Soundkit onvoldoende!

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Rayyyy
4 op een rij!
4 op een rij!

Soundkit onvoldoende!

04 feb 2007, 21:04

Dagg mensen,

ik heb nu ongeveer 6 maanden een John Cooper Works soundkit op mijn mini Cooper. Heeft mij best redelijk wat geld gekost, jullie zullen dit vast wel weten. Nu is het niet zo dat ik niet tevreden ben over de Soundkit, want het was eigenlijk precies wat ik ervan verwacht had. Een mooi geluid, maar niet te overdreven.

Toch na 6 maanden ga je alles weer gewoontjes vinden en zie je hier op het forum gigantisch vette filmpjes met mooie geluiden van uitlaatjes.

Het liefst zou ik die Soundkit vervangen door een andere uitlaat, zo'n miltek ofso(als dit al mogelijk is voor een Cooper). Maar ik denk dat dit een te duur grapje gaat worden, omdat de soundkit mij natuurlijk ook zo'n 1200 euro heeft gekost.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik zoek dus een versterking qua geluid voor mijn auto met Soundkit. Is dit mogelijk en zo ja, is het de moeite waard. Ik lees vaak het "MTH spruitstuk" op dit forum. Is dat een goede combinatie? Of totaal niet mogelijk?

Ik hoor het graag van julliee :D

Groeteeen rene
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 feb 2007, 21:09

Hoi Rene,

Wij hadden na het plaatsen van ons JCW pakket op de Cooper S ook zoiets. Het klinkt wel wat harder maar niet echt spectaculair allemaal. We hebben de JCW uitlaat gecombineerd met een MTH spruitstuk, en nu is het allemaal een heel stuk harder.... soms zelfs wel heel erg hard eigenlijk >)

Ik denk dat het met de JCW Cooper uitlaat ook wel een heel stuk harder zal worden, wellicht weet Maaij dit.. die heeft het MTH spruitstuk op zijn Cooper gehad in combinatie met meerdere uitlaten.
Afbeelding
Rayyyy
4 op een rij!
4 op een rij!

04 feb 2007, 21:48

Ok maar de soundkit op de cooper + dat spruitstuk zou dus wel een flinke verbetering geven?

zou idd leuk zijn als iemand het had die het mij kon vertellen
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2007, 21:50

tja, ik heb nu een dag een mth spruistuk op mn one icm een cooper s works uitlaat, maar het geluid is er nou niet echt veel harder van geworden... eigenlijk even hard (nja scheelt wel iets) als met standaard spruitstuk, hij pruttelt alleen iets meer.

goedkoopste oplossing: tussendemper van je workspijp erafzagen en een stuk rechte pijp ervoor in de plaats.
dan: andere uitlaat (playmini ofzo? maaij?)
laatste (zeker gezien de kosten!): een ander spruitstuk
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2007, 21:53

milltek, quicksilver of een magnaflow er onder schroeven. Dan heb je een echte soundblaster :D
Rayyyy
4 op een rij!
4 op een rij!

04 feb 2007, 21:55

maar met andere uitlaat, bedoel je alleen het laatste stuk(kben niet de handigste). , Bijvoorbeeld als ik zo'n Miltek erop wil

Want die soundkit is gewoon het hele systeem van voor tot achter toch? Dus dat betekend dat ik die soundkit eigenlijk nog kan houden alleen het laatste gedeelte niet
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2007, 22:17

soundkit is een ander midden- en eindstuk.

eerste stuk = spruitstuk
middenstuk = demper en rechte pijp of alleen rechte pijp
eindstuk = einddemper

kwiebje bedoelt een ander middenstuk en een ander eindstuk.
Rayyyy
4 op een rij!
4 op een rij!

04 feb 2007, 22:23

als ik dat dus zou doen (een ander midden en eindstuk) dan is de soundkit dus weg, ik bedoel dan zou ik die moeten verkopen en een andere pijp eronder zetten.

En is het veel werk om de tussendemper van mn workspijp eraf te zagen en een stuk rechte pijp ervoor in de plaats te zetten? Zal het veel resultaat hebben qua geluid(net zoiets als een miltek??) Dat is dan waarschijnlijk beter om te LATEN doen of niet?
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2007, 23:20

ja, dan heb je alleen het soundkit luchtfilter er nog opzitten.

ik kan je uberhaupt geen uitsluitsel geven over of een buis je meer geluid gaat geven. kan best zijn dat als je de middendemper vervangt door een buis dat je er helemaal niks van merkt!
zelf doen is inderdaad niet zo makkelijk. neem eens contact op met www.mccsport.nl die hebben ook mijn uitlaat verlast en zijn niet duur.

je kan ook beslissen op safe te spelen en een milltek, quicksilver of een magnaflow midden- en eindstuk eronder schroeven zoals kwiebje al zei.
mark
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

04 feb 2007, 23:44

open luchtfilter monteren
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

05 feb 2007, 00:40

Hoi Rayyyy.

Ik was ook niet echt tevreden over de soundkit. VEEL te duur voor wat je krijgt. De soundkit is alleen voor mensen die alles standaard en origineel wilt houden. Geluid vind ik nog te braaf :)

Heb nu al wat verschillende combinaties getest.

Soundkit = redelijk
JCW uitlaat met openluchtfilter = beter
JCW uitlaat + open filter en MTH spruit = goed
PlayMINI uitlaat + open filter en MTH spruit = nog beter
SuperSprint spruitstuk, midden pijp en einddemper + open filter = SUPER 8)

Ben echt tevreden met met de SS combi. Geluid is WOW en prestaties zijn goed :)

Ik zal dus eerst een ander luchtfilter proberen. Dan kan je altijd nog kijken voor een ander spruitstuk en/of uitlaat. De JCW uitlaat zal ik origineel houden. Niet gaan doorzagen etc. Kan je beter verkopen of houden voor het later terug te zetten.
Wel erg zonde van het geld.
Rayyyy
4 op een rij!
4 op een rij!

05 feb 2007, 09:15

Ok thnx, dus een ander luchtfilter zal ik dus redelijk merken in het geluid van mijn auto, geld dat dan alleen bij de hoge toeren of gewoon ook stationair? en welk luchfilter raden jullie mij aan?
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 feb 2007, 11:07

ik hoor alleen mn filter als ik echt veel gas geef, is een open BMC filter (de oude van maaij).

was vergeten dat in de soundkit geen open filter zit.
dit is inderdaad een goedkope manier (BMC open kelk kost 70 euro nieuw) om meer geluid te krijgen, maar het geluid komt wel onder de motorkap vandaan en niet uit je uitlaat!
Rayyyy
4 op een rij!
4 op een rij!

05 feb 2007, 11:17

Dus qua openluchtfilters onderling zit er niet veel verschil in? Pipercross K&N luchtfilters en nu hoor ik er weer een
iDarkDesign
Transformer

05 feb 2007, 12:07

Openlucht filter is ook een ander geluid. Niet het gebrom van de uitlaat, maar het gejank van de compressor. Het is wel een mooi geluid hoor!

Het was mijn eerste aanpassing.

iDD

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”