Ik heb momenteel conical spoke 17 inch velgen met zomerbanden onder mijn mini s zitten. Voor de winter ben ik op zoek naar een nieuwe set originele velgen. Kan ik deze het beste online ergens kopen of toch bij de dealer waar de hoofdprijs gevraagd wordt ??? Wie heeft er advies voor mij?
mijn interesse gaat uit naar de R112, R90 en de R121 en dan 17 inch
Erik
Nieuwe velgen aanschaffen (+winterbanden), waar?
- akiboom
- Nieuw Lid
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Op marktplaats zijn er enkele bedrijven die (onder andere Imitatie) velgen aanbieden, desgewenst zonder of met zomer / winter banden 
Je kan ze uiteraard ook bij de dealer kopen (die heeft volgens mij nu ook 'aanbiedingen' met wintersetjes) maar die zal nog wel eens best duur uit kunnen vallen

Je kan ze uiteraard ook bij de dealer kopen (die heeft volgens mij nu ook 'aanbiedingen' met wintersetjes) maar die zal nog wel eens best duur uit kunnen vallen

- akiboom
- Nieuw Lid
Bericht
bedankt voor jullie reactie!
Tweedelig, ja precies dat is misschien niet handig in de winter. :-) haha ik wist niet eens wat het was maar ik snap nu wel waarom je deze beter niet kunt nemen.
Ik heb ook gelezen op dit forum dat het misschien beter is 16 inch te nemen inplaats van 17 inch in de winter. Betere grip en wegligging?? Is dit waar?
Wie of wat is GregBem, ik veronderstel dat dat bij jou is GeoBem007???
zijn de R112 geschikt voor wintervelgen?
groet
Erik
Tweedelig, ja precies dat is misschien niet handig in de winter. :-) haha ik wist niet eens wat het was maar ik snap nu wel waarom je deze beter niet kunt nemen.
Ik heb ook gelezen op dit forum dat het misschien beter is 16 inch te nemen inplaats van 17 inch in de winter. Betere grip en wegligging?? Is dit waar?
Wie of wat is GregBem, ik veronderstel dat dat bij jou is GeoBem007???
zijn de R112 geschikt voor wintervelgen?
groet
Erik
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij 16" heb je ook wat smallere banden. Namelijk 195 breed ipv 205 breed. Als je naar het buitenland gaat en sneeuwkettingen denkt nodig te hebben dan is 16" de betere keus omdat je dan meer ruimte hebt voor de kettingen. Als je R56 JCW remmen hebt dan moet je minimaal 17" hebben.
Gregbem is inderdaad iemand op het forum. Sterker nog het is een sponsor. Geo is zijn kleine broertje.
Nogmaals; ff zoeken op het forum en je komt snel een hoop te weten!
Raadpleeg dus in ieder geval het sponsorgedeelte en dan zal je zien dat er diverse aanbieders van originele en niet originele winterwielen zijn.
Gregbem is inderdaad iemand op het forum. Sterker nog het is een sponsor. Geo is zijn kleine broertje.

Nogmaals; ff zoeken op het forum en je komt snel een hoop te weten!
Raadpleeg dus in ieder geval het sponsorgedeelte en dan zal je zien dat er diverse aanbieders van originele en niet originele winterwielen zijn.
- akiboom
- Nieuw Lid
Bericht
Aha, bedankt! Ik heb even rondgekeken bij verschillende aanbieders en zie dat er een groot verschil zit de prijs voor replica's t.a.v originele mini velgen. Over de banden is denk ik geen twijfel mogelijk, hiervoor moet je gewoon goede merk banden hebben. Maar voor de velgen weet ik niet, wat raden jullie aan en is het verschil in kwaliteit echt groot? Voor het oog zijn replica's bijna niet te onscheiden van originele heb ik vernomen!
Ik ben benieuwd naar jullie reactie
Erik
Ik ben benieuwd naar jullie reactie
Erik
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Hoi:
Ik heb nog 2 nieuwe sets S-Spoke 17" in zwart incl nw winterbanden te koop.
Banden zijn van Nexen 215-40-17 en ze zijn goed in de sneeuw want we hebben ze zelf ook.
Prijs complete set 950,- incl btw/montage.
Gr Roy-Spenki (ook sponsor hier)
www.autospenkelink.nl

Ik heb nog 2 nieuwe sets S-Spoke 17" in zwart incl nw winterbanden te koop.
Banden zijn van Nexen 215-40-17 en ze zijn goed in de sneeuw want we hebben ze zelf ook.
Prijs complete set 950,- incl btw/montage.
Gr Roy-Spenki (ook sponsor hier)
www.autospenkelink.nl

Onze sponsors