Zeemax bodykits

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

30 sep 2006, 12:02

kwiebje schreef:Eerst een paar deuken in je vaders auto rijden en dan pas aan een mini beginnen. Een mini met deuken is namelijk geen gezicht, en natuurlijk jammer van je bodykit :D

Maar hier valt genoeg te lezen over de mini!
Ik rij er liever geen deuken in als je begrijpt wat ik bedoel hahaha ;-)
Merk toch dat ik de ervaring wel nodig heb want rijden in kleine ruimten zoals
wasserettes, drukke parkeerterreinen bij winkelcentra (bv. Overvecht in Utrecht), de garage inrijden en dan op de brug (banden laten balanceren) etc. vind ik toch niet zo'n makkie :-(

Ik rij nu overigens in een Ford Focus, toch heel wat anders dan een mini (zowieso qua formaat).

Groetjes
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 sep 2006, 12:04

Gewoon met grotere auto's rijden. Dan heb je op een gegeven moment het gevoel van de maten wel, en dan is het met een mini vele malen makkelijker :lol:
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

30 sep 2006, 12:29

iDarkDesign schreef:
M-iNdO schreef: Er moet toch iemand uniek zijn he 8)
Even zonder gekheid......... ik heb nog niet zo lang mijn rijbewijs en ben nog aan het orienteren voor een auto. Ik denk dat het vrijwel zeker toch een Mini gaat worden en dan wil ik hem ook aanpassen. Vandaar dat ik op diverse forums rondkijk en de ervaringen van anderen volg.

Ondertussen doe ik rijervaring op in de auto van mijn vader, nu begint het autorijden pas echt voor mij .
:wink:
Ik had mijn rijbewijs net een jaar toen ik mijn MINI de showroom uit mocht rijden. Bij mij is het ook mijn eerste auto en net zoals jij wil gaan doen ben ik al lekker aan het aanpassen geslagen. Maar pas op! het is heel verslavend en een dure hobby...

Wat betreft uniek zijn, zoals ik eerder al zei, altijd je eigen smaak volgen en de dingen doen die jij wilt aanpassen. Wat anderen ervan denk is maar bijzaak!

iDD
Oeh, ik denk niet dat ik een jaar kan en wil wachten voordat ik een eigen auto ga kopen :(
Ik weet trouwens niet hoe een mini rijdt maar het design (vooral het interieur) vind ik wel mooi. In mijn ogen ademt het kwaliteit uit maar "looks can be deceiving". Ik ben al een keer naar een Ekris dealer in Utrecht geweest en daar stond een 2e handse mini one maar die was al verkocht. Dat weerhield mij niet om de auto goed te bekijken van binnen en buiten en erin te zitten etc.

Natuurlijk heb ik aan de verkoper informatie en uitleg gevraagd over de Mini en de verschillende types/uitvoeringen. Het klonk allemaal positief, de verkoper attendeerde mij dat de nieuwe generatie mini rond 18 november uit komt. Mijn vader was nogal huiverig omdat hij vroeger meerdere mini's had waar hij veel problemen mee gehad heeft.

Nu was hij echter ook een stuk positiever, hij adviseerde mij wel om te wachten op de nieuwe generatie mini. Hmm, ik heb wat pics gezien etc. maar ik weet niet of ik hem mooi vind (laat staan mooier dan de oude). Het oogt niet meer zo "mini", de standaard startknop vind ik wel "COOL" 8). Misschien dat ik hem in "real life" wel hardstikke mooi/tof vind. Tot die tijd zal ik waarschijnlijk niks kopen.

Wat betreft het aanpassen, ik ga inderdaad mijn eigen weg. Het lijkt mij idd een dure hobby maar de auto wordt wel persoonlijker en naar mijn smaak. Ik praat nu wel makkelijk maar ik moet wel rekening houden met mijn budget natuurlijk. Eerst maar afwachten of ik in de loop van de tijd een leuke, goede en jonge mini kan vinden voor een hele leuke prijs.

Groetjes,

PS. als jullie zouden moeten kiezen: Mini one of Mini Cooper? (en waarom)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 sep 2006, 12:36

Ik zou dan kiezen voor een cooper. En de reden is dat er iets meer pk's onder de kap zitten waarmee je zeer goed vooruit kan komen. Ook op de snelweg. De cooper heeft er 115.

Maar de one en de cooper zijn de dezelfde motoren alleen de one versie is wat geknepen. Maar ik zou dan voor de cooper gaan.
iDarkDesign
Transformer

30 sep 2006, 16:15

M-iNdO schreef:Oeh, ik denk niet dat ik een jaar kan en wil wachten voordat ik een eigen auto ga kopen :(
Tja, ik had dan ook wel een heel wagenpark aan luxe auto's ter beschikking. Een eigen auto was niet nodig. Het is voor mij ook meer een luxe object dan nodig.

Tussen One en Cooper, gewoon Cooper doen. Die is ook nog wel aardig te tunen ook.

iDD....... heeft genoeg gereden in de auto's van de ouders.
Braspenning Racing
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 sep 2006, 17:03

Ik weet niet exact wat de One en de Cooper doen tweedehands.

Mijn persoonlijke gevoel zegt me ga voor een One en upgrade hem naar het vermogen van de Cooper (zelfs er boven), dit zal in de regel minder kosten dan het duurdere, wat krachtigere model te kopen.

Als de Cooper meer dan 1200 duurder is dan een One heb je de upgrade er al uit namelijk. :wink:
Afbeelding
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 sep 2006, 19:47

heb me laten vertellen dat een one meer koppel heeft (allé begint lager)
is dit correct ? indien ja, zou ik zowiezo voor die kiezen, met upgrade :)

al heb ik nog steeds natte dromen van een R56 cooper S
Braspenning Racing
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 sep 2006, 21:18

snans schreef:heb me laten vertellen dat een one meer koppel heeft (allé begint lager)
is dit correct ? indien ja, zou ik zowiezo voor die kiezen, met upgrade :)

al heb ik nog steeds natte dromen van een R56 cooper S
De One heeft standaard 140 nm en de Cooper 150 nm
Dat ontloopt elkaar eigenlijk niet.
Afbeelding
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 sep 2006, 21:32

Maar als je voor de nieuwe gaat heeft de One maar een 1.4l motor, ipv 1.6
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

30 sep 2006, 21:51

MINIJCW schreef:Maar als je voor de nieuwe gaat heeft de One maar een 1.4l motor, ipv 1.6
Klopt, motor wordt ontwikkeld door peugeot en bmw heb ik me laten vertellen en schijnt meer vermogen te hebben dan de huidige "one".

Toch lijkt mij een zwaardere motor altijd beter en lekkerder rijden dan een kleine motor waar het vermogen als het ware uitgeperst moet worden. Dus als ik een R56 zou nemen (iets wat mijn budget eigenlijk niet toelaat) dan zou ik zelf voor een Cooper gaan.
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

03 feb 2007, 21:29

Ik ben opzoek naar een paar goede tuningsmerken kwa bodykits.
Zoals zeemax, rieger etc.

zet hier aub een paar merken, zodat ik ff op onderzoek kan gaan wat ze allemaal hebben voor de mini!!!
THNX
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

03 feb 2007, 21:55

*hamann
*Rieger
*hartge
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«