Voorstellen: Ronnie, Mini-fan uit Zeeland

Stel je hier even voor.
RonnieD
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Voorstellen: Ronnie, Mini-fan uit Zeeland

24 nov 2011, 15:59

Hallo iedereen,

Bij deze wilde ik toch eens mijn Mini verhaal posten op dit leuke forum. Mijn naam is Ronnie en tot vorig jaar zomer (2010) gaf ik eigenlijk helemaal niets om auto's. Bij het wonen in de binnenstad van een middelgrote plaats in Zeeland voldeed de benenwagen meestal als vervoersmiddel en in een uurtje zat je met de trein in Rotterdam. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ook niet in het bezit was van een rijbewijs, terwijl mijn leeftijd zich al achter in de 20 bevond; pure gemakzucht!

Deze levensstijl kabbelde dus voort, tot vorig jaar zomer. Toen ik op een regenachtige middag in het weekend een dvd'tje uit mijn verzameling opzocht, viel mijn oog op 'The Italian Job'. Deze titel was al een tijdje in mijn bezit, maar op de een of andere manier steeds aan mijn aandacht ontsnapt. Tijdens het kijken van de film was ik verbaasd over de aantrekkingskracht die de snelle, guitige en schitterende auto's op mij uitoefenden en op het einde van de film was ik verkocht; er moest een rijbewijs komen, met uiteindelijk doel: rijden in een eigen Mini Cooper.

Zo geschiedde het. De eerstvolgende maandag heb ik contact opgenomen met een rijschool uit de buurt, een afspraak gemaakt en een theorieboek gekocht. Tussendoor moest er ook nog behoorlijk gespaard worden, want een auto was een hele nieuwe dimensie in de financiële huishouding en een rijbewijs geven ze ook niet weg tegenwoordig. Uiteindelijk kon ik eind september terecht bij de rijschool en daar hebben we een traject uitgestippeld, dat mij zo spoedig mogelijk aan het roze papiertje (pasje) zou helpen.

Na een paar weken was het behalen van het theorie certificaat een feit en kon de volledige focus op het autorijden gericht worden. Dat ging helemaal niet zo soepel en pas begin januari 2011 mocht ik examen doen. Dat mislukte jammerlijk door een eigen stomme fout (geen voorrang aan rechts geven) en mocht ik het 3 weken later nog eens proberen. Ditmaal was het, ondanks alle strubbelingen (instructeur kwam niet opdagen, andere auto) , wel raak.

Eindelijk kon ik op jacht! Opzoek naar een Cooper die bij mij paste. Omdat het mijn eerste auto was en het een redelijk impulsief besluit was, zat ik aan een bepaald budget vast, dus een nieuwe was geen optie. Weken lang heb ik het internet afgespeurd, opzoek naar een ideale Cooper voor een mooie prijs. Begin maart 2011 stuitte ik op een Mini Cooper van 01-2003, pepper white met een zwart dak en zwarte striping op de moterkap. Dit ook nog eens op een steenworp van mijn woonplaats (Goes) vandaan.

Na een proefrit was ik verkocht en besloot zo mijn eerste auto te kopen. Missie volbracht! Hieronder een foto van het wagentje.

Afbeelding

Na een week of 6 ontstond er echter spontaan een probleem. Ik schakelde in de achteruit versnelling, reed een stukje naar achteren en zette de bak vervolgens in de eerste versnelling. Toen ik gas gaf bleek de bak in z’n vrij te staan. Wat ik ook probeerde, hij ging niet in de eerste versnelling, maar ook niet in een andere. Je kon gewoon door de bak roeren, dus heb ik de auto langs de kant gezet (het was gelukkig dichtbij huis) en de volgende morgen de garage gebeld. Hier reageerde men onmiddellijk en binnen een half uur kwamen ze met een auto om te slepen en een extra auto die diende als gratis vervanging. Top service dus! Men kon niets vertellen over de duur van de reparatie, maar zolang het duurde mocht ik de leenauto blijven gebruiken. Uiteindelijk heeft de reparatie 10 dagen in beslag genomen en werd mij verteld dat de bak gerepareerd is. Geen nieuwe of gereviseerde dus. Het was allemaal garantie, en kon mij toen niet zoveel schelen; ik had gelukkig mijn auto terug.

De periode hierna was toch niet helemaal prettig. Ik raakte het vertrouwen in de auto kwijt en dacht telkens dat het probleem zich weer voor zou kunnen doen, dus ging ik voorzichtiger rijden en dat maakt de ervaring van het Mini rijden er niet leuker op.

Puur toevallig zat ik vorige maand eens naar het Mini aanbod in de buurt te kijken en viel mijn oog op een Cooper S uit 03-2004. Een juweeltje (in mijn ogen) van een auto, die er als nieuw uitzag, met panoramadak, metallic lak (sparkling graphite?), volledig lederen bekleding, xenon en een ongelooflijk lage kilometerstand. Ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak met de garage gemaakt. Op voorhand een bedrag in mijn hoofd gehouden dat ik minimaal voor mijn auto terug wilde hebben en de mogelijk uiteindelijk te betalen prijs. Na een kennismakingsgesprek ging het al snel over de prijs. Ik kreeg meer voor mijn auto terug dan dat ik verwacht had. Dit zat dus al goed! Na een proefrit van 10 minuten (meer heb je niet nodig om gevangen te worden door de kracht van de Cooper s), was ik overtuigd en heb de hand van de verkoper geschud. Eindelijk, de auto die ik eigenlijk al veel eerder wilde hebben was een feit!
Hier mijn huidige Cooper S.

Afbeelding

Na een maand heb ik al meer dan 3000 kilometer ermee gereden en geniet van elke minuut die ik achter het stuur doorbreng. Vorige week een weekje autobahn gedaan en dan zie je pas echt wat je met deze karretjes kunt. Prachtig! De komende jaren is er voor mij maar 1 auto en dat is de Cooper S. Ik blijf sparen en hoop na verloop van tijd eens bij de BMW dealert binnen te lopen voor een hagelnieuwe.

Ik heb het nog kort gehouden ;)

Groeten Ronnie
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2011, 16:09

Hey Ronnie welkom bij de club !! Leuke en uitgebreide intro! :D

Mooi verwoord, meer dan 10 min heb je inderdaad niet nodig om het Mini-virus op te lopen.. :lol:

Je nieuwste aanwinst ziet er lekker uit !! Mooie Mini, mooie kleur en een van de mooiste Mini velgen 8)

Gefeliciteerd en wellicht tot op een meet!
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2011, 16:13

Leuk verhaal inderdaad,

veel veilige km gewenst 8) :D
R53 MCS HB / Pepper White
MiniBen
4 op een rij!
4 op een rij!

24 nov 2011, 16:37

Heel mooi verhaal! The Italian Job, zo ben ik ook verliefd geworden op de Mini :feest
Veel plezier op dit leuke forum en met de kart!
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2011, 17:33

Hallo Ronnie,

Welkom bij de club en.... :lol:

...............................heel veel rijplezier in je SSSsss :P :) :D

Niet te hard rijden anders krijg je heel veel brieven uuut Groningen. :wink:
Laatst gewijzigd door cooperbol op 27 dec 2011, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2011, 17:39

Welkom hier op het forum en veel plezier met de mini :D
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2011, 17:57

Welkom Ronnie :lol:
Leuk verslag hoor 8)
MCS 2004
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2011, 18:01

Welkom bij de Club!

Leuke uitgebreide intro :)
Veel plezier hier op het forum, en geniet nog maar meer van elke minuut achter het stuur ;) :D :P

Groeten,

Mark
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2011, 20:09

Hey Ronnie leuk om je verhaal te lezen!
Ik ben ook helemaal fan geraakt van mini's door 'The Italian Job' dus ik weet hoe het voelt :mrgreen:

Je eerste PW MINI was als erg mooi, maar de nieuwe Cooper S slaat echt alles, mooi kar man! hopelijk ga je er veel plezier aan beleven!
jessescps
Be Mini
Be Mini

24 nov 2011, 20:35

Hoi ronnie welkom hier :D

Ik heb je nog niet gespot in goes , maar dat komt nog wel :mrgreen:

Veel plezier met je mini :D
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 nov 2011, 20:55

Welkom Ronnie.

Veel plezier hier en tot meets :rijden
RonnieD
Nieuw Lid
Nieuw Lid

24 nov 2011, 23:21

Leuk om de reacties van iedereen hier te lezen! Een club van 'gelijk gestemden' is toch een betere ervaring dan ik in het dagelijks leven meemaak. Natuurlijk krijg je van vrienden en collega's veel positieve reacties, maar vaak hoor ik ook "voor dat geld kun je ook een nieuwe auto rijden, gek" of erger nog: "je hebt een vrouwenauto gekocht".

Ik ben van mening dat een Mini een vrouwen- noch een mannenauto is. Het is wel een auto voor iedereen met een goede smaak ;). Een echt stijlicoon.

Niet overdreven rijden is wel aan mij besteedt hoor. Het voordeel is dat ik mijn rijbewijs op latere leeftijd gehaald heb, dus het puberale is er wel een beetje van af. Natuurlijk is het wel leuk als je naast zo'n afgetrapte golf staat bij het stoplicht, met allemaal rare stickers aan de buitenkant, een enorme knalpijp onder de auto en het volume op standje 10, om rustig naar de derde versnelling te schakelen en dan plankgas te geven. Op het moment dat je er dan voorbij flitst kijk ik toch altijd even opzij :D

Leuk om hier een Goesenaar tegen te komen, maar aan de andere kant niet zo gek. Het valt me op dat er in onze stad heel veel mini's rondrijden namelijk. Wellicht komt dat door de aanwezigheid van een Mini dealer, wie zal het zeggen.

Een collega waarmee ik altijd beurzen bezoek vroeg van de week al aan me of we niet met mijn auto konden gaan, in plaats van een auto van de zaak. Dat is dan toch weer leuk om te horen....
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2011, 23:27

Welkom! :D

Leuk verhaal, veel plezier
Sjees
4 op een rij!
4 op een rij!

25 nov 2011, 19:36

Welkom! Mede-zeelander
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 nov 2011, 20:28

Hoi Ronnie, goed verhaal en heel herkenbaar. Ik heb ook eerst een Cooper gehad (zonder bakprobleem) en heb deze ook naar 5 maanden ingeruild voor een S. Veel plezier ermee en tot meets. Groet, Huib

Terug naar “Who are U?”