Mijn nieuwe ook, is nu al bijna 14 dagen "onderweg".YorkPower schreef:En super handig en goed uitgelegd!
Alleen ligt men kabel nog steeds in China te wachten op transport..
DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpert
- Robbee
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Ok, kabel zojuist ontvangen
Er zit ook een dvd bij, zo te zien een volledige versie van inpa ?
Maar voor ik daarmee ga spelen eerst maar dezelfde installatie doen als Indi.
Ben benieuwd !
Uitlezen lijkt te werken
Maar moet ik nu per ecu unit een trc-file lezen, of geldt dat alleen voor programmeren ?

Er zit ook een dvd bij, zo te zien een volledige versie van inpa ?
Maar voor ik daarmee ga spelen eerst maar dezelfde installatie doen als Indi.
Ben benieuwd !
Uitlezen lijkt te werken

Maar moet ik nu per ecu unit een trc-file lezen, of geldt dat alleen voor programmeren ?

- marcelclemens
- Bijna verslaafd
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Let er wel op dat elke keer als je een module uitleest met NCS-Expert, dat de trace-files overschreven worden. Wat niet werkt is CAS uitlezen, KOMBI uitlezen, en dan gaan programmeren. Want door de 2e leesactie van KOMBI ben je de gegevens van de 1e leesactie CAS kwijt. Als je programmeert, doe dat dan per module.
Elke unit heeft haar eigen deelgebiedje in je MINI/BMW. Komfortsluiten zit bijvoorbeeld in de CAS-module, het deur-open-alarm in KOMBI. Als je iets wilt uitlezen moet je de goede module hebben, en om je aanpassing terug te zetten natuurlijk ook.Robbee schreef:Maar moet ik nu per ecu unit een trc-file lezen, of geldt dat alleen voor programmeren ?
Let er wel op dat elke keer als je een module uitleest met NCS-Expert, dat de trace-files overschreven worden. Wat niet werkt is CAS uitlezen, KOMBI uitlezen, en dan gaan programmeren. Want door de 2e leesactie van KOMBI ben je de gegevens van de 1e leesactie CAS kwijt. Als je programmeert, doe dat dan per module.
- Indi
- Enthousiast
Bericht
@Robbee: Is het al gelukt?
Voor de "gewone" opties moet je inderdaad de correcte ECU selecteren (zie lijst in openingspost).
Je gaat via F1 - F3 - R56 - CAS - F6 - Process ECU - "ECU zoals in lijst". Op dit moment wordt de TRC file aangemaakt/overschreven. Daarna de file kopieren naar .MAN, de nodige aanpassingen doen en daarna F3 "execute job".
Voor de "gewone" opties moet je inderdaad de correcte ECU selecteren (zie lijst in openingspost).
Je gaat via F1 - F3 - R56 - CAS - F6 - Process ECU - "ECU zoals in lijst". Op dit moment wordt de TRC file aangemaakt/overschreven. Daarna de file kopieren naar .MAN, de nodige aanpassingen doen en daarna F3 "execute job".
Geen MINI meer... Renault Megane RS 265..
- Indi
- Enthousiast
Bericht
EEN BELANGRIJKE TIP VOOR IEDEREEN DIE DE EERSTE KEER NCSEXPERT OPSTART:
Om steeds terug te kunnen keren naar de originele codering van de auto, doe dit eerst:
1. Start NCSExpert voor de eerste keer
2. F1
3. F3
4. R56
5. CAS
6: Maak nu een backup van volgend bestanden: C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.TRC & FA.TRC
Deze files bevatten alle settings van alle modules en de originele FA (Vehicle Order list).
Om steeds terug te kunnen keren naar de originele codering van de auto, doe dit eerst:
1. Start NCSExpert voor de eerste keer
2. F1
3. F3
4. R56
5. CAS
6: Maak nu een backup van volgend bestanden: C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.TRC & FA.TRC
Deze files bevatten alle settings van alle modules en de originele FA (Vehicle Order list).
Geen MINI meer... Renault Megane RS 265..
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
De link van MINI Tools werkt niet meer???
Iemand die een andere werkende link kan verzorgen.
Iemand die een andere werkende link kan verzorgen.
- Robbee
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
1e optie is geprogrammeerd
Passagiersraam met 1 klik omhoog, wilde beginnen met een simpele wijziging
De eerste 2 keer lukte niet, geen foutmelding of zo, maar ook geen resultaat en bij teruglezen bleek mijn aanpassing te zijn verdwenen.
Bij de derde poging heb ik tussen het uitlezen van de unit en het maken van de aanpassing in de MAN file NCS-Expert even afgesloten.
Toen ging het wel goed
Als ik wat meer tijd heb dan ga ik meer dingen aanpassen.
Heeft iemand de Heartbeat op de toerenteller al geprobeerd ( zonder geïnstalleerd alarm natuurlijk ) ?

Passagiersraam met 1 klik omhoog, wilde beginnen met een simpele wijziging

De eerste 2 keer lukte niet, geen foutmelding of zo, maar ook geen resultaat en bij teruglezen bleek mijn aanpassing te zijn verdwenen.
Bij de derde poging heb ik tussen het uitlezen van de unit en het maken van de aanpassing in de MAN file NCS-Expert even afgesloten.
Toen ging het wel goed

Als ik wat meer tijd heb dan ga ik meer dingen aanpassen.
Heeft iemand de Heartbeat op de toerenteller al geprobeerd ( zonder geïnstalleerd alarm natuurlijk ) ?

- YorkPower
- Be Mini
Bericht
)
Whoohoow, ook mijn kabel ontvangen maar.... De MINI is terug binnen in de carrosserie dus ik kan nog niets beginnen
Ik zal al maar eens die retrofit ook bestellen
.
Zonder het optioneel geïnstalleerde alarm zit daar denk ik geen lampje in hoor.. Dus wat zou je er precies van verwachten? (mss begrijp ik niet echt jouw bedoelingRobbee schreef: Heeft iemand de Heartbeat op de toerenteller al geprobeerd ( zonder geïnstalleerd alarm natuurlijk ) ?

Whoohoow, ook mijn kabel ontvangen maar.... De MINI is terug binnen in de carrosserie dus ik kan nog niets beginnen

York - Power :: De Rode Raket

- Robbee
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
"Will enable the DWA heartbeat warning light on the tach (even if you don't have the alarm hardware installed). Change to aktiv to enable."
Vandaar mijn vraag
Je begrijpt het goed, en ik had dezelfde gedachte totdat ik in de tabel van de openingspost deze regel zag staan :YorkPower schreef:Zonder het optioneel geïnstalleerde alarm zit daar denk ik geen lampje in hoor.. Dus wat zou je er precies van verwachten? (mss begrijp ik niet echt jouw bedoelingRobbee schreef: Heeft iemand de Heartbeat op de toerenteller al geprobeerd ( zonder geïnstalleerd alarm natuurlijk ) ?)
"Will enable the DWA heartbeat warning light on the tach (even if you don't have the alarm hardware installed). Change to aktiv to enable."
Vandaar mijn vraag

- YorkPower
- Be Mini
Bericht
Ik ben benieuwd naar het effect! Als ik mijn MINI terug heb, wat tijd vind en een laptop ergens vind ga ik die sportknop al eens doen. Dan de boordcomputer en het alarm, wat het ook mag wezen
Dat is echt vreemdRobbee schreef:
Je begrijpt het goed, en ik had dezelfde gedachte totdat ik in de tabel van de openingspost deze regel zag staan :
Vandaar mijn vraag

York - Power :: De Rode Raket

- jbcola
- Brugse zot
Bericht
Is er iemand die het ziet zitten om dit eens te komen uitvoeren in mijn CM?? Ben zelf niet zo handig met al dat computer/software gedoe
Ik kijk zelf wel om de sportknop te bestellen en te installeren tegen dan, als ik het juiste schema kan krijgen van iemand

Ik kijk zelf wel om de sportknop te bestellen en te installeren tegen dan, als ik het juiste schema kan krijgen van iemand

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors