Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

11 okt 2011, 19:51

Dat ziet dr goed uit maat! :mrgreen:
Ziet dr dr weer mooi standaard uit ;)

Maar de doorgang vanaf achter kan nog groter gemaakt worden :)
dan kan die ook beter ademen..

maar dat heb je leuk geknutseld! ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

11 okt 2011, 22:27

Dat stukje aluminium ziet er wel gevaarlijk uit.
Als dat naar binnen wordt gezogen dan is het wel einde oefening :shock:
K&N filter in het originele huis werkt ook prima en is zonder gevaren :wink:
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

11 okt 2011, 23:13

sander_r53 schreef:Filter aangepast:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Moet zeggen dat ie nu wel sneller oppakt, maar nog niet echt denderend veel verschil zo. Behalve dat het geluid nu anders is. Wellicht dat de doos er te strak omheen zit.
er is wel weinig ruimte om het filter voor de lucht om te bewegen, bedoel je dat?
Wat me ook opviel na even flink blazen op de snelweg is dat ik de IC gewoon met de hand kan aanraken. Is helemaal niet heet.
Zou dat betekenen dat de inlaattemperatuur dan nu helemaal goed is en er geen verbetering meer te halen valt?
Er is altijd verbetering mogelijk ;)
Vanavond reed ik, in lichte regen, terug naar huis. 14 graden buiten en 20graden IAT. Stoppen bij een stoplicht en de temperatuur liep flink op.. Tot richting 40C!
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

12 okt 2011, 18:01

@Werner: Dat aluminium zit zeer strak vast met een slangenklem buiten en ring aan de binnenkant. Kan dus niet uit het filter schieten.

@Richard: Ideaal die bak van jou :)

@Floor-is: Idd, de ruimte voor de lucht is vrij weinig. Nou moet ik zeggen dat het filter wel schuin naar beneden hangt in de bak en daar meer ruimte heeft dan in de deksel.


Deel 2 van de luchtfilter-mod:

Afbeelding
Een soldeerbout is altijd handig :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En een beetje kit

Morgen de parafan-plaat perforeren ;)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

12 okt 2011, 18:37

Het teleurstellende resultaat bij Beek enkele weken terug:

178pk en wisselend koppel


Afbeelding
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

12 okt 2011, 18:43

Teleurstellend? als in de zin voor de tuning dan, neem ik aan?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

12 okt 2011, 18:52

Als in de zin MET tuning en zeer hoge luchtinlaattemperaturen. :(

Ik heb 15% compressorpulley + software

Het ideaalbeeld is de grafiek rood (203pk 225Nm)
en zou ik ongeveer moeten halen.

Vraag me ook echt af of het enkel die lucht is waardoor ik de maatstaf niet haal..
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 12 okt 2011, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

12 okt 2011, 18:58

Dat geknutsel ziet dr weer leuk uit! :D
goed plan zo met die soldeerbout! de echte beunhaas ;) hahaha
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

12 okt 2011, 19:13

sander_r53 schreef:Als in de zin MET tuning en zeer hoge luchtinlaattemperaturen. :(

Ik heb 15% compressorpulley + software

Het ideaalbeeld is de grafiek rood en blauw (203pk 225Nm)
en zou ik ongeveer moeten halen.

Vraag me ook echt af of het enkel die lucht is waardoor ik de maatstaf niet haal..
Maar op de grafiek staat jou nr en komt de lijn idd boven de 200 uit...maar dat heb je dus niet gehaald?
Want 174 is zowat standaard op de pre facelift...en dan ook nog met 15% en tuning erop :|
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

12 okt 2011, 19:22

sorry Peter, het stond verkeerd.

Blauwe en zwarte lijn (178 pk):
Mijn resultaten op de bank incl stage II tuning

Rode lijnen (203 pk):
Resultaten van een willekeurige R53 met stage II

Ik kom dus een hoop pk's tekort.
Standaard pre-facelift is 163 pk.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

12 okt 2011, 19:41

Mhh ja dan gaat er iets niet goed :|
Ben je wel op de bank geweest voor je mods? want 11 of 12 pk boven standaard zou toch niet waar zijn?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

12 okt 2011, 19:46

IAT = killing voor Pk's :)

Dus ja, die lucht is inderdaad die pk's
Met een IAT van tegen de 90, gaat het echt de compleet verkeerde kant op
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

12 okt 2011, 21:34

Daveke schreef:IAT = killing voor Pk's :)

Dus ja, die lucht is inderdaad die pk's
Met een IAT van tegen de 90, gaat het echt de compleet verkeerde kant op
Met mijn aankomende mod moet daar dan zéker verandering in komen ;) :D
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

13 okt 2011, 13:54

Afbeelding
Gat parafanplaat. Hier nog te klein

Afbeelding

Resultaat: Een custom K&N hybrid airbox ;)

Nou hopen dat het een beetje scheelt in die warmte en nog voldoende ''whine'' geeft :D
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

13 okt 2011, 14:02

ziet dr goed uit!
en.. is dr nog genoeg 'whine'??
schiet s op met die testrit joh.. tis mooi weer! ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Show your ride”