DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpert

YorkPower
Be Mini
Be Mini

09 dec 2011, 12:54

jbcola schreef:Is er iemand die het ziet zitten om dit eens te komen uitvoeren in mijn CM?? Ben zelf niet zo handig met al dat computer/software gedoe :roll:
Ik kijk zelf wel om de sportknop te bestellen en te installeren tegen dan, als ik het juiste schema kan krijgen van iemand :mrgreen: :D
Misschien moeten we eens afspreken samen met Indi? ;)
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
Indi
Enthousiast
Enthousiast

09 dec 2011, 13:06

YorkPower schreef:
jbcola schreef:Is er iemand die het ziet zitten om dit eens te komen uitvoeren in mijn CM?? Ben zelf niet zo handig met al dat computer/software gedoe :roll:
Ik kijk zelf wel om de sportknop te bestellen en te installeren tegen dan, als ik het juiste schema kan krijgen van iemand :mrgreen: :D
Misschien moeten we eens afspreken samen met Indi? ;)
Dat moet wel eens te regelen zijn.
Wel eerst wachten op de nieuwe kabel! :wink:
Geen MINI meer... Renault Megane RS 265..
YorkPower
Be Mini
Be Mini

09 dec 2011, 19:19

Wow! Vandaag heb ik eerst de kabel ontvangen en ook mijn MINI terug gekregen! Morgen Sportknop eens testen op de DSC knop ;)

Er zit trouwens een nieuwe uitlaat op se :)
Afbeelding
Afbeelding
jbcola
Brugse zot

09 dec 2011, 20:17

Indi schreef:
Dat moet wel eens te regelen zijn.
Wel eerst wachten op de nieuwe kabel! :wink:
:icon_top:
YorkPower
Be Mini
Be Mini

10 dec 2011, 11:29

Damn it.
De pin van DSC zat geblokkeerd en is afgebroken in mijn connector :( teruggeduwd en alles werkt wel nog DSC Werkt niet meer. Ik bedoel, ik kan deze niet meer uitzetten en ik krijg die pin er nu niet meer uit. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?? Die X14272 connector, kan ik die ook apart bestellen? Dan zet ik al die stekkers over op een nieuwe. Ik heb het bestelnummer gevonden. Alleen spijtig dat ik er meteen 10 moet bestellen.
Als nog iemand die stekkers nodig heeft, ik heb dus van 12521744628 en 12521744627 elk 10 besteld omdat ik niet weet welke A en B is, dus ik het er van elk nog minstens 9 over.. Voor zij die even lomp zijn als mij ;)

Indi, zouden wij eens kunnen afspreken, eventueel met Dick dan? Heb geen zin om nog meer mis te doen (bij het programmeren en die stomme stekkers..) :(

PROBLEM SOLVED:
Ik heb dus van elk van die stekkers 10 stuk binnen gekregen maar nog niet mijn sportknop module (verwacht ik wel maandag/dinsdag). Als iemand van die stekkers nodig heeft, just ask me!
Maar het probleem met het afgebroken pinnetje is opgelost. Ik heb gedaan zoals Indi tegen me zei, het pinnentje met de schroevendraaier, daar waar je er aan kan, helemaal stuk duwen (hard duwen op elk stukje) en dan naar achter duwen met schroevendraaier en dan met een super dunne schroevendraaier het er helemaal uit kunnen duwen!
Dus als ik maandag of dinsdag de module ontvang + de extra pinnetjes kan ik eindelijk mijn dscknop weer laten werken!
Dan moet nog juist mijn sportknop geprogrammeerd worden maar dat is voor februari! Eerst examens, jeej! :P
Laatst gewijzigd door YorkPower op 17 dec 2011, 15:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Indi
Enthousiast
Enthousiast

10 dec 2011, 18:11

YorkPower schreef:Damn it.
De pin van DSC zat geblokkeerd en is afgebroken in mijn connector :( teruggeduwd en alles werkt wel nog DSC Werkt niet meer. Ik bedoel, ik kan deze niet meer uitzetten en ik krijg die pin er nu niet meer uit. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?? Die X14272 connector, kan ik die ook apart bestellen? Dan zet ik al die stekkers over op een nieuwe.

Indi, wanneer kunnen we afspreken? Heb geen zin om nog meer mis te doen (bij het programmeren en die stomme stekkers..)
Ik ben net hetzelfde tegengekomen, de eerste keer ging het perfect, de tweede keer te ruw en pinnetje afgebroken.
Het beste is het stukje tot helemaal op het einde schuiven (zoals in normaal geinstalleerde toestand) en daar met een kleine schroevendraaier het stukje platdrukken (het weerhaakje kapot maken dus). Zo schuift ie er zonder probleem helemaal uit...
Hier heb ik wel nog reserve pinnetjes liggen..
Laatst gewijzigd door Indi op 10 dec 2011, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
YorkPower
Be Mini
Be Mini

10 dec 2011, 19:26

Indi schreef: Ik heb net hetzelfde tegengekomen, de eerste keer ging het perfect, de tweede keer te ruw en pinnetje afgebroken.
Het beste is het stukje tot helemaal op het einde schuiven (zoals in normaal geinstalleerde toestand) en daar met een kleine schroevendraaier het stukje platdrukken (het weerhaakje kapot maken dus). Zo schuift ie er zonder probleem helemaal uit...
Volgende keer zal ik het zo proberen :) ik heb ook wat pinnetjes besteld..
Heb jij het pinnetje er nog uit gekregen?
Afbeelding
Afbeelding
Indi
Enthousiast
Enthousiast

10 dec 2011, 19:29

YorkPower schreef:
Indi schreef: Ik heb net hetzelfde tegengekomen, de eerste keer ging het perfect, de tweede keer te ruw en pinnetje afgebroken.
Ja, het weerhaakje plat gedrukt en dan met fijne borgdraad het pinnetje eruit geduwd :wink:
YorkPower
Be Mini
Be Mini

10 dec 2011, 20:46

Indi schreef:
YorkPower schreef:
Ja, het weerhaakje plat gedrukt en dan met fijne borgdraad het pinnetje eruit geduwd :wink:
Ik heb ondertussen de plastic errond ook al goed bewerkt dus ik ga nog zien wat ik er mee ga doen. Deze week het er nog eens proberen uit los te peuteren en anders meteen zo'n nieuwe connector plaatsen. Dan moeten die 3 andere pinnen er ook wel uit maar jah :D
Afbeelding
Afbeelding
Indi
Enthousiast
Enthousiast

10 dec 2011, 21:48

YorkPower schreef:Ik heb ondertussen de plastic errond ook al goed bewerkt dus ik ga nog zien wat ik er mee ga doen. Deze week het er nog eens proberen uit los te peuteren en anders meteen zo'n nieuwe connector plaatsen. Dan moeten die 3 andere pinnen er ook wel uit maar jah :D
Collateral damage :mrgreen:

De nieuwe pinnekes zul je trouwens redelijk perfect mogen dichtnijpen, anders gaan ze niet helemaal in de connector en kun je herbeginnen :wink:
YorkPower
Be Mini
Be Mini

10 dec 2011, 22:47

Indi schreef:
YorkPower schreef:Ik heb ondertussen de plastic errond ook al goed bewerkt dus ik ga nog zien wat ik er mee ga doen. Deze week het er nog eens proberen uit los te peuteren en anders meteen zo'n nieuwe connector plaatsen. Dan moeten die 3 andere pinnen er ook wel uit maar jah :D
Collateral damage :mrgreen:

De nieuwe pinnekes zul je trouwens redelijk perfect mogen dichtnijpen, anders gaan ze niet helemaal in de connector en kun je herbeginnen :wink:
Bedankt voor de tip! ;)
Afbeelding
Afbeelding
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

12 dec 2011, 15:03

O Oh, volgens mij is er iets mis gegaan met programmeren :cry:
Ik heb een symbool in de toerenteller staan dat niet in de handleiding voorkomt en het toerental wordt ook niet aangegeven.

Ik heb uiteraard de 1e uitlezing bewaard.
Hoe is nu de procedure om de auto weer origineel te krijgen ?
Afbeelding
Indi
Enthousiast
Enthousiast

12 dec 2011, 15:08

Robbee schreef:O Oh, volgens mij is er iets mis gegaan met programmeren :cry:
Ik heb een symbool in de toerenteller staan dat niet in de handleiding voorkomt en het toerental wordt ook niet aangegeven.

Welke optie probeerde je te programmeren?
Je zult de betrokken ECU's opnieuw moeten coderen:

kopieer de originele FSW_PSW.TRC naar FSW_PSW.MAN
"Process ECU" voor alle ECU's die je gewijzigd hebt.
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 dec 2011, 16:01

Robbee schreef:O Oh, volgens mij is er iets mis gegaan met programmeren :cry:

Als ik je foto zie in de Gallery lijkt het een symbool dat een probleem weergeeft met de kofferbak o.i.d.?
YorkPower
Be Mini
Be Mini

12 dec 2011, 16:27

Yannick_ schreef:
Als ik je foto zie in de Gallery lijkt het een symbool dat een probleem weergeeft met de kofferbak o.i.d.?
Lijkt dat de spoiler van de Coupé geblokkeerd is?
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”