Ook al zegt MINI/BMW dat de olie nooit vervangen hoeft te worden, doe je er niet slecht aan dat toch eens te doen. Zie metaaldeeltjes op de magneet van de bout uit de vulopening... de bout van de losopening zag er overigens hetzelfde uit. Schakelt heerlijk nu.
En deze kerel vertelt je hoe t moet, met foto's en al: http://www.geekshocker.com/Claire/maint/transChange.php
NB: De afdichtringen op de bouten zijn van koper. Die worden naar verloop van tijd inflexibel waardoor ze mogelijk niet meer voldoende afsluiten. Maak ze even schoon, en daarna gloeiend heet in (bijvoorbeeld) de vlam van t gasfornuis. De ringen moeten echt gloeien. Koel ze daarna snel af met koud water. Dan zijn ze weer schoon en flexibel, waardoor ze weer goed afsluiten.
NB: op advies van een monteur en niet zo'n hobbysleutelaar als ik: vervang die koperringen!
Versnellingsbakolie vervangen
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Nijkerk
Bericht
nou ik ben monteur maar heb een assortie doos vol met alle maten ringen!
en als een auto zo oud is dat er geen ring mee voor te krijgen is dan zal het dateren uit 1418
die methode die jij omschreef word niet bij de recente modellen toegepast daar is alles van te krijgen.
en ik had er nog nooit van gehoord en ben al 15 jaar monteur.
maar ieder zijn ding he.
al met al bak olie vervangen kan nooit kwaad en nieuwe ring erop en niet de oude want dan gaat ie geheid lekken.
en als een auto zo oud is dat er geen ring mee voor te krijgen is dan zal het dateren uit 1418
die methode die jij omschreef word niet bij de recente modellen toegepast daar is alles van te krijgen.
en ik had er nog nooit van gehoord en ben al 15 jaar monteur.
maar ieder zijn ding he.
al met al bak olie vervangen kan nooit kwaad en nieuwe ring erop en niet de oude want dan gaat ie geheid lekken.
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Nijkerk
Bericht
ben benieuwd.
en ben anders nooit te oud om te leren he
btw je heb een eerste generatie mini toch?
daar moet de olie wel van vervangen worden
bmw/mini geeft voor de getrag bakken(facelift modellen r50/52 vanaf 07-2004)op dat daar de olie niet van vervangen hoeft te worden,staat ook op een sticker onder aan de bak.
de midland bakken(1ste gen.tot 07-2004) dienen gewoon ververst te worden om een bepaalde tijd.
en ben anders nooit te oud om te leren he
btw je heb een eerste generatie mini toch?
daar moet de olie wel van vervangen worden
bmw/mini geeft voor de getrag bakken(facelift modellen r50/52 vanaf 07-2004)op dat daar de olie niet van vervangen hoeft te worden,staat ook op een sticker onder aan de bak.
de midland bakken(1ste gen.tot 07-2004) dienen gewoon ververst te worden om een bepaalde tijd.
- jimmy
- Leerling Mini lid
- Locatie: Zuid-Limburg
Bericht
Dat wist ik niet, goed dat je het zegt! Weet je ook om de hoeveel km?btw je heb een eerste generatie mini toch?
daar moet de olie wel van vervangen worden
bmw/mini geeft voor de getrag bakken(facelift modellen r50/52 vanaf 07-2004)op dat daar de olie niet van vervangen hoeft te worden,staat ook op een sticker onder aan de bak.
de midland bakken(1ste gen.tot 07-2004) dienen gewoon ververst te worden om een bepaalde tijd.
- Dick en Natascha
- Enthousiast
- Locatie: Vianen
Bericht
Om de MINI wat extra TLC te geven wil ik ook de bakolie verversen.
Het hoeft misschien niet (volgens het boekje) maar het kan zeker geen kwaad denk ik.
Deze Texaco MTF94 olie is alleen bijna nergens te krijgen!!!
Elke automateriaal handel heeft wel een of andere vervanging maar of
dit dan de juiste is moet je dan maar gokken.
Mij hadden ze in ieder geval de verkeerde vervanging geadviseerd (gelukkig wel gemerkt)
Zelfs de dealer levert dit niet in bv liter verpakkingen.
Naar de dealer gegaan en deze 2 liter MTF 94 laten tappen in een fles was geen probleem.
Olie inmiddels vervangen voor nieuwe en meteen de versnellingspook overbrenging overal gesmeerd.
Vreemd genoeg ging de links rechts beweging van de pook bij -10 graden ineens wat stroef wat na een paar
minuten weer verdween.
De pluggen waren inderdaad zoals op de foto voorzien van metaal slijpsel.
Vervangen als de bakolie warm is en warme olie er weer in.
Auto iets schuin gezet met vullen zodat er net iets meer ingaat.
Het schakelen gaat net iets soepeler naar mijn idee.
Het hoeft misschien niet (volgens het boekje) maar het kan zeker geen kwaad denk ik.
Deze Texaco MTF94 olie is alleen bijna nergens te krijgen!!!
Elke automateriaal handel heeft wel een of andere vervanging maar of
dit dan de juiste is moet je dan maar gokken.
Mij hadden ze in ieder geval de verkeerde vervanging geadviseerd (gelukkig wel gemerkt)
Zelfs de dealer levert dit niet in bv liter verpakkingen.
Naar de dealer gegaan en deze 2 liter MTF 94 laten tappen in een fles was geen probleem.
Olie inmiddels vervangen voor nieuwe en meteen de versnellingspook overbrenging overal gesmeerd.
Vreemd genoeg ging de links rechts beweging van de pook bij -10 graden ineens wat stroef wat na een paar
minuten weer verdween.
De pluggen waren inderdaad zoals op de foto voorzien van metaal slijpsel.
Vervangen als de bakolie warm is en warme olie er weer in.
Auto iets schuin gezet met vullen zodat er net iets meer ingaat.
Het schakelen gaat net iets soepeler naar mijn idee.
Laatst gewijzigd door Dick en Natascha op 26 feb 2012, 23:19, 6 keer totaal gewijzigd.
- Dick en Natascha
- Enthousiast
- Locatie: Vianen
Bericht
Klopt, op de diverse sites van olie leveranciers kun je een vervanging op zoeken.
Wilde echter originele en de dealer heeft dit in een fles getapt 12,75 euro per liter ex. btw.
Wilde echter originele en de dealer heeft dit in een fles getapt 12,75 euro per liter ex. btw.
Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors