Een vriend van ons is uit Monaco komen rijden met z´n Cooper S uit 2007. Op de Utrechtsebaan plof en niks meer. Voorlopige conclusie is dat de vacuumpomp is vastgelopen, die heeft de nokkenas gestopt, vervolgens is de bout van het nokkenas tandwiel afgebroken. De rest laat zich raden want de cilinderkop zit er nog op. De dealer gaat een flink bedrag vragen voor reparatie waarbij het, tot de kop eraf is, onduidelijk is hoeveel het gaat kosten. We hebben een aantal opties...
Repareren bij de dealer
Repareren bij een gerenommeerde niet/dealer
Verkopen (motorschade maakt taxatie en dus BPM laag).
Tweedehands motor laten monteren
Graag zie ik alle mogelijk reacties tegemoet zodat we onze vriend kunnen helpen een goed besluit te nemen ten aanzien van deze prachtige auto.
Nou, breng 'm langs Beek Auto Racing (Minispeed) in Den Haag en laat Klaas er naar kijken. Helaas is het niet het enige Cooper S blok wat in elkaar draait, dus ze hebben inmiddels wat ervaring...