Beste Allen,
Binnenkort naar de dealer voor wat kleine dingen die ik heb ondervonden tijdens de eerste paar duizend km met de GP.
Ik zou graag gebruik willen maken van jullie ervaringen, diagnoses en/of oplossingen voor de volgende probleempjes die ik heb ondervonden zodat ik beslagen ten ijs kan komen:
1. Het is tweemaal voorgevallen dat bij constante snelheid, de motor lijkt uit te vallen. Dit is een kwestie van een hele korte tijd waarna hij direct weer oppakt en normaal loopt. Dit is met warme motor;
2. Alvorens de motor uit te schakelen, laat ik hem (plusminus een minuutje) stationair lopen. Een gewoonte nog uit mijn turbo tijdperk. Het is mij 1 keer opgevallen dat het stationair toerental moduleerd tussen net onder 1000 tot ongeveer 1200 rpm.
3. Een algemeen punt op 2 en 3 is dat de gasreactie vrij traag is vanaf stationair toerental. Eenmaal op toeren is dit wel goed;
4. Nu een paar duizend km te hebben gereden, de besturing minder stabiel gaat aanvoelen dan in het begin. Hij is gevoeliger geworden voor oneffenheden in het wegdek. Met name die in het verlengde van de rij-richting liggen bv. een dikke witte lijn en sporen. Hij maakt graag een abrupte 'stap opzij'. Ook heeft hij een lichte afwijking naar rechts als ik in een rechte lijn rijdt en het stuur loslaat.
Graag hoor ik van jullie!
Groet,
Peter.
Ervaringen, Advies mbt MINI GP Probleempjes
- GPM
- 4 op een rij!
Bericht
Ervaringen, Advies mbt MINI GP Probleempjes
Hoi Iedereen
!
Wellicht heb ik het eerst onder het verkeerde topic geplaatst (MINI Talk)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de volgende punten
1. Het is tweemaal voorgevallen dat bij constante snelheid, de motor lijkt uit te vallen. Dit is een kwestie van een hele korte tijd waarna hij direct weer oppakt en normaal loopt. Dit is met warme motor;
2. Alvorens de motor uit te schakelen, laat ik hem (plusminus een minuutje) stationair lopen. Een gewoonte nog uit mijn turbo tijdperk. Het is mij 1 keer opgevallen dat het stationair toerental moduleerd tussen net onder 1000 tot ongeveer 1200 rpm.
3. Een algemeen punt op 2 en 3 is dat de gasreactie vrij traag is vanaf stationair toerental. Eenmaal op toeren is dit wel goed;
4. Nu een paar duizend km te hebben gereden, de besturing minder stabiel gaat aanvoelen dan in het begin. Hij is gevoeliger geworden voor oneffenheden in het wegdek. Met name die in het verlengde van de rij-richting liggen bv. een dikke witte lijn en sporen. Hij maakt graag een abrupte 'stap opzij'. Ook heeft hij een lichte afwijking naar rechts als ik in een rechte lijn rijdt en het stuur loslaat. Is dit misschien een stabi-stang probleem?
Thanks en tot zondag in de BUSH!
Groet,
Peter.

Wellicht heb ik het eerst onder het verkeerde topic geplaatst (MINI Talk)

1. Het is tweemaal voorgevallen dat bij constante snelheid, de motor lijkt uit te vallen. Dit is een kwestie van een hele korte tijd waarna hij direct weer oppakt en normaal loopt. Dit is met warme motor;
2. Alvorens de motor uit te schakelen, laat ik hem (plusminus een minuutje) stationair lopen. Een gewoonte nog uit mijn turbo tijdperk. Het is mij 1 keer opgevallen dat het stationair toerental moduleerd tussen net onder 1000 tot ongeveer 1200 rpm.
3. Een algemeen punt op 2 en 3 is dat de gasreactie vrij traag is vanaf stationair toerental. Eenmaal op toeren is dit wel goed;
4. Nu een paar duizend km te hebben gereden, de besturing minder stabiel gaat aanvoelen dan in het begin. Hij is gevoeliger geworden voor oneffenheden in het wegdek. Met name die in het verlengde van de rij-richting liggen bv. een dikke witte lijn en sporen. Hij maakt graag een abrupte 'stap opzij'. Ook heeft hij een lichte afwijking naar rechts als ik in een rechte lijn rijdt en het stuur loslaat. Is dit misschien een stabi-stang probleem?
Thanks en tot zondag in de BUSH!

Groet,
Peter.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
En je andere "storingen" lijken wel iets te maken te hebben met de brandstoftoevoer of -druk.
Of je bandenspanning nakijken/corrigeren, kwam bij m'n R53 ook nogal nauwkeurig om geen last te hebben van bijvoorbeeld spoorvorming.Adriaan schreef:Of minder hard gummen zodat je banden mooi vlak blijvenMartijnGizmo schreef:Wat betreft punt 4: auto laten uitlijnen, Mini's zijn daar vrij gevoelig voor.De banden willen ook nog wel is gaan cuppen
En je andere "storingen" lijken wel iets te maken te hebben met de brandstoftoevoer of -druk.
Laatst gewijzigd door Robert op 28 okt 2011, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Punt 1 misschien word hij te heet als je sportief rijd dan houd hij in
Punt 2 kan ik meeleven heb ik ook wel is allen meer iets man 900 to 1000 beetje schommelen....
maar dit klinkt niet als problemen die ik eerder heb gehad
Punt 2 kan ik meeleven heb ik ook wel is allen meer iets man 900 to 1000 beetje schommelen....

maar dit klinkt niet als problemen die ik eerder heb gehad
burn rubber not your soul


- GPM
- 4 op een rij!
Bericht
Thanks voor de tips guys!
Hij is afgelopen week naar de dealer geweest. Naast de winterbanden en velgen, uitbalanceren en uitlijnen, hebben ze er vers sap ingedaan en geeft ie een software update gehad.
Misschien zit het tussen m'n oren maar hij loopt mooier en rustiger dan voorheen.
Misschien nog een dingetje: beetje off-topic, maar ik ben overgestapt van Shell's Vpower naar BP's Ultimate. Moet zeggen dat ie op het laatste ook super lekker loopt. Wellicht een nieuw topic starten, of even zoeken naar jullie ervaringen met deze 2 brandstoffen.
Nu is het wel zo dat de ambient temp de afgelopen week wat naar beneden is gegaan en de luchtvochtigheid iets hoger was. Heeft ook invloed natuurlijk!
Peter.
Hij is afgelopen week naar de dealer geweest. Naast de winterbanden en velgen, uitbalanceren en uitlijnen, hebben ze er vers sap ingedaan en geeft ie een software update gehad.
Misschien zit het tussen m'n oren maar hij loopt mooier en rustiger dan voorheen.
Misschien nog een dingetje: beetje off-topic, maar ik ben overgestapt van Shell's Vpower naar BP's Ultimate. Moet zeggen dat ie op het laatste ook super lekker loopt. Wellicht een nieuw topic starten, of even zoeken naar jullie ervaringen met deze 2 brandstoffen.
Nu is het wel zo dat de ambient temp de afgelopen week wat naar beneden is gegaan en de luchtvochtigheid iets hoger was. Heeft ook invloed natuurlijk!
Peter.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Er is niet zo heel veel over geschreven.
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... t=ultimate
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... l+ultimate
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... t=ultimate
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... l+ultimate
- GPM
- 4 op een rij!
Bericht

Er zit dus wel degelijk een (marginaal) verschil in octaan tussen Ultimate en Vpower.
Ik ga de Ultimate eens ff een paar weken proberen en kijken of het blok nog mooier gaat draaien.
Daar komt nog eens bij dat de messenset een leuke bijkomstigheid is
Bedankt Peterpeter schreef:Er is niet zo heel veel over geschreven.
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... t=ultimate
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... l+ultimate

Er zit dus wel degelijk een (marginaal) verschil in octaan tussen Ultimate en Vpower.
Ik ga de Ultimate eens ff een paar weken proberen en kijken of het blok nog mooier gaat draaien.
Daar komt nog eens bij dat de messenset een leuke bijkomstigheid is

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors