"kleine" introductie....eindelijk met FOTO op P2!

Stel je hier even voor.
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

"kleine" introductie....eindelijk met FOTO op P2!

07 jan 2012, 09:34

Hallo allemaal,

Tijd om mezelf en de Mini even voor te stellen want heb deze week de overstap gemaakt naar Mini dus!
Mijn naam is Aart woon en werk in het midden van het land, sport met enige regelmaat (wat nu overigens weer behoorlijk nodig is na alle feestdagen! :-) ) en hou verder eigenlijk van alle mooie dingen in het leven, al zeg ik het zelf.... ;-)

In 2003 heb ik al een x een Mini Cooper aangeschaft die toen 1,5 jaar oud was voor mijn toenmalige partner (British Racing green met wit dak en div. opties) en ook zelf er vele kilometers plezier van gehad natuurlijk! Zij heeft de Mini overigens nog steeds in bezit en die ziet er immer nog perfect uit! Toen reed ik zelf een Audi en heb de laatste jaren vnl. BMW gereden (320 & 330D) maar rij steeds minder km's en heb de ruimte ook zeker niet meer nodig en dat icm met de altijd blijvende vraag naar sportiviteit deed mij ertoe besluiten om (weer) het avontuur Mini aan te gaan. En wel het volgende avontuur.....

Na een behoorlijke poos gezocht te hebben (waaronder enkele EU landen) vond ik begin december eindelijk de auto die ik zocht en heb ik 2 weken geleden mijn nieuwe bolide in kunnen voeren en hoopte dus op korte termijn het kenteken binnen te hebben.
Maar met de feestdagen enzo heeft het uiteindelijk wat langer geduurd dan normaal helaas.....
Maar het is het waard geweest want wat is dit lachen zeg zo'n kleine monstertje!

Het is een "Pepper White" Cooper S geworden van eind 2008 (met een JCW fabrieks upgrade) in een Chili uitvoering met daarnaast ook nog enkele extra opties w.o. vol leder (Leder Lounge Carbon Black), automaat + schakelpaddles aan het stuur, panorama (zwart) dak, zwarte spiegels, Navi + TV + HIFI pakket, sportonderstel, Aero Pakket, 18" JCW R109 en waarschijnlijk nog wel wat andere zaken waar ik het bestaan (nog) niet van af weet!

Heb in de tussentijd al wel enkele zaken besteld waaronder geheel nieuwe remmerij rondom (is nodig) en een matzwarte winterset "worst" velgen in 7x17 inch met 205-45 van Pirelli, ook al vraag ik me af of deze nog wel nodig is..... :s

Verder wil ik graag tzt de diffusor laten spuiten samen met de "luchthapper" op de motorkap, deze zijn beide nu in de kleur van de auto maar dat zie ik liever in het zwart, twijfel alleen nog of het mat of hoogglans moet worden (als het dak).... Iemand een idee/mening?
Ook ben ik aan het zoeken naar de (3) delen op het MF stuur in het zwart (zag ik in een nieuwe Countryman), als iemand weet of dat 1 op 1 te bestellen is en over te zetten, hoor ik dat graag want vind dat 100x mooier dan dat zilver....

En als iemand toevallig weet waar ik een (nederlandse) gebruikersmanual kan halen/krijgen/kopen buiten de dealer om dan zou ik dat graag horen, want teveel Duits is niet goed... ;-)

Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen hier op de diverse forums en moet zeggen dat het er allemaal goed uitziet, het is echt goed voor elkaar hier, top! Hoop nog veel nuttige info ervan af te kunnen halen want ik ben op Mini gebied toch nog wel een leek, maar dat zal waarschijnlijk niet lang meer duren met de aanwezige info. Zal vooral nu veel te vinden zijn op de forums, want heb nog wel wat vragen...

Tot gauw enne foto's zal ik uiteraard zsm posten, maar wil wel even nette foto's maken natuurlijk....

Groeten vanaf de Veluwe!
Aart.
Laatst gewijzigd door ajede op 16 jan 2012, 10:12, 4 keer totaal gewijzigd.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

07 jan 2012, 09:57

Welkom ! Diffuser en scoop in hoogglans zwart vind ik persoonlijk mooier als mat :wink: Veel voorbeelden hier op het forum 8)
GreyCooperS
Forum Junky

07 jan 2012, 10:22

Welkom Aart :lol:

Veel plezier met je nieuwe ride!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
S-67
Be Mini
Be Mini

07 jan 2012, 10:28

Welkom!

