Wilco's Cooper ( update; wielen BBS RC041's + SML's )
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je brengt me wel weer aan het twijfelen over die SML's, minder clean, maar toch wel weer wat bijzonderder hier in Europa... 

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Nice
Ik wou dat ik ze ook had....
En wanneer zien we je BBS'en eronder...tis nog ff mooi weer

Ik wou dat ik ze ook had....
En wanneer zien we je BBS'en eronder...tis nog ff mooi weer

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
nice die sidemarkers! Hoest met de BBSjes?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
+1mushrop schreef:persoonlijk vind ik het geen gezicht om het hart aan de buitenkant te doen...

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- wilco
- Nieuwsgierig
Bericht
De wielen komen er pas na de winter op heren. Dit omdat ik me hier niet voor wil haasten om nog maar een paar weken met de wielen te kunnen rijden. Ik heb de adapters besteld voor de wielen en binenkort gaat het setje richting duitsland om daar weer heerlijk opgeknapt te worden
En dan zullen ze er na de zomer onder komen.
Zit alleen nog te twijfelen over de banden. Omdat ik er daglijks mee rijd zeg ik 195/40/17 ... is goed te doen en niet al te plat, maar moor het mooie zou ik graag 185/35/17 eronder knallen alleen voor dagelijks iets minder ideaal en dat gaat ook ind=houden dat ik aan de voorkant nog 2 tot 2,5 cm moet zakken om de band mooi aan te sluiten in de kasten, met als gevolg dat mijn homokineten miss helemaal neit meer willen draaien en ze binnen notime verrot zijn

Zit alleen nog te twijfelen over de banden. Omdat ik er daglijks mee rijd zeg ik 195/40/17 ... is goed te doen en niet al te plat, maar moor het mooie zou ik graag 185/35/17 eronder knallen alleen voor dagelijks iets minder ideaal en dat gaat ook ind=houden dat ik aan de voorkant nog 2 tot 2,5 cm moet zakken om de band mooi aan te sluiten in de kasten, met als gevolg dat mijn homokineten miss helemaal neit meer willen draaien en ze binnen notime verrot zijn

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je de velgen toch op laat knappen zou ik ze van bredere randen laten voorzien zodat je naar 8" gaat... 185/35-17 (en dus Nankang) zou ook niet mijn keuze zijn! Ik weet alleen niet of deze BMW-BBS 3-delig zijn?
195/45-17 op 7,5J:

185/35-17 op 7,5J:

195/45-17 op 8J:

Dat zijn dan trouwens nog Goodyear F1's... Als je een band neemt die goed 'stretched', cq smal valt, zoals Falken's (waarbij de 205 vaak ónder de 200mm breedte zit), win je nog wel iets, zonder veel aan bruikbaarheid in te hoeven leveren.
Dit is een Falken FK-512 (of 912?) in 205/40-17 op een 8J:

Welke ET-waarde zijn de velgen? ET43 gok ik? Om 'flush' te zijn op een R50/R53 moet je 8J en ET30 hebben. Met een 0.5" bredere lip (als dat dus kan) gaat er 6mm van je ET af (ET37 dus). De platste adapters van Adaptec Speedware van 5x120 > 4x100 zijn 18mm, dan kom je dus op ET19 uit... oftewel wielen die 11mm uitsteken. Ik vrees dat je niet genoeg tyrestretch zult hebben om dat op te vangen. Als je de hele rand zou kunnen vervangen door een 8J ga je naar ET49, wat dus wél erg goed zou kunnen met een adapter van 18 of 20mm.
Maar nogmaal, dat is dus alleen als je de lip of de hele rand zou kunnen veranderen bij die RC 041.
Verder heb ik me nog niet zoveel met het thema beziggehouden...
195/45-17 op 7,5J:

185/35-17 op 7,5J:

195/45-17 op 8J:

Dat zijn dan trouwens nog Goodyear F1's... Als je een band neemt die goed 'stretched', cq smal valt, zoals Falken's (waarbij de 205 vaak ónder de 200mm breedte zit), win je nog wel iets, zonder veel aan bruikbaarheid in te hoeven leveren.
Dit is een Falken FK-512 (of 912?) in 205/40-17 op een 8J:

Welke ET-waarde zijn de velgen? ET43 gok ik? Om 'flush' te zijn op een R50/R53 moet je 8J en ET30 hebben. Met een 0.5" bredere lip (als dat dus kan) gaat er 6mm van je ET af (ET37 dus). De platste adapters van Adaptec Speedware van 5x120 > 4x100 zijn 18mm, dan kom je dus op ET19 uit... oftewel wielen die 11mm uitsteken. Ik vrees dat je niet genoeg tyrestretch zult hebben om dat op te vangen. Als je de hele rand zou kunnen vervangen door een 8J ga je naar ET49, wat dus wél erg goed zou kunnen met een adapter van 18 of 20mm.

Verder heb ik me nog niet zoveel met het thema beziggehouden...

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ah, je kunt de lip wel veranderen, maar niet op de gebruikelijke manier: http://www.motoringunderground.com/foru ... hp?t=21431

(7,75" vóór en 8,75" áchter)

(7,75" vóór en 8,75" áchter)
- wilco
- Nieuwsgierig
Bericht
@martijngizmo ... zoals jij het zegt over de ET waarde klopt niet helemaal in mijn ogen omdat het hart ten alle tijden op dezelfde plaats blijft. Dus wanneer ik de buitenrand zou verbreden komt de centerlijn van de velg ook meer naar buiten waardoor de et waarde lager zal worden en dus eerder richting ET 35 zal gaan of minder. De ET is nu 41 en 0,5" is ongeveer 12 á 13 mm ... de middenlijn van de velg verschuift +/- 6 mm naar buiten dus komt het hart +/- 6 mm dichter bij het hart van de velg te liggen.
Maar ik laat de velgen zoals ze zijn, en heb ze al gepast onder de auto en dat moet ruimschoots goedkomen ... heb al wat ervaring met extremere vormen van verlagen op mijn vorige auto's en gestrokken banden, dus et gaat wel goedkomen hierzo denk ik zo
Maar ik laat de velgen zoals ze zijn, en heb ze al gepast onder de auto en dat moet ruimschoots goedkomen ... heb al wat ervaring met extremere vormen van verlagen op mijn vorige auto's en gestrokken banden, dus et gaat wel goedkomen hierzo denk ik zo

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik was niet helemaal duidelijk, bij de 3-delige velg kun je natuurlijk zowel de buitenste lip als het achterste (binnenste) deel vervangen, wat de ET-waarde ieder een andere kant op veranderd...
Maar ik denk dat dat wel goed komt, ben erg benieuwd!
Maar ik denk dat dat wel goed komt, ben erg benieuwd!

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
mooie discussie.. 
Met een extra buitenlip veranderd de ET waarde
Met een extra binnenlip veranderd de ET waarde OOK
ET waarde is niks anders dan de afstand van het hart van het center van het wiel.
als je dus het center van het wiel veranderd door lippen te veranderen zal de ET waarde ook veranderen.
Coen
ps. zal eens plaatje zoeken voor de duidelijkheid

Met een extra buitenlip veranderd de ET waarde
Met een extra binnenlip veranderd de ET waarde OOK
ET waarde is niks anders dan de afstand van het hart van het center van het wiel.
als je dus het center van het wiel veranderd door lippen te veranderen zal de ET waarde ook veranderen.

Coen
ps. zal eens plaatje zoeken voor de duidelijkheid
- wilco
- Nieuwsgierig
Bericht
@coen ... ik weet maar al te goed hoe het werkt .. tis alleen zo lastig et duidelijk uit te leggen vind ik
heb zelf al meerdere malen meerdelige wielen gehad en aangepast, dus de gevolgen van een binnen of buitenrand verbreden/versmallen ken ik
Maar et wiel blijft zoals het is en wordt gewoon door middel van adapters aangebracht op de naven om zo de gewenste breedte te behalen.

Maar et wiel blijft zoals het is en wordt gewoon door middel van adapters aangebracht op de naven om zo de gewenste breedte te behalen.
- wilco
- Nieuwsgierig
Bericht
vandaag heel even de velgen tegen de naven gehouden om te kijken hoe het uit kwam met de ET-waarde. De velgen liggen haast al perfect in de kasten, et nadeel is dat deze neit om te boren zijn naar 4x100 omdat het naafgat erg groot is. En na het zien van een aantal foto's waarbij het hart aan de buitenzijde komt te liggen denk ik dat ik dit ook ga doen i.v.m. ET-waarde en uiterlijk wat ik toch wel mooi vind. Hieronder een paar fotootjes ...

De voorzijde zonder spoorverbreder.

Achterzijde met 15 mm spoorverbreder ... van mij mag hij nog 5 mm naar binnen zodat hij wat beter in de kast valt.

De voorzijde zonder spoorverbreder.

Achterzijde met 15 mm spoorverbreder ... van mij mag hij nog 5 mm naar binnen zodat hij wat beter in de kast valt.

Onze sponsors