met verlaten/spookachtig had...
burn rubber not your soul

- despoo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Iets met Bossen? Deze is van een bos bij Bergen op Zoom.
Als we de auto's daar krijgen kun je mooie plaatjes maken denk ik.

Heb ook mooie foto's gezien van de Natuur bij de Ardennen, maar denk niet dat mensen zo ver willen gaan (ik zou het niet erg vinden
Als we de auto's daar krijgen kun je mooie plaatjes maken denk ik.

Heb ook mooie foto's gezien van de Natuur bij de Ardennen, maar denk niet dat mensen zo ver willen gaan (ik zou het niet erg vinden

aka BenjaMini
Onze sponsors