Hans GP

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 feb 2007, 23:12

Hans schreef:@kaj, die compressordrukmeter is gewoon leuk.. die gaat een beetje op en neer, oliedruk en temperatuurmeter is wel belangrijk..
Jaja, rustig aan. Het was weer eens zeikerig bedoeld op je opmerking tegen BlonT :p

:mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

07 feb 2007, 23:15

Blont-007 schreef:Netjes gedaan hoor, ziet er mooi uit. 8)
Ik heb ook van die metertjes maar kijk er eigenlijk nooit naar. :oops:
Doet u mij de jouwe dan maar alvast!

@ Hans, is dat houdertje los te bestellen? en quanta costa dan?

iDD
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

07 feb 2007, 23:19

Nee joh niks aan de hand hoor, Blondie kan wel wat hebben . Afbeelding :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Kaj en Hans : Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 feb 2007, 23:25

@rein, bij de MINI dealer €31,- :wink: maar je voor dit soort meters gaat.. kijk dan of ze elektronisch zijn, scheelt een beetje werk..

@blondie, :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 feb 2007, 01:00

Elektronisch wil zeggen dat de sensors niet mechanisch in de meter zitten maar naar een centrale unit gaan, en van daaruit met wat draadjes naar de meters om het door de centrale unit afgegeven signaal te laten zien. Bij Defi kan dat zelfs in serie zijn.

Dus de sensoren moeten nog steeds worden aangebracht, dat is niet minder werk toch? De oliedruk- en olie- temperatuur en druksensor moeten nog steeds op het blok geplaatst worden, de druksensor van de compressordruk is dan wel vrij te kiezen aangezien die op een afgetakt slangetje wordt aangesloten.

Een centrale unit is ook weer wat meer werk omdat die weer apart stroom moet krijgen om te functioneren.

Waar heeft Beek dan meer werk aan gehad omdat de meters mechanisch zijn? Vind ik wel interessant om te weten :)
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 feb 2007, 09:07

Mini Poeper schreef:
Blont-007 schreef::mrgreen:
NB: Het is wel makkelijk nu om er mijn pepermuntjes tegen aan te leggen. :mrgreen:
Zeker met dit weer en buitentemperaturen zou ik een olie temperatuurmeter willen hebben!
In het Chronopack zitten deze meters ook :)

Zijn wel wat duurder denk ik maar qua montage is het weer een stuk eenvoudiger.. al moet denk ik dan wel je km stand geprogrammeerd worden in de nieuwe tellers maar goed :wink:
Afbeelding
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

08 feb 2007, 09:21

FastBunny schreef:In het Chronopack zitten deze meters ook :)

Zijn wel wat duurder denk ik maar qua montage is het weer een stuk eenvoudiger.. al moet denk ik dan wel je km stand geprogrammeerd worden in de nieuwe tellers maar goed :wink:
Afbeelding

Wat zou dit kosten... achteraf inbouw??

cheers

coen
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2007, 09:43

Zo chornopack is bijna niet te doen achteraf.. je moet toch al die sensoren inbouwen.

@berthil, die olietemperatuursensor ligt nu in de carterpan :shock: daardoor moest de carterpan eraf en zelfs de multiriem.. en voor de oliedruksensor moest iets gemaakt worden
Afbeelding
dit ding, hier komt de slang van de oliedruk nog aan.. ze willen niet in het blok boren en alles moet weer orgineel terug gebouwd kunnen worden, dus vandaar deze oplossingen.. duurt wel ff maar ik ben er wel blij mee :D
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2007, 09:57

FastBunny schreef:In het Chronopack zitten deze meters ook :)

Afbeelding
Dat chronopack vind ik dus echt heel leijk. Staat voor geen meter die meters in die ronde klok. Echt zonde, daar MOET gewoon de snelheidsmeter.
Afbeelding
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2007, 10:08

Netjes gedaan Hans. Ik vind metertjes wel leuk, maar zou er toch nooit opletten :mrgreen:
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2007, 10:13

Ik wel voordat mijn rechtervoet naar beneden gaat :mrgreen:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2007, 09:48

Die meters zijn Gaaaf!! :D

Afbeelding

Heb eindelijk mijn GPtje weer.. enhe, ik zit de hele tijd naar beneden te kijken (ik weet het, niet goed) die compressordrukmeter staat bij 750 toeren op -0,5bar en op 1bar bij 7000 toeren.. gaat de hele tijd een beetje heen en weer samen met de oliedrukmeter als je gas geeft.. echt Gaaf! 8) (tja, blijf een groot klein kind :wink: )

Een Mini en zeker een Cooper-s moet gewoon standaard een olietemperatuur meter hebben, ik ging gewoon altijd veel te vroeg op het gas.. het duurt echt bijna 15 min. voordat die een beetje warm wordt.. tegen die tijd zit ik al bijna in Gouda :? Dus deze meter is zeker een aanrader. En de rest is gewoon leuk.. Kortom ik ben weer erg blij met deze aktie.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2007, 09:54

Ik heb wel eens gehoord, van een heel eigenwijze monteur, dat toeren maken met een nog niet volledig warme motor niet eens slecht is want zo redeneerde hij dan zijn de krachten kleiner door de hogere snelheid van de onderdelen. is hij :s of zit daar een kern van waarheid in :|
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2007, 09:55

Ziet er fraai uit Hans! (en nog goed voor de auto ook)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2007, 10:38

Dat mis ik nu inderdaad wel dat er geen olietempratuur/motortempratuurmeter zit op de R56... :?
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”