Automaat en Tikken in het stuur | Cooper 2002
- Ritsma
- Leerling Mini lid
Bericht
Automaat en Tikken in het stuur | Cooper 2002
Ik heb sinds een paar dagen voor het eerst een Mini Cooper gekocht uit 2002, hij is goed onderhouden en ziet er mooi uit. Echter tikt hij wat in het stuur (tijdens het sturen) en wanneer ik de automaat in de 'D'rive zet voel je echt dat hij direct vooruit wil, alsof je in een schakel bak de koppeling te snel laat komen. In zijn achteruit is het helemaal prima en gaat dat heel soepel. Ik heb wel eens gelezen dat de automaat opnieuw geprogrammeerd kan worden? Iemand hier ervaring mee? En dan dat tikken in het stuur, het lijkt alsof het geluid/tikken direct onder het dashboard zit... Ik hoor graag van iemand iets die hier ervaring mee heeft... Alvast dank.
- Dirkxke
- Mod virus alert!
Bericht
Het tikken in het stuur zou wel eens 1 van de koppelingen kunnen zijn die droog staan.
Wat wd40 en extra lagervet brengen dit normaal wel terug in orde.
lijkt op dit:

Het vreemd doen van de automaat ga ik het antwoord schuldig op laten, mss eens googlen?
Zo toch al veel voorkomende problemen opgelost
lijkt op dit:

Het vreemd doen van de automaat ga ik het antwoord schuldig op laten, mss eens googlen?
- Ritsma
- Leerling Mini lid
Bericht
Dank! Ik zal er maandag eens even mee aan de gang... Die automaat ga ik uitzoeken..
Dirkxke schreef:Het tikken in het stuur zou wel eens 1 van de koppelingen kunnen zijn die droog staan.
lijkt op dit:
- Ritsma
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik kom net bij 'De Beier' (mini dealer) Heerenveen vandaan. Leuke mensen en zeker verstand van zaken. De automaat is weer klaar € 45.- ongeveer. Het tikken in het stuur is een lager in de stuurkolom. Dat is balen, want incl. montage kost me dat ongeveer € 500.- Ik heb de mini nu net een week. Zoiets moet toch terug te koppelen zijn naar de verkoper?
- wheeler
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mijn stuurkolom tikt ook (auto toevallig ook ooit bij De Beier gekocht en is los het tijdelijk op door kolom even van boven naar onder te stellen. Ik weet dat oplossing met WD40 prima werkt maar heb helaas niet het gereedschap om plastic kap onder stuurkolom te verwijderen.
Onze sponsors