sinds ik mijn MCS heb, doet mijn achteruitrijlicht vreemd, soms werkt het wel en soms niet, nu heb ik vandaag de lampunit uit de achterbumper gehaald om te kijken of hier een los kontakt in zit, dat was niet het geval, wel heb ik alles ingespoten met WD-40 zodat vocht geen kans krijgt.
Nu het probleen nog niet weg is kan het nog aan de schakelaar van het achteruitrijlicht liggen, weet iemand waar deze zit?? bij mijn vorige auto zat het onder de middenconsole op de versnellingspook.
En als het bij een MCS hier ook zit, moet dan de hele console eruit, of kan ik de ring rond de versnellingspook zomaar los trekken??
alvast bedankt voor jullie antwoorden
Achteruitrijlicht defect
- kamiel
- Be Mini
Bericht
kijk daar hebben we wat aan, ik zal meteen even gaan kijken. bedankt.b.h schreef:schakelaar zie je zitten als je het linker voor wiel er afhaal.
op je versnellingsbak.
bij mij had ik het zelfde probleem.
stekker er afgehaald en stekker en contrastekker goed schoon gemaakt.
en hij werkte weer normaal.

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- kamiel
- Be Mini
Bericht
ik heb de mini even op de smeerkuil gezet bij mijn ouders, ik weet nu waar de schakelaar zit en ik heb de stekker los kunnen trekken, om de hele schakelaar eruit te krijgen moet toch het wiel eraf, de wielkast is niet nodig.
Verder heb ik tot mijn grote schrik een olielek gevonden aan de rechterzijde (als je in de auto zit) van het motorblok, ik kan bij god niet zien waar het precies vandaan komt, ik heb de olie weggewreven met een doek en een flink stuk sportief gaan rijden, bij terugkomst op de smeerkuil was er geen olie te zien, op een paar hele kleine druppeltje na.
ik heb meteen nog eens goed gekeken en volgens mij komt het van of de oliefilter of de warmtewisselaar er vlak onder. iemand dit al eens aan de hand gehad??
Baal er wel van!! als het een garantie geval is moet ik weer terug naar de garage waar ik hem vandaan heb en dat is toch wel effe een stuk rijden (goeree averflakee)
Verder heb ik tot mijn grote schrik een olielek gevonden aan de rechterzijde (als je in de auto zit) van het motorblok, ik kan bij god niet zien waar het precies vandaan komt, ik heb de olie weggewreven met een doek en een flink stuk sportief gaan rijden, bij terugkomst op de smeerkuil was er geen olie te zien, op een paar hele kleine druppeltje na.
ik heb meteen nog eens goed gekeken en volgens mij komt het van of de oliefilter of de warmtewisselaar er vlak onder. iemand dit al eens aan de hand gehad??
Baal er wel van!! als het een garantie geval is moet ik weer terug naar de garage waar ik hem vandaan heb en dat is toch wel effe een stuk rijden (goeree averflakee)
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Bij mij leek dat ook eens zo te zijn. Bleek bij filter verwisselen dat rubber ringetje niet goed zat of niet vervangen was.
- kamiel
- Be Mini
Bericht
morgen ga ik even langs de bmw dealer voor een checkup, word vervolgd
zoiets zal het bij mij ook wel zijn, ik heb vandaag nog eens goed gekeken en het komt duidelijk bij de oliefilter of de warmtewisselaar vandaan, het is in ieder geval niet de koppakking, gelukkig!!!!!Mini Poeper schreef:Bij mij leek dat ook eens zo te zijn. Bleek bij filter verwisselen dat rubber ringetje niet goed zat of niet vervangen was.
morgen ga ik even langs de bmw dealer voor een checkup, word vervolgd
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors