Peter's PW R53...new ride..pag 336
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- GreyCooperS
- Forum Junky
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het vermogen boven de 7000rpm vind ik persoonlijk niet heel interessant. Je moet niet te vaak boven de 7000rpm willen zitten qua toeren. Buitendat valt de (facelift) 6-bak dusdanig weinig in toeren terug dat je ook bij het schakelen onder/tegen de 7000rpm weer in het perfecte krachtgebied terugvalt.
Maar het blijft natuurlijk leuk in je sig om een hoog vermogen te kunnen noemen.
Maar het blijft natuurlijk leuk in je sig om een hoog vermogen te kunnen noemen.

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Het gaat me niet alleen om de paardjes boven de 7000, maar ook om het feit dat een toerenbegrenzer wordt ingesteld op 7500 terwijl de injectoren het mengsel misschien wel op enigszins correcte waarde brengen, maar de verneveling niet meer accuraat is en je daardoor terugvalt. Wil mij wel zeggen dat het beter is om andere injectoren te steken.
Mijn plan is om nu dit voorjaar ook een CatCam te steken, ARP drijfstangbouten te gebruiken en te zien wat er boven de 7500 toeren nog te winnen valt. Kijken of de CatCam daar ook nog bereik heeft
Afgezien van de 60 mm pulley op de Sprintex, nog wat meer kopwerk, een dunnere koppakking en water/methanol zou er dan nog een leuke klap extra op moeten kunnen geven
Mijn plan is om nu dit voorjaar ook een CatCam te steken, ARP drijfstangbouten te gebruiken en te zien wat er boven de 7500 toeren nog te winnen valt. Kijken of de CatCam daar ook nog bereik heeft

Afgezien van de 60 mm pulley op de Sprintex, nog wat meer kopwerk, een dunnere koppakking en water/methanol zou er dan nog een leuke klap extra op moeten kunnen geven

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- GreyCooperS
- Forum Junky
Onze sponsors