Peter's PW R53...new ride..pag 336

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

27 okt 2011, 07:33

vind ik toch vreemd.. boven de 6 wordt t alleen maar gekker hier (met standaard injectoren), maar je praat over je motor met welke nok ? daar zal ook wel n gedeelte van t verschil in zitten…
Daveke schreef:
peter schreef:
Daveke schreef:Het gaat me niet alleen om de paardjes boven de 7000, maar ook om het feit dat een toerenbegrenzer wordt ingesteld op 7500 terwijl de injectoren het mengsel misschien wel op enigszins correcte waarde brengen, maar de verneveling niet meer accuraat is en je daardoor terugvalt. Wil mij wel zeggen dat het beter is om andere injectoren te steken.
Bij mij staat de begrenzer op 7200rpm. Maakt niet uit hoe hoog ie staat bij mij. Hij moet er gewoon tegenaan al ik ga knallen!

Op de Nurburgring heb ik mezelf continu moeten vertellen om niet boven de 6000rpm te gaan. Anders rij ik 20km achter elkaar in het maximum toerengebied. Hij hoeft niet stuk... :wink:
Ik merk nu gewoon dat ik helemaal niks terugval op het moment dat de toerengebrenzer er in slaat als ik ga knallen. Eerst merkte je dat hij boven de 6500 toeren gewoon een beetje tammer werd, alsof ie minder hard trok. Dat was ook te zien aan de dip in de curve op dat punt. Momenteel heb ik het idee dat er boven de 7200 nog VEEL meer te halen is, en als de juiste dingen aangepast zijn in de motor, moet het ook geen kwaad kunnen om eens tot die toeren door te trekken :)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

27 okt 2011, 11:37

Omdat je een Schrick hebt, die begint pas bij 5500 toeren en heeft een bereik tot 8. Zou ik alleen sterk afraden met standaard injectoren want die draaien meer dan 100% van duty cycle - nogmaals. Wat ik al eens eerder heb gezegd - het gaat niet alleen om de mengselverhouding. Als jij andere injectoren steekt, die dingen af laat stellen is de kans groot dat ie nog beter loopt (lees: sterker;harder;beter)

Het heeft niet alleen met injectoren te maken, maar met bereik van je nokkenas, injectoren, cilinderkop, drijfstangen en je compressor niet te vergeten. Een eaton is gewoon iets sneller klaar met boost geven, die zit wat sneller aan zn piek en krijgt er dan niet meer uitgedraaid. Maarre, kom jij 5 nov niet naar Beek? Ik ben wel eens benieuwd wat ie daar doet!
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

27 okt 2011, 13:12

Ik heb nog wat plekjes over Jelle :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

27 okt 2011, 13:13

Doen Jelle! Ik kom ook even buurten denk ik, hoop dikke MINI's daar! 8)
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

27 okt 2011, 14:37

Jullie weten allemaal best dat ik niet durf....
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

27 okt 2011, 18:13

Dan ga ik na de meting bij Beek wel een keer naar fasttech, is die roddel ook uit de wereld geholpen
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

27 okt 2011, 18:25

fasttech stelt 55pk meer uit een cooper S te krijgen door alleen een chip :s
miss ligt het aan de bank? dus die koeler?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

27 okt 2011, 18:38

Die koeler ligt het niet aan, want die gebruiken ze bij 1320 ook

Ligt aan de bank (denk ik)
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

27 okt 2011, 21:23

Ik ben zelf niet zo van de hoogste aantallen op papier...gaat er om (voor mij dan) hoe de auto voelt en welk gevoel je er bij hebt..

Zou mij echt niet boeien of mn auto bij een andere bank 5 pk meer of minder geeft...

Tijdje geleden bij Beek een hele dikke GT2...daar moesten voor duizenden euros een gewicht besparende zooi in...race accu, lichtgewicht kooi, etc...

Komt op een gegeven moment de eigenaar binnen lopen..is die kerel gewoon 2 x zo dik als ik :mrgreen:

Dan denk ik ook...die 5 kilo die je bespaart gaat dan ook nergens meer over...en als die kerel veel geld betaald op 10 pk te winnen ergens, merkt die dat toch niet omdat er 200 kg bijkomt telkens als hij instapt :lol:


Maar goed...ik heb net weer de hele lange weg naar huis genomen...eerste half uur lekker knallen...heerlijk gevoel van power en kracht...
Daarna cruisen naar huis...bij mezelf denkend..wat rijdt iedereen toch langzaam...bleek dat cruisen 160 was :mrgreen:

En dat maakt mij blij..moeiteloos en soepel kunnen rijden..of dan nou met 236, 240 of 230 pk is...

Geen idee meer waarom ik dit het allemaal vertel, maar komt erop neer, staar je niet alleen blind op het aantal PK...gaat erom wat je ermee doet, gewicht, omstandigheden etc...ik ben er van overtuigd dat stefan740 bv mij nog steeds zoek rijdt in een R53 die 20 pk minder heeft
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

27 okt 2011, 21:44

:lol: ..haha...ja 10pk is voor die gast wel lekker...

...gaat erom als je loopt te roepen hoeveel pk je auto heeft, dat dit gegeven alleen niet zoveel zegt... :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

27 okt 2011, 21:46

Ach, zo was het in het fietswereldje ook altijd.

De gasten met het meeste geld investeerden in de duurste fietsen die zo licht mogelijk waren om dan met hun dikke ongetrainde lijf tegen alpe dhuez omhoog te fietsen. Geef mij mn iets zwaardere fietsje maar, bergop reed ik ze eraf en tegen een noodgangetje weer naar beneden.. >)
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

27 okt 2011, 22:13

He Peter!

ik heb het even helemaal gemist!
maar wat ontzettend gave mod!
ook gewoon ineen keer BAM een heeel dik motorblokkie!
heel erg gaaf en ik wens je er alle plezier mee, maar daar hoef ik mij denk geen zorgen over te maken!!
ik hoor hem graag even lopen! ik zie je wel op de bushrit! :D

nogmaals heel gaaf!!!

groetjes Koos
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

27 okt 2011, 22:15

thx kerel... :lol:

Stationair loopt die ruk, maar als die eenmaal gaat, gaat die goed nu :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag

Terug naar “Show your ride”