PROBLEMEN!!!
Nadat ik flink gas gaf zoog ie de krentenbollenzak dicht en dus een totale afsluiting van de luchtinlaat.
Meteen lampje van DSC aan, motorlampje en EML.
Nu de oude situatie weer terug, maar het motorlampje gaat niet meer uit?
Wat moet ik daar mee doen?
Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Straks nog even een rondje rijden... lampje heeft weinig zin om uit te gaan...
Anders toch even die polen loshalen..
Ben ik ook een aap met die krentenbollenzak
Anders toch even die polen loshalen..
Ben ik ook een aap met die krentenbollenzak

R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het spijt me, maar euhm... ja je hebt wel een beetje domme actie uitgehaaldsander_r53 schreef: Ben ik ook een aap met die krentenbollenzak

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mazzel dat het stuk plastic niet naar binnen is gefloept richting compressor.. moet er niet aan denken...
uhuhFloor-is schreef:Het spijt me, maar euhm... ja je hebt wel een beetje domme actie uitgehaaldsander_r53 schreef: Ben ik ook een aap met die krentenbollenzak

Mazzel dat het stuk plastic niet naar binnen is gefloept richting compressor.. moet er niet aan denken...
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dan was ie vastgeslagen in je gasklephuis, dus geen zorgen 
Maarre.. niet meer doen en als je nu zonder troubles wil rijden stop je er gewoon tijdelijk een paneelfilter in, dan weet je zeker dat alles past. Ben je wel even van je "whine" af, maar dat zou mij even weinig kunnen deren

Maarre.. niet meer doen en als je nu zonder troubles wil rijden stop je er gewoon tijdelijk een paneelfilter in, dan weet je zeker dat alles past. Ben je wel even van je "whine" af, maar dat zou mij even weinig kunnen deren

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou gister was de whine met die gesloten kap al heeel veel minder... kende 'm niet terug.
Trok wel ineens een stuk beter onderin.. bij hogere toeren volgens mij te weinig adem, maar dat kan ook aan die zak hebben gelegen die ineens dichtgezogen werd.
Kap ga ik sowieso aanpassen met gat richting parafan. Eerst even goede passende slangen scoren..
Dus daar is het gasklephuis voor: Extra filter voor mensen die het normale filter passeren
Trok wel ineens een stuk beter onderin.. bij hogere toeren volgens mij te weinig adem, maar dat kan ook aan die zak hebben gelegen die ineens dichtgezogen werd.
Kap ga ik sowieso aanpassen met gat richting parafan. Eerst even goede passende slangen scoren..
Dus daar is het gasklephuis voor: Extra filter voor mensen die het normale filter passeren

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lampje is nog niet uit. Morgen maar even die polen doen.
Hierbij de filmpjes nog op de bank:
Hierbij de filmpjes nog op de bank:
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Computer heeft zich vanmorgen ineens vanzelf gereset. Dat denk ik, want het lampje was in elk geval uit 

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Filter aangepast:

Moet zeggen dat ie nu wel sneller oppakt, maar nog niet echt denderend veel verschil zo. Behalve dat het geluid nu anders is. Wellicht dat de doos er te strak omheen zit.
Wat me ook opviel na even flink blazen op de snelweg is dat ik de IC gewoon met de hand kan aanraken. Is helemaal niet heet.
Zou dat betekenen dat de inlaattemperatuur dan nu helemaal goed is en er geen verbetering meer te halen valt?

Moet zeggen dat ie nu wel sneller oppakt, maar nog niet echt denderend veel verschil zo. Behalve dat het geluid nu anders is. Wellicht dat de doos er te strak omheen zit.
Wat me ook opviel na even flink blazen op de snelweg is dat ik de IC gewoon met de hand kan aanraken. Is helemaal niet heet.
Zou dat betekenen dat de inlaattemperatuur dan nu helemaal goed is en er geen verbetering meer te halen valt?
Onze sponsors