Peter's PW R53...new ride..pag 336
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
De lui van Mini-torque hebben die in hun time-attack Mini, maar wel met andere slangen.
Schijnt bijzonder goed z'n werk te doen!

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
" of hun?
Mocht het het eerste zijn: even onderbouwen, want zonder onderbouwing moet je zo ongeveer de Koningin zijn wil ik dat pikken. (En dan zelfs alleen omdat het strafbaar is als ik er tegenin ga
)
Sowieso: als je informatie hebt over oliekoelers. Deel die! Daar kunnen we enkel van leren
Euhm... Maak je mij nu uit voor "franklyn85 schreef:

Mocht het het eerste zijn: even onderbouwen, want zonder onderbouwing moet je zo ongeveer de Koningin zijn wil ik dat pikken. (En dan zelfs alleen omdat het strafbaar is als ik er tegenin ga

Sowieso: als je informatie hebt over oliekoelers. Deel die! Daar kunnen we enkel van leren

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dat is precies de oliekoeler die ik ook heb.
Mijn ervaringen tot dusver zijn nog maar minimaal.
De slangen zijn aan de korte kant, ik heb door pa zelf slangen laten maken en hij heeft die aansluitingen zelf op de slangen gezet. Ik heb daar weinig over te klagen. Sam zei trouwens ook dat de druk best mee valt in die slangen. Van het feit dat ze lekken geloof ik dus erg weinig, en om nou 100 euro neer te tellen voor een paar gebreidde slangen moet je zelf weten maar voegt m.i. weinig toe, want je ziet er weinig van - tenminste die van mij zijn zowat geheel weggewerkt
@ Peter; 13 rij is meer dan voldoende, 19 rij heb je enkel en alleen nodig als je het ding alleen gebruikt als tracktool en niet meer voor de weg. Bij af en toe wat stevig rijden is 13 afdoende.
Mijn ervaringen tot dusver zijn nog maar minimaal.
De slangen zijn aan de korte kant, ik heb door pa zelf slangen laten maken en hij heeft die aansluitingen zelf op de slangen gezet. Ik heb daar weinig over te klagen. Sam zei trouwens ook dat de druk best mee valt in die slangen. Van het feit dat ze lekken geloof ik dus erg weinig, en om nou 100 euro neer te tellen voor een paar gebreidde slangen moet je zelf weten maar voegt m.i. weinig toe, want je ziet er weinig van - tenminste die van mij zijn zowat geheel weggewerkt
@ Peter; 13 rij is meer dan voldoende, 19 rij heb je enkel en alleen nodig als je het ding alleen gebruikt als tracktool en niet meer voor de weg. Bij af en toe wat stevig rijden is 13 afdoende.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 05 okt 2011, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
De koeler is naar het schijnt erg goed te zijn, maar door de plaatsing zijn de bijgeleverde slangen niet helemaal lek dicht in sommige gevallen. De koppelstukken draaien niet mee als je de slang draait. Hierdoor staan ze onder spanning / druk en kunnen ze soms lekken.
Klaas is bezig met de ontwikkeling / aankoop van andere, betere slangen met koppelstukken die meedraaien met de positie van de slang..
Ik zal eens informeren daar wat de status is, en of we mss een leuke GB kunnen starten
Klaas is bezig met de ontwikkeling / aankoop van andere, betere slangen met koppelstukken die meedraaien met de positie van de slang..
Ik zal eens informeren daar wat de status is, en of we mss een leuke GB kunnen starten
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Heeft je pa dan de huidige koppelingen gebruikt? dacht dat dus juist daar het probleem zat?
Want dan zou het een mooie koeler zijn voor een redelijke prijs...
Want dan zou het een mooie koeler zijn voor een redelijke prijs...
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb wat extra lengte net na het oliehuis, zodat bij het kantelen van de motor de slangen in elk geval wat speling hebben, en in je bumper draaien ze niet. Dus het klinkt leuk, maar wat is de toegevoegde waarde?
En daarbij, dat kleine druppeltje olie wat ze lekken neem ik wel voor lief, ik peil de olie toch wekelijks, en als ik dan zo heel af en toe wat bij moet vullen doe ik dat wel
. Ik vind 100 of meer euro's voor een set slangen gewoon iets teveel van het goede..
Waar moeten die slangen draaien...?GreyCooperS schreef:De koeler is naar het schijnt erg goed te zijn, maar door de plaatsing zijn de bijgeleverde slangen niet helemaal lek dicht in sommige gevallen. De koppelstukken draaien niet mee als je de slang draait. Hierdoor staan ze onder spanning / druk en kunnen ze soms lekken.
Ik heb wat extra lengte net na het oliehuis, zodat bij het kantelen van de motor de slangen in elk geval wat speling hebben, en in je bumper draaien ze niet. Dus het klinkt leuk, maar wat is de toegevoegde waarde?
En daarbij, dat kleine druppeltje olie wat ze lekken neem ik wel voor lief, ik peil de olie toch wekelijks, en als ik dan zo heel af en toe wat bij moet vullen doe ik dat wel

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
voor zover ik begrijp (want heb er zelf dus geen
) moet de slangen soms een draai maken tussen beide uiteinden waardoor het niet lekker sluit of zo...
wss ook te maken met de lengte waardoor ze erg strak en onder spanning vastzitten?
ik begrijp iig dat Pieter altijd erg sjagie wordt als die weer zo'n ding moet monteren

wss ook te maken met de lengte waardoor ze erg strak en onder spanning vastzitten?
ik begrijp iig dat Pieter altijd erg sjagie wordt als die weer zo'n ding moet monteren

- GreyCooperS
- Forum Junky
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Koppelingen draaien bij het uiteinde zodat je geen getordeerde slang heb, die met trillingen los komt, kan ik me inkomen zoals het verteld werd
burn rubber not your soul

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Poeh, ik weet niet waar ie die nieuwe slangen van af heeft gehaald.. Maar een oliekoeler monteren doet ie niet meer. Dat was nl echt een flut*
Haha
ZOnder gekheid, de kit is erg goed, zeker voor het geld, en ik heb het voordeel een verrekte handige vader te hebben die zoiets passend maakt. Maar aangezien die er niet meer aan begint, is het wellicht beter verder te kijken....
Die van mij gaat denk ik sowieso niet meer lekken. De wartels tegen de oliekoeler zitten echt muurvast gedraaid, en de slangklemmen rond de uiteinde van de slangen zijn ook knettervast gedraaid
Haha
ZOnder gekheid, de kit is erg goed, zeker voor het geld, en ik heb het voordeel een verrekte handige vader te hebben die zoiets passend maakt. Maar aangezien die er niet meer aan begint, is het wellicht beter verder te kijken....
Die van mij gaat denk ik sowieso niet meer lekken. De wartels tegen de oliekoeler zitten echt muurvast gedraaid, en de slangklemmen rond de uiteinde van de slangen zijn ook knettervast gedraaid
- GreyCooperS
- Forum Junky
Onze sponsors