Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

08 nov 2011, 22:27

Kijk dat verschil toch eens, haha, ik begin er weer van te lachen!

VAN:
Afbeelding
NAAR:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

08 nov 2011, 22:29

Ongelofelijk hoe veel er in zo'n korte tijd aan je MINI is veranderd! :shock Exterieur, interieur, perfomance, alles klopt gewoon aan deze auto! :hap

Nog even een vraagje: op welke manier heb jij je S-spoiler verwijderd? Ik ga mijn Cooper-spoiler dit weekend vervangen door een S-spoiler en hoop de oude er zonder schade af te kunnen krijgen. Heb jij tips? Visdraad en een föhn?
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

08 nov 2011, 22:32

Ik heb de mijne er met visdraad afgehaald en stickerverwijderd.

Eerst met visdraad ertussen en dan goed nat blijven houden met de stickerverwijderaar, zorg dat je de draadjes goed hoog blijft houden anders snij je in die zwarte plastic rand die aan je dak vast zit!
Dan is het gewoon rustig blijven snijden tot je aan de bout bent, dan de andere kant van de bout doen, boven en onder, de moertjes los draaien en de laatste zijde. Dan zou je hem er af moeten kunnen pakken
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

08 nov 2011, 22:37

Thanks, dat ga ik dan ook maar eens op die manier proberen. :icon_top:
Afbeelding
Martiio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Alkmaar
Berichten: 1156
Lid geworden op: 18 aug 2009, 16:15

08 nov 2011, 23:09

Wat een bak! Respect kerel!
Sonny Snepvangers
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2011, 19:31

09 nov 2011, 07:08

WTF dude,



Dik hoor maar 19 tot 20 psi hoe bereik je dat (had geen tijd om heel je topic door te lezen) en wat presteerde hij op de bank de laatste keer.

Verder 1 van de mooiste en leukste mini's die ik ken vet ding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

09 nov 2011, 07:36

Ik draaide op de bank in Engeland 280 pk, met een compressordruk van 20 psi. Dat is bereikt door een twin-screw-compressor met een kleinere pulley te monteren. Niet meer de standaard Eaton. Op de bank bij Beek haalde ik "maar" 245 pk maar dat had waarschijnlijk meer te maken met het feit dat mijn catalysator gesmolten is tijdens de afgelopen weken (en helemaal kapot ging op de bank) en daardoor minder vermogen draait. Volgende week een decat-pijpje monteren en eens kijken wat ie dan weer kan halen, hij draait nu nog 19 psi - maar dat zou wel eens kunnen liggen aan de kapotte cat
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

09 nov 2011, 14:13

Ik zit me zo eens te bedenken,

De uitdraai die ik heb gekregen.. Is in WielPK's!

Ghisbert liet me een uitdraai zien van de rollenbank zelf, zo'n vaal wit papiertje. Nu weet ik heel zeker dat ik bij 7000 toeren, een vermogen haalde van 180 kw! En die waardes, kwamen van de wielen af...
Nu, als ik 180 kw omreken, is dat 245 PK. Gemiddeld genomen heeft een MINI 15,5% aandrijvingsverlies en zou dat neerkomen op 281 pk's..

NICE!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

09 nov 2011, 16:25

dan klinkt t ineens weer allemaal goed! :D
dus de verwachting dat de bank bij beek zou leveren klopt dus wel gezien je je kompressordruk niet haalde.. dr zit dus meer in de pijplijn! >)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

09 nov 2011, 16:44

respect :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

09 nov 2011, 17:13

Daveke schreef:Ik zit me zo eens te bedenken,

De uitdraai die ik heb gekregen.. Is in WielPK's!

Ghisbert liet me een uitdraai zien van de rollenbank zelf, zo'n vaal wit papiertje. Nu weet ik heel zeker dat ik bij 7000 toeren, een vermogen haalde van 180 kw! En die waardes, kwamen van de wielen af...
Nu, als ik 180 kw omreken, is dat 245 PK. Gemiddeld genomen heeft een MINI 15,5% aandrijvingsverlies en zou dat neerkomen op 281 pk's..

NICE!
Weet je het zeker dat het wiel pk's zijn? Zou het voor de zekerheid maar ff navragen bij Ghisbert.
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

09 nov 2011, 17:28

Als ik die 15,5% bij mij erbij optel kom ik op 248 pk uit....
Weet je zeker dat de bank bij Beek wiel-pk's meet?
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

09 nov 2011, 17:44

Met zo'n ding aan je naaf heb je nog steeds wiel-pk's... tenzij ze je blok eruit halen en die op een testbank zetten, aangesloten op het vliegwiel! :P
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

09 nov 2011, 18:11

Ja, snap ik allemaal.. MAAR:

Ghisbert meet de wielKW's
180 KW = 245 pk (wat er op mijn uitdraai staat)
Niet dat ik nu andere auto's teniet wil doen, maar als er mensen zijn die met enkel een 17% pulley, een GRS, een andere nokkenas en software al 230-245 pk draaien.. Vind je dat dan niet vreemd dat ik er "maar" 245 zou hebben met een andere kop, een andere SC met kleinere pulley en alles zo'n beetje aangepast wat je maar aangepast kan hebben?

Kan aan mij liggen, maar het feit dat er 180 wielKW's uit zijn gekomen, die omgerekend precies 245 pk zijn, wat richting de krukas (want daar worden PK's gemeten, koppel meet je op het vliegwiel :) ) uitkomt op precies 281 PK (wat toevalligerwijs ook bij 1320) gemeten werd. Kan aan mij liggen, maar mijn 2 cent gaan er naar uit dat Ghisbert vergeten is de 15,5% aandrijfslijnverlies erbij te rekenen ;)

De grafieken lopen namelijk bijna lineair aan elkaar omhoog, en dat vind ik vreemd, want dan zouden de kop en SC niets toevoegen in het geheel. En mijn simpele butt-dyno zegt me dat dat helemaal het andere is ;)

Terug naar “Show your ride”