AA-16V's Mini Cooper S
- AA-16V
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
De Cooper S (der R53 dus) staat sowieso veel te rijk afgesteld, met aanpassing van de sturing kan je redelijk wat winnen in vermogen en verbruik. Daarom heb ik ook al een Dastek Unichip overgekocht van een kameraad. Dan kunnen we de motor beter afregelen op de aanpassingen (grotere intercooler, K&N filter en JCW uitlaat).
We denken ergens rond de 190 PK te kunnen eindigen.
PS als de motor van de Mini van die kameraad in orde is, zal ik er foto's van posten. Is een R53 waar een extra turbo zal worden bij gemonteerd. Twee jaar geleden had ie nog rond de 250PK, met andere nokkenas, grotere IC, aangepaste sturing, sinter metaal koppeling, ... Maar dat was te bruut en schokkerig (koppeling) om alledag mee te rijden.
Grtn,
Gerrit
Een wolf misschien niet, wel een vlotte Mini.Goed bezig, en je MINI word ook zo'n wolf?
De Cooper S (der R53 dus) staat sowieso veel te rijk afgesteld, met aanpassing van de sturing kan je redelijk wat winnen in vermogen en verbruik. Daarom heb ik ook al een Dastek Unichip overgekocht van een kameraad. Dan kunnen we de motor beter afregelen op de aanpassingen (grotere intercooler, K&N filter en JCW uitlaat).
We denken ergens rond de 190 PK te kunnen eindigen.
PS als de motor van de Mini van die kameraad in orde is, zal ik er foto's van posten. Is een R53 waar een extra turbo zal worden bij gemonteerd. Twee jaar geleden had ie nog rond de 250PK, met andere nokkenas, grotere IC, aangepaste sturing, sinter metaal koppeling, ... Maar dat was te bruut en schokkerig (koppeling) om alledag mee te rijden.
Grtn,
Gerrit
- AA-16V
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Lang geleden dat ik hier een update gedaan heb, dus bij deze...
Heb enkele aanpassingen gedaan aan mijn R53:
- Janspeed collector en JCW uitlaat

- Forge intercooler

- Niet zichtbaar op foto: Quaife sper differentieel met een ACT sportkoppeling, kleinere pulley, K&N luchtfilter, Works bougies en een Dastek Unichip om het geheel af te stellen. Resultaat: 219 PK, net geen 188 wiel PK en 248 Nm koppel
.

Voor betere baanligging:
- M7 stabi (zie foto van de IC), cabrio struts, OMP understrut en Che kofferstrut

Andere aanpassingen:
- wit derde stoplicht en een korte antenne

- Carbon dashboard, carbon downtubes en JCW vloermatten

- Rota LM velgen met Toyo T1R bandjes

Het volgende dat ik ga doen is de Mini een beetje verlagen. En dan is de Mini 'in orde' voor mij.
Voila, dat was de update.
Mvg,
Gerrit
Heb enkele aanpassingen gedaan aan mijn R53:
- Janspeed collector en JCW uitlaat

- Forge intercooler

- Niet zichtbaar op foto: Quaife sper differentieel met een ACT sportkoppeling, kleinere pulley, K&N luchtfilter, Works bougies en een Dastek Unichip om het geheel af te stellen. Resultaat: 219 PK, net geen 188 wiel PK en 248 Nm koppel

Voor betere baanligging:
- M7 stabi (zie foto van de IC), cabrio struts, OMP understrut en Che kofferstrut

Andere aanpassingen:
- wit derde stoplicht en een korte antenne

- Carbon dashboard, carbon downtubes en JCW vloermatten

- Rota LM velgen met Toyo T1R bandjes

Het volgende dat ik ga doen is de Mini een beetje verlagen. En dan is de Mini 'in orde' voor mij.
Voila, dat was de update.
Mvg,
Gerrit
- AA-16V
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- AA-16V
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Nog vergeten vermelden: had van een Mini rijder een DPSM installatie gekocht omdat ie zijn Mini verkocht. Die DPSM zit er nu bij mijn R53 in. Geweldige sound voor zo'n klein versterkertje en eigenlijk 'kleine' speakers...
Klopt, die opmerking heb ik nog al gehad, zeker met die platte bandjes... Maar dat komt in orde, heb van iemand een KW V2 hoogteverstelbare vering overgekocht en die gaat binnenkort op de Mini.speedy schreef:dan moet die echt omlaag![]()
want ogen vrij klein voor zilver
Nog vergeten vermelden: had van een Mini rijder een DPSM installatie gekocht omdat ie zijn Mini verkocht. Die DPSM zit er nu bij mijn R53 in. Geweldige sound voor zo'n klein versterkertje en eigenlijk 'kleine' speakers...

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
wow, goeie mod's hier! 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
goed bezig geweest!
Die velgen zijn persoonlijk niet mijn smaak
Voor de rest erg prettige mod's

Die velgen zijn persoonlijk niet mijn smaak

- AA-16V
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Dank voor de complimentjes
.
Grtn,
Gerrit

Als er niks tussenkomt, kom ik zeker langs... Ik wist niet dat er in Willebroek een 'tuner' was, dus altijd eens interessant om te gaan zien he.frankie schreef:Mooi man, hoop hem 18 december in het echt te kunnen bewonderen
Grtn,
Gerrit
Onze sponsors