R53; Goodbye my friend! P97

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 nov 2011, 19:50

Vandaag een niet zo drukke dag gehad en dus veel tijd gehad om nieuwe plannen te kunnen maken :D
Even goed mijn best gedaan om oude topic door te neuzen.
Coen had vorige week mooie set velgen te koop staan en dat heeft me hard aan het denken gezet! Dus het plan is: 18" velgen!
Nog even verder rond gekeken en dan kom je er achter dat het dan allemaal een beetje een raar gezicht word als je zomaar 18"onder de auto zet.. kortom: schroefsetje!
Als ik dan toch bezig ben kan ik ook meteen ff kijken naar een setje spacers om het allemaal een beetje spannender te maken.

Als toen ik de auto kocht vond ik het vreemd dat ik de olietemperatuur nergens kon zien.. Eenmaal verder gekeken bleek ik niet de enige te zijn en zijn er vele oplossingen.
De plek om ze te monteren is ongeveer net zo divers als soorten/merken meters.
Ik kan ze niet kwijt waar MINI ze als achteraf inbouwzet plaatst, hier heb ik een handsfreeset boxje van Nokia zitten.
Als idee heb ik nu om de meters te verwerken in de 'down-tubes'. Ik weet alleen nog niet of daar genoeg plek voor is.. Voor dit project moet ik miss nog een setje down-tubes hebben om te oefenen :P
Tot dat idee/project kan beginnen denk ik dat ik begin met mounths naast de toerenteller.
Op één been kan je niet lopen dus een 2e meter wordt een boostmeter! :mrgreen:
Heb goed hier en op internet rond gekeken en die is makkelijk aan te sluiten en zorgt voor een leuk effect! Nu nog ff rondkijken waar ik de mooiste meters kan vinden..

Ik heb dus weer een doel voor ogen om te sparen en werk om te knutselen in de wintermaanden >) Let the snow drop!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 nov 2011, 19:56

Voor die boostmeter kun je beter en Scangauge installeren zodat je ook je watertemperatuur in de gaten kan houden (de echte, en niet zo'n nikszeggende wijzertje) en je inlaatlucht.. Daar heb je echt wat aan ;)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 nov 2011, 19:58

ach.. het is meer voor de fun :P
motor is nog stock.. heb alleen een ALTA CAI en catback.. zodra ik echt 'gek' ga doen dan dan ga ik aan de scangauge ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 nov 2011, 21:27

lekkere knutselplannen maat! :D

Maar uh, dat nokia setje..is dat niet ergens anders te plaatsen? vind dat wel dé plek bij uitstek voor een metersetje.. alles is passend te maken toch?! :mrgreen:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 nov 2011, 08:33

ja idd.. en het geluid is ook een partij bagger!
Dus wie weet krijgt die nog een ander plekkie :)
Maar ik vind de meters naast de toerenteller ook wel goed staan!

Anders is het ook nog mogelijk om de ventilatieroosters te verwijderen en ze daar in te planten :D
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 dec 2011, 22:29

Vandaag mn vriendin en nog een paar meiden afgezet bij een Gala-iets en toen ik bij t tankstation was bedacht ik me dat de camera achterin lag :D
snel ff wat geprobeerd.. ik moet mn fotocursus nog volgen dus tis voor t idee ;)
Afbeelding
Afbeelding

Mochten er mensen creatief zijn met fotoshop en iets leuks weten te doen.. leef je uit! :D

Voordat ik ging tanken mezelf nog ff uitgeleeft 8)
Ik heb net als Sander(_r53) een bluetooth OBD2 stekker en een androidtelefoon met Torque erop..
kan allerlei gegevens bijhouden :)
0-100 met dit spiegelgladde weer levert een 8sec op.. zeer benieuwd wat een droog wegdek oplevert :)
de vermogensmeter leverde rond de 166pk op.. stiekem wel benieuwd wat die nou echt levert..
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 dec 2011, 14:15

Lekker bezig kerel!!

Toch al echt leuke foto's zo..

Wat betreft het vermogen van 166pk, zou dat nog best wel eens in de buurt kunnen zitten als je 10 PSI draait met je compressor. Tenminste als 10 PSI gelijk is aan stock ? Iemand die daar antwoord op weet?
Jammer dat ik het niet kan nameten vanwege de 15 % pulley. Ik draai dan ook 14,8 PSI.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 dec 2011, 14:40

THNX man 8)
Ik heb mn best gedaan :)
Morge de auto poetsen en dan nog eens proberen met statief.. kijken of die beter worden :)

Maar ik weet zo niet hoeveel PSI ik draaide op dat moment.. ik meen dat ik rond de 9PSI draai.. kan ik zo wel ff terug zoeken dacht ik :P haha
Hoeveel geeft jouw PK-meter aan? want die bleef op 100 hangen of iets toch? :lol:
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 dec 2011, 16:14

Leuke foto's van een mooie ride. :icon_top:
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

23 dec 2011, 21:06

JJJJ schreef:Leuke foto's van een mooie ride. :icon_top:
Zeker weten!

Als de mogelijkheid op de camera zit dan kun je ook de lichtbronnen instellen.
Achtergrond word dan niet zo geel/oranje. :D

(heeft met kleurentemperatuur te maken)
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 dec 2011, 21:14

Op het kruispunt op de achtergrond staan Natriumlampen en de gebouwen zijn wit :P
zelfs met t blote oog is alles daar geel :)

De camera heeft een hele hoop functies.. tis een Canon EOS 1100D
De eerste foto is met een 75-300lens gemaakt en de 2e met een 18-55.

maar thnx voor t compliment!altijd leuk om van een expert te horen :mrgreen:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 dec 2011, 01:11

Sam draaide 16.0 PSI met een Scangauge en pre-facelift compressor met 15% pulley, 1.1 Bar. Best een hoop
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 jan 2012, 19:33

gister opweg geweest met Sander om nieuwe stukke route te ontdekken voor de Maasrit tijdens de 2e pinksterdag.. heb ik zowaar toch een leuke foto geschoten van de MINI :lol:
Afbeelding

Verder vandaag nog weer aan de gang geweest met data-loggen met de Android-app, ging goed! totdat.. jahoor.. een onopvallende auto met een stopbord.. grrrr
gelukkig hebben ze geen meting kunnen maken maar ze wilde weten wat ik aan t doen was :lol: Hele verhaal van dataloggen uitgelegd en ze vroegen of ik het niet wilde doen op de openbare weg :P Voor de rest een waarschuwing en de vraag: hoe de ***** heb jij je auto zo smerig gekregen? :lol:
Eenmaal thuis eens even beter d logfile bekeken en ik de 3e versnelling bij een snelheid van om en de nabij de 140 draaide ik meer dan 11PSI!! met een stock blok.. althans.. op filter en uitlaat na dan :) En dat voor een blokje dat binnen niet al te lange tijd gaat weten hoe het is als die meer dan 2ton heeft gereden 8) Zal ik dan eens aan de tuning gaan?? :roll:
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jan 2012, 19:53

haha, pliesies... :lol: :mrgreen:

wel bekeuring gehad of dat nog net niet?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 jan 2012, 19:54

Nee gelukkig niet :P
moest alleen ff de beelden bekijken en dan was t goed :P
Uitlaat klinkt lekker op die filmpjes :P vonden zij ook :mrgreen: hahaha

Kwam er met een waarschuwing van af, ze wilde gwoon weten wat ik aan t doen was :P

Terug naar “Show your ride”