Hoi hier allen, ik wilde graag jullie advies ivm de aanschaf van een mini. Als ik hem heb gekocht zal ik intro geven.
Heb de keuze uit een Cooper cabrio S chilli van 2005 met ca. 60.000 op de teller. Auto heeft alle opties incl xenon navi leer stoelverw. Auto komt oorspronkelijk uit België, verder volledig onderhouden bij mini zaandam. Auto rijdt goed, alleen dak sloot linksvoor niet in het gat voor de draagarm...zal nog naar gekeken worden. Auto heeft 6mnd Bovag garantie en komt van HOB auto's in Alkmaar.
2e keuze is een Cooper sidewalk uit 2007 met ca. 30000km. Auto heeft geen xenon of navi. Lijkt mij wel betrouwbaarder omdat die origineel NL is....komt bij mini Den Haag vandaan en staat nu bij Boek in Arum.
Ik twijfel over de fun van de S maar daarbij behorend verbruik....tijdens testrit van ca 50km was verbruik ongeveer 10.3l op de 100......vind ik wel pittig. Voordeel is wel de 6e versnelling.
De sidewalk vind ik qua leer mooier en denk dat die minder zwaar "gebruikt" is.
Prijstechnisch scheelt het bijna 2000, Cabrio Sidewalk is duurder.
Kunnen jullie advies geven, oa over verbruik bij normaal en af en toe stevig rijden....gebruik hem straks elke dag en eenmaal per 2 weken voor een enkele afstand van ca 160km.
Hoor graag van jullie...aub wel snel want moet zaterdag knoop doorhakken.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Cooper S Cabrio 2005 of Cooper Sidewalk 2007
- audissimo
- Mod virus alert!
- Locatie: Beesel
Bericht
tja... heb ook voor een dergelijke keuze gestaan. Toch ook voor de normale cooper gekozen vanwege verbruik.
De S is zeker fun en die power is geweldig. Maar ik vond vooral de wegligging zo leuk aan de mini. en een normale cooper komt echt wel goed voorruit.
Denk dat je met beide geen verkeerde keuze hebt. Bij de sidewalk hou je wel nog wat mod centjes over. en geloof me; die ga je hier zeker nodig hebben...
De S is zeker fun en die power is geweldig. Maar ik vond vooral de wegligging zo leuk aan de mini. en een normale cooper komt echt wel goed voorruit.
Denk dat je met beide geen verkeerde keuze hebt. Bij de sidewalk hou je wel nog wat mod centjes over. en geloof me; die ga je hier zeker nodig hebben...

- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Mortsel, Antwerpen
Bericht
De kans bestaat dat die Cabrio in België een ongeval heeft gehad en door een Nederlandse opkoper terug opgebouwd en verkocht? Zeker als je dan al zegt dat het dak niet goed sluit..
Iets zegt me dat het miserie is en miserie zal blijven..
Coopertje gaat hard genoeg, maar zo weinig verbruiken die nu ook weer niet.
Plezier zal je er zowiezo aan hebben, mss toch de cooper nemen..
Iets zegt me dat het miserie is en miserie zal blijven..
Coopertje gaat hard genoeg, maar zo weinig verbruiken die nu ook weer niet.
Plezier zal je er zowiezo aan hebben, mss toch de cooper nemen..
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht

Stoelverwarming is een must als je ook beneden 15 graden buitentemperatuur open wilt rijden.
Bij mij sluit de kap linksvoor ook niet altijd helemaal lekker maar het is geen schadeauto.
De navigatie is een optie van 2500 Euro geweest. Tezamen met het leer verklaart dat wel de Cooper S meerprijs. 60.000 km is ook niet echt veel. De Cooper Cabrio zal toch weer een stukje langzamer zijn dan een hatchback Cooper gezien het flinke meergewicht van de Cabrio.
Als je een zuiniger Mini wilt moet je de 2e generatie met Turbo nemen. 9,5 liter per 100km klopt gemiddeld wel voor de compressor Cooper S, wel afhankelijk van je rijstijl.
X2peter schreef:Geluid van de compressor en uitlaat als je open rijdt is onovertroffen!

Stoelverwarming is een must als je ook beneden 15 graden buitentemperatuur open wilt rijden.
Bij mij sluit de kap linksvoor ook niet altijd helemaal lekker maar het is geen schadeauto.
De navigatie is een optie van 2500 Euro geweest. Tezamen met het leer verklaart dat wel de Cooper S meerprijs. 60.000 km is ook niet echt veel. De Cooper Cabrio zal toch weer een stukje langzamer zijn dan een hatchback Cooper gezien het flinke meergewicht van de Cabrio.
Als je een zuiniger Mini wilt moet je de 2e generatie met Turbo nemen. 9,5 liter per 100km klopt gemiddeld wel voor de compressor Cooper S, wel afhankelijk van je rijstijl.
- Patrick13
- Nieuwsgierig
- Locatie: Velserbroek
Bericht
Oeps was niet duidelijk zie ik nu....beide zijn cabrio....de S van 2005 is 2000 goedkoper dan de sidewalk cabrio van 2007......zie nu net onderstaande link.....is dat wat....kost even veel als de "Belgische" S.
http://auto.marktplaats.nl/mini/5092380 ... zwart.html
http://auto.marktplaats.nl/mini/5092380 ... zwart.html
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Wordt de sidewalk met mini-next garantie verkocht? Het is me niet duidelijk welke dealer deze verkoopt, je noemt 2 namen?
Stoelverwarming is niet noodzakelijk maar de auto blijft wel meer waardevast, zeker met ingebouwde navigatie dat ook erg gewaardeerd wordt op cabrio's!
Qua verbruik, als je meer dan 20~25 k kilometer per jaar rijdt wordt het slim om geen S te nemen. Hoeveel rijd jij?
Daksluiting, er zijn heel veel cabrio's waarvan het dak niet helemaal fantastisch dichtvalt met de pen in een keer in het oog. Het schijnt extreem moeilijk te zijn om deze daken af te stellen!
Windscherm, heel belangrijk! Dat is ook een hele dure optie van meer dan 200 euro!
Cabrio's met niet-lederen bekleding moet je altijd onmiddelijk laten staan
Stoelverwarming is niet noodzakelijk maar de auto blijft wel meer waardevast, zeker met ingebouwde navigatie dat ook erg gewaardeerd wordt op cabrio's!
Qua verbruik, als je meer dan 20~25 k kilometer per jaar rijdt wordt het slim om geen S te nemen. Hoeveel rijd jij?
Daksluiting, er zijn heel veel cabrio's waarvan het dak niet helemaal fantastisch dichtvalt met de pen in een keer in het oog. Het schijnt extreem moeilijk te zijn om deze daken af te stellen!
Windscherm, heel belangrijk! Dat is ook een hele dure optie van meer dan 200 euro!
Cabrio's met niet-lederen bekleding moet je altijd onmiddelijk laten staan
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Patrick13
- Nieuwsgierig
- Locatie: Velserbroek
Bericht
Bedankt voor jullie reacties....handig zo'n forum.
Vandaag nog kijken en morgen kopen....wat gaat het worden......misschien toch ook maar even kijken bij Adelaar in Apeldoorn.....worden kilometers maken vandaag...Vanuit zuidpoollanden naar Gelderland, naar Friesland en weer terug naar Noord Holland
@Marcel alwaar open
Betreft geen next garantie. De "normale" cabrio staat bij een dealer van Kia de "S" versie staat bij een handelaar in Alkmaar.
De laatste link die ik vermeldde is van een particulier.
Ik rij denk ik rond de 15 à 20 duizend per jaar.
Vandaag nog kijken en morgen kopen....wat gaat het worden......misschien toch ook maar even kijken bij Adelaar in Apeldoorn.....worden kilometers maken vandaag...Vanuit zuidpoollanden naar Gelderland, naar Friesland en weer terug naar Noord Holland
@Marcel alwaar open
Betreft geen next garantie. De "normale" cabrio staat bij een dealer van Kia de "S" versie staat bij een handelaar in Alkmaar.
De laatste link die ik vermeldde is van een particulier.
Ik rij denk ik rond de 15 à 20 duizend per jaar.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Die particuliere S is stevig aan de prijs vergeleken met de S bij HOB. Daar krijg je voor hetzelfde geld onderhoud en 6 maanden bovag garantie bij.
De Particuliere S heeft in ieder geval geen Harmann Kardon. Bij de andere S kan ik het niet zien op de foto's.
De S bij HOB heeft een chromeline interieur/exterieur en antraciete dashboard panelen. Vind ik persoonlijk echt een super combinatie.
De BPM op de auto ziet er ook keurig uit. Het lijkt me HEEEEEEEEL sterk dat de auto met schade NL binnen is gekomen want dan had er een veel lager BPM bedrag op het kenteken gestaan.
De Particuliere S heeft in ieder geval geen Harmann Kardon. Bij de andere S kan ik het niet zien op de foto's.
De S bij HOB heeft een chromeline interieur/exterieur en antraciete dashboard panelen. Vind ik persoonlijk echt een super combinatie.
De BPM op de auto ziet er ook keurig uit. Het lijkt me HEEEEEEEEL sterk dat de auto met schade NL binnen is gekomen want dan had er een veel lager BPM bedrag op het kenteken gestaan.
- coopers1987
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors