Zo te lezen is je klopsensor kapot. Kan op zich geen kwaad als je maar hoog-octaan benzine tankt en niet de Duitse Autobahn op gaat met 30+ buitentemperatuur.
bij de dealer de klopsensor laten vervangen (dealer heeft heel het boeltje kostenloos gedaan btw..jobje van een 220euro totaal..)
sinds de sensor vervangen is heb ik de code nog 1 maal zien verschijnen, heb die gewist en rij nu al meeeerdere weken(maanden) zonder probs rond ..
eigelijk weet ik nog steeds niet wat het probleem was ...
was omdat ik heel weinig km had en dit zo zelden voorkomt dat ze in overleg met mini mij dit wel tegemoet wilden komen ..noem het fabrieksfout ofzo (oja, ook is het een mini next, dus extra voordelen included) ..
ben altijd heel tevreden over mijn dealer geweest
bmw garage romein in aalst (belgium) ..
Mmm, Groningen naar Den Haag en retour... Wat kan ik kopen om dat ritje de moeite waard te maken
Dealer hier zegt niet goed uit te kunnen lezen ivm Beek software. Voorstel om eerst originele software terug te zetten en dan uit te lezen... Dacht het niet!
Maar kan melding van klopsensor ook komen door Beek software en Catcam nokkenas oid?
1. Knock sensor defective
2. Check connector and wiring to sensor
3. Engine mechanical condition - knock or rattle in engine
4. Low fuel pressure
Een van de vier
Zit je tankdop er goed in? In Engeland was er iemand die zn tankdop er niet helemaal in had zitten en die kreeg de melding van de daardoor ontstane lage brandstofdruk