Zo te horen is het echt een vette bak. Wat ik persoonlijk ook vet vind is een diffuser in carbon en die scoop ook in carbon (kost wel wat meer).
Marcel Always Open
Cabrio-King

07 jan 2012, 10:35

Er zijn enkele user manuals als PDF bestand online. Engels: http://motoringfile.com/files/
op NewMINIclub forum staan ook wat Nederlandse handleidingen maar tot aan 2004. http://www.newminiclub.nl/diy.php

Maar als jij naar een dealer stapt en hem vertelt welk model je hebt, kan hij gewoon een orginele gebruikershandleiding in Nederlandse taal voor je bestellen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
speedy
NMC Legend
NMC Legend

07 jan 2012, 11:08

Ik heb nog nooit de handleiding nodig gehad want als je navi en menu in nederlands hebt is het allemaal een eitje en weet je precies wat alles is en hoe het werkt :wink: moet je alleen wel ff menu taal laten aanpassen bij dealer want waarschijnlijk heb je nu drie talen (duits/frans/engels ) maar dus geen nederlands :wink:
Spraakbesturing werkt dus nu ook niet als je nederlands praat :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 jan 2012, 11:13

Welkom Aart.

Veel plezier hier en tot meets :rijden
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2012, 11:18

Welkom hier op het forum en veel plezier met de mini :D
kk-mini
One wheel wonder
One wheel wonder

07 jan 2012, 19:51

welkom Aart, ook ik heb de 3 serie geloosd om de zelfde reden: gebrek aan lol. Veel plezier met je aankoop
Cooper S - BMW Z4 - BMW R1200 GSA (mannen blijven kinderen)
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2012, 19:56

Hallo Aart,

Welkom bij de club en... :lol:

...............................voor straks heel veel rijplezier in je SSSsss :P :) :D
Stroband
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 jan 2012, 12:34

Welkomhuik de club , weer een pw erbij altijd leuk !
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 jan 2012, 20:34

Weer een PW, wordt eenhele collectie zo binnen de club. Veel plezier met je S en tot meets.
Groet, Huib
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jan 2012, 08:14

Iedereen bedankt voor het welkom!
Begrijp uit de berichten dat de PW behoorlijk vertegenwoordigd is op het moment, lachen zeg. Ben benieuwd naar de verschillen..... Zal ook zeker bij een/de 1e meet proberen te zijn.
Gisteren voor het eerst een behoorlijk stuk gereden en bevalt uitstekend, vooral dat heerlijke uitlaatgeluid! Heb ooit een Golf GTI 16V type 2 gehad (back in the days.... ;-) ) en die maakte bij een bepaald toerental in z'n 5 ook een hele donkere brom zeg maar, dat doet de Mini ook met die JCW uitlaat eronder! Zo'n sonore brom, lekker agressief..... :-)

Nu maar weer ff werken...
Iedereen werk ze!

:D
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jan 2012, 10:29

Kleine update even....

Eergisteren een algehele software update/aanpasing laten doen waardoor ik nu wel gewoon nederlands zie en hoor wat weer erg fijn is na een goede week "Helga aus Munchen" aan te hebben moeten horen! ;-)
Daardoor heeft de bak bv ook een reset gehad wat ik zeker kan merken.
Nu kan ik eindelijk aan het werk met de bluetooth enzo om mijn telefoon te configureren, ga dat zo eens ff proberen....

Gisteren is de verlagingsset (Eibach) eronder gekomen icm met de winterset (matzwarte S Spokes en de Pirelli RF Snowsport 205-45/17). Laat de winter maar komen... haha! Ook gelijk maar de complete remmerij vervangen, sportschijven met keramische blokken van ATE, wat alleen al zeer netjes staat! Maar de keuze op deze combi is gevallen na er genoeg positiefs over gelezen te hebben, zowel kwalitatief als prijstechnisch. Voor mij geen circuitblokken en al dat soort spul, als ik er al een x kom zal dat zeker niet zijn om de boel kapot te rijden..... Moet dagelijks functioneel zijn vooral! :)

Nou, dat was de 1e update mbt de Mini, op naar de volgende.....
Dat zal naar alle waarschijnlijkheid een kleuraanpassing worden van zowel de scoop als de diffusor achter.

Ga proberen vandaag ook een forum te openen op "Show my/your ride" met beeldmateriaal want daar gaat het natuurlijk om!
Foto's gaan schieten vandaag, ga mijn best doen.

Mzzlsss
GreyCooperS
Forum Junky

14 jan 2012, 10:35

blabla....

Feutooos!! :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag

Terug naar “Who are U?”