Mijn vriend heeft een Mini One van 9 jaar oud met 88000 km op de teller (eerste eigenaar) maar heeft 2 problemen
- eerste probleem is de centrale vergrendeling. De bestuurderzijde doet het perfect maar de passagierszijde gaat wel dicht maar niet open. Even aan de binnenkant aan de deur trekken en ze gaat open. Ligt dit dan aan het slot of aan de ontvanger module
-2de probleem is de servo, deze heeft al 2 keer dienst geweigerd. 10 seconden later doet ze het weer. Ik had begrepen dat dit een slechte batterij zou kunnen zijn gezien de servo elektrisch is. (doet ook nogal wat korte ritten) enige tips hierover?
Centrale vergrendeling en servo
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
- staat de auto niet zo ingesteld dat alleen het bestuurdersportier opengaat en de rest pas na een 2de knopdruk?
- de stuurbekrachtiging is niet elektrisch (daarom zit er ook zo lekker veel gevoel in), maar de pomp daarvan is nogal een notoire achilleshiel... ff zoeken op dit forum, is erg veel over te vinden!
- de stuurbekrachtiging is niet elektrisch (daarom zit er ook zo lekker veel gevoel in), maar de pomp daarvan is nogal een notoire achilleshiel... ff zoeken op dit forum, is erg veel over te vinden!
- sprankel
- Nieuw Lid
Bericht
ik heb even het forum doorgenomen op stuurbekrachtiging en er is inderdaad al wat over geschreven.
De stuurbekrachtiging gebruikt hydraulica maar de energie komt toch door elektriciteit (er is immers geen snaar om aandrijving te voorzien.)
nu voor zover ik het goed begrepen heb zit het probleem in oververhitting en bij een te hoge temp schakelt de stuurbekrachtiging uit. Nu de one zou geen ventilator hebben zitten om het ding te koelen...
de centrale vergrendeling heeft altijd gewerkt met 1 druk op de knop (eerste eigenaar, hebben hem al 9 jaar) dus dat lijkt het mij niet. Wel had ik al gelezen dat de ontvangstmodule soms niet 100 vochtvrij is. Weet iemand waar die juist zit?
De stuurbekrachtiging gebruikt hydraulica maar de energie komt toch door elektriciteit (er is immers geen snaar om aandrijving te voorzien.)
nu voor zover ik het goed begrepen heb zit het probleem in oververhitting en bij een te hoge temp schakelt de stuurbekrachtiging uit. Nu de one zou geen ventilator hebben zitten om het ding te koelen...
de centrale vergrendeling heeft altijd gewerkt met 1 druk op de knop (eerste eigenaar, hebben hem al 9 jaar) dus dat lijkt het mij niet. Wel had ik al gelezen dat de ontvangstmodule soms niet 100 vochtvrij is. Weet iemand waar die juist zit?
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors