Nice mod!
Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- sander_r53
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Nijmegen
Bericht
Moet zeggen dat ik eigenlijk niet heel erg veel verschil merk qua acceleratie.
Voel wel dat ie wat directer op het gas is.
Ook lijkt het alsof de uitlaat ineens veel harder klinkt met gas geven. En het vermogen blijft gewoon beter aanwezig.
Voornamelijk met doortrappen op de snelweg naar 200 gaat het 'm allemaal een stuk gemakkelijker af.
Toch binnenkort maar eens die pre-cat eruit en stiekem eens denken aan een 17% icm nokkenasje en software....
Voel wel dat ie wat directer op het gas is.
Ook lijkt het alsof de uitlaat ineens veel harder klinkt met gas geven. En het vermogen blijft gewoon beter aanwezig.
Voornamelijk met doortrappen op de snelweg naar 200 gaat het 'm allemaal een stuk gemakkelijker af.
Toch binnenkort maar eens die pre-cat eruit en stiekem eens denken aan een 17% icm nokkenasje en software....
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
IC levert ook geen extra vermogen he...houd de boel alleen goed koel, waardoor het vermogen langer aanwezig blijft..
Icm de de 17% en de catcam ga je het ECHT merken
Icm de de 17% en de catcam ga je het ECHT merken
- sander_r53
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Nijmegen
Bericht
@ Werner: Ik krijg van Davy het andere deel nog van de diverter in de scoop. Wil eens kijken wat het scheelt.
@ Peter: Mooi zo... 15 en 17% zal het verschil dan niet zo maken, maar die catcam en software waarschijnlijk wel toch?
@ Peter: Mooi zo... 15 en 17% zal het verschil dan niet zo maken, maar die catcam en software waarschijnlijk wel toch?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
denken aan een nokje en andere pully ja
hahaha
want dat is een duur grapje :x
maar die pre-cat moeten we eens ff iets voor gaan verzinnen.. of wordt het een projectje dat uitbesteed gaat worden?
ik kijk die ckat nog even uit de boom
want dat is een duur grapje :x
maar die pre-cat moeten we eens ff iets voor gaan verzinnen.. of wordt het een projectje dat uitbesteed gaat worden?
ik kijk die ckat nog even uit de boom
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Je kan hem rustig hebben ja, de mijne ligt al anderhalf jaar in de kast. Die dingen hebben 0 effect, en zelfs negatief effect. Ze zouden de luchtstroom moeten verbeteren, maar de temperatuur wordt anderhalve graad warmer.
Dangixxer heeft het getest met een scangauge en het heeft bij jou ook pas nut om het testen als je een dergelijk apparaatje erin zet, anders zie je het sowieso nergens terug. Maar goed, hij ligt klaar
@ Sander; ik ben er zaterdag niet bij; Pa gaat mee naar Beek en ik ga niet twee keer op een dag een lange rit maken.. In elk geval bedankt voor het aanbod om te komen!
Dangixxer heeft het getest met een scangauge en het heeft bij jou ook pas nut om het testen als je een dergelijk apparaatje erin zet, anders zie je het sowieso nergens terug. Maar goed, hij ligt klaar
@ Sander; ik ben er zaterdag niet bij; Pa gaat mee naar Beek en ik ga niet twee keer op een dag een lange rit maken.. In elk geval bedankt voor het aanbod om te komen!
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
maar als je naar de catcam gaat moet je toch ook je injectoren meenemen?? want de standaard houden t niet bij..
maarja.. 230pk.. brrrrrrrrr waar mag ik tekenen?
maarja.. 230pk.. brrrrrrrrr waar mag ik tekenen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
dr gaat ook een trein hoorDaveke schreef:ik ga niet twee keer op een dag een lange rit maken..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
hahaha
Maar idd.. op dat moment staan de injectoren constant open.. god-ogod heb ik daar een hoop testen mee gedaan op school.. pffff zit je in 4uur in een lokaal met een stel injectoren en een Fluke89 te klooien.. pffff
maar als ik ooit een keer aan tunen toe kom heb ik dr miss nog een keer wat aan
Ik doelde er eigenlijk op om je Pa met de trein te sturenDaveke schreef:Jaja, en dan kan ik op het station slapen, nee dank u.. Ik ga denk ik passen
@ BMX: Zie je die dip bij 7000, daar houden de injectoren het niet meer bij
Maar idd.. op dat moment staan de injectoren constant open.. god-ogod heb ik daar een hoop testen mee gedaan op school.. pffff zit je in 4uur in een lokaal met een stel injectoren en een Fluke89 te klooien.. pffff
maar als ik ooit een keer aan tunen toe kom heb ik dr miss nog een keer wat aan
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- sander_r53
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Nijmegen
Bericht
@ Davy: Dat is wel jammer... maar ik snap heel goed dat je geen 2 keer gaat rijden wanneer je pa mee gaat.
@ Richard: Niet alleen andere injectoren, maar denk ook een oliekoeler... maar opzich geven die injectoren alleen problemen boven de 7000. Kwestie van net er onder blijven.
Maar zou Peter met andere injectoren 245pk kunnen halen? (beetje rechtlijnig doortrekken vanaf 7000) zou vetjes zijn !!
Precat is een leuk klusje voor zelf toch
@ Richard: Niet alleen andere injectoren, maar denk ook een oliekoeler... maar opzich geven die injectoren alleen problemen boven de 7000. Kwestie van net er onder blijven.
Precat is een leuk klusje voor zelf toch
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Ja, dat kan, want wat je verliest door de Injectoren - win je door grotere. Dus dat betekent dat je de lijn door kan trekken, maar ga nooit boven de 7300 toeren. Dat vinden je drijfstangbouten niet leuk. Dan zul je eerst ARP bouten moeten monteren (die staan nu ook op mijn lijstje voor komend voorjaar.. 8000 rpm limiter
)
Oliekoeler is wel een hele goede. Precat is ook een goede, goedkope mod. Een spruitstuk voegt nl met name herrie toe, en geen PK's. Hooguit 1 of 2 en een wat veranderde gasrespons oid
Oliekoeler is wel een hele goede. Precat is ook een goede, goedkope mod. Een spruitstuk voegt nl met name herrie toe, en geen PK's. Hooguit 1 of 2 en een wat veranderde gasrespons oid
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
idd.. moet er ook nog een oliekoeler bij..
echt een mooi project!
heb je ook al een deadline of is het nog een beetje dromenland? 
Grotere injectoren zorgen miss dat de powercurve eerder optreed, naar mate de injector dichter bij zn duty-cycle komt remt die intern af.. constant open staan zal geprobeerd worden te vermijden.. dus als je grotere injectoren hebt die dan nog 'over' heeft kan die op dat moment ook beter zn ding doen (juiste moment van inspuiten) dus is de wist miss nog wel hoger
echt een mooi project!
Grotere injectoren zorgen miss dat de powercurve eerder optreed, naar mate de injector dichter bij zn duty-cycle komt remt die intern af.. constant open staan zal geprobeerd worden te vermijden.. dus als je grotere injectoren hebt die dan nog 'over' heeft kan die op dat moment ook beter zn ding doen (juiste moment van inspuiten) dus is de wist miss nog wel hoger
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors















