JJJJ, Chili Red R56 *verkocht*
- MiniBeardie XL
- Volledig MINI minded!
- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Even een vraagje over de aanstaande Mod, de schroefset.
Mijn bedoeling is om voorlopig de achterkant op -4 te zetten en de voorkant op -5
Staan nu beide op -3, maar verhouding in voor en achterkant is er dan niet bij de R56.
Bij de schroefset zitten stabilisator stangen die je kan/moet gebruiken wanneer je lager dan 4cm gaat verlagen.
Althans dat is wat ik ergens gelezen heb.
1. klopt dit?
2. Zijn er nog meer dingen die ik moet aanschaffen, aanpassen?
3. moet ik aan de achterkant ook de stabi gebruiken?
Ik hoor graag wat meningen/tips
GrJeffrey
Mijn bedoeling is om voorlopig de achterkant op -4 te zetten en de voorkant op -5
Staan nu beide op -3, maar verhouding in voor en achterkant is er dan niet bij de R56.
Bij de schroefset zitten stabilisator stangen die je kan/moet gebruiken wanneer je lager dan 4cm gaat verlagen.
Althans dat is wat ik ergens gelezen heb.
1. klopt dit?
2. Zijn er nog meer dingen die ik moet aanschaffen, aanpassen?
3. moet ik aan de achterkant ook de stabi gebruiken?
Ik hoor graag wat meningen/tips
GrJeffrey
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk dat er alleen zogenaamde 'endlinks' bij zitten, die de veerpoten met de stabilisatorstangen verbinden. Stabilisator zelf hoeft niet vervangen te worden.
Na verlagen krijg je vooral áchter meer negatief camber, terwijl je dit juist op de vooras wilt hebben bij een vlotte voorwielaandrijver. Op zich niet zo'n ramp, er rijden er velen zo rond hier op het forum... Als je het goed wilt hebben:
- instelbare onderste reactie-armen áchter, zodat je daar het camber weer wat kunt verminderen (kortere onderste arm = minder negatief camber)
- camberplates aan de voorkant, zodat de veerpoot bovenaan verder naar binnen komt en je dus meer negatief camber krijgt. Camberplates zijn er zowel instelbaar (KW, Cobra, etc) als fixed (Dr Krumm, Ireland Engineering, etc)
Dit zijn echter aanpassingen die aan te raden, maar zeker geen must zijn.
Na verlagen krijg je vooral áchter meer negatief camber, terwijl je dit juist op de vooras wilt hebben bij een vlotte voorwielaandrijver. Op zich niet zo'n ramp, er rijden er velen zo rond hier op het forum... Als je het goed wilt hebben:
- instelbare onderste reactie-armen áchter, zodat je daar het camber weer wat kunt verminderen (kortere onderste arm = minder negatief camber)
- camberplates aan de voorkant, zodat de veerpoot bovenaan verder naar binnen komt en je dus meer negatief camber krijgt. Camberplates zijn er zowel instelbaar (KW, Cobra, etc) als fixed (Dr Krumm, Ireland Engineering, etc)
Dit zijn echter aanpassingen die aan te raden, maar zeker geen must zijn.

- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
je hoeft verder niks aan te passen Jeffrey, schroefset kan er zo onder. Je zult hooguit minimaal 5mm spacers op de vooras moeten doen ivm het aanlopen tegen je stelring. Je kan idd verder gaan met camberplaten of camberlinks, maar is absoluut niet noodzakelijk als het je alleen om de looks gaat.
Belangrijker is idd wat Frank ook al zegt; let er op dat remleidingen etc vrij blijven lopen. Bij Frank was het z'n remleiding, bij mij was het een aircoslang.
Gezien het huidige weer zeg ik; knal eronder dat spul
Belangrijker is idd wat Frank ook al zegt; let er op dat remleidingen etc vrij blijven lopen. Bij Frank was het z'n remleiding, bij mij was het een aircoslang.
Gezien het huidige weer zeg ik; knal eronder dat spul
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat is inderdaad nog een goed punt! Ik kon de auto overigens wel verplaatsen zonder spacers, met de schroefset bijna op de hoogste stand. Geen idee hoe dat rijdt, was maar zo'n 10 meter...mushrop schreef:Je zult hooguit minimaal 5mm spacers op de vooras moeten doen ivm het aanlopen tegen je stelring.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik heb destijds een heel stuk gereden met de Clubman zonder spacers, dus het gaat wel. Alleen kom je niet ver, ik rook het en ben gelijk teruggereden naar Beek. Ik kan me nog goed herinneren dat Peter destijds een klapband kreeg met de GreyCooperS.

- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Oké thnks allemaal voor de tips & tricks.
zal me eens inlezen in dat camber verhaal, want dat komt nog niet echt door.
@Rob, ik zal de spacers denk ik moeten omdraaien en ze plaatsen zoals ze onder de clubman van jullie zaten?
16 voor en 12 achter. Was dat bij jullie vanwege t aanlopen?
Nu met de winterbanden eronder (205/50/17) loopt t rondom wel aan nml, dus zal wanneer ik lager ga ook wel gebeuren als ik de 16mm achter houdt.
De set zou er idd nu al onder kunnen, heb al zitten twijfelen om de zomerset er weer onder te knallen. K.. weer nu heb je niets aan, winterbanden slijten 2x zo hard nu.
zal me eens inlezen in dat camber verhaal, want dat komt nog niet echt door.
@Rob, ik zal de spacers denk ik moeten omdraaien en ze plaatsen zoals ze onder de clubman van jullie zaten?
16 voor en 12 achter. Was dat bij jullie vanwege t aanlopen?
Nu met de winterbanden eronder (205/50/17) loopt t rondom wel aan nml, dus zal wanneer ik lager ga ook wel gebeuren als ik de 16mm achter houdt.
De set zou er idd nu al onder kunnen, heb al zitten twijfelen om de zomerset er weer onder te knallen. K.. weer nu heb je niets aan, winterbanden slijten 2x zo hard nu.

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
...bad times..pff
mushrop schreef: Ik kan me nog goed herinneren dat Peter destijds een klapband kreeg met de GreyCooperS.

Laatst gewijzigd door GreyCooperS op 29 jan 2012, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nog even een vraagje over de spacers:
ik rij nu met 12mm voor en 16mm achter, maar met de winterbanden in 205/50R17 schuurt dat als een malloot in de wielkasten.
Ik heb nu voor geen spacer meer zitten en achter de 12mm gedaan. Schuurt nog wel, maar minder.
(ik heb ook het vermoeden dat er iets rechtsachter lek is.)
Met de zomerset (205/45/R17) schuurde het nooit trouwens.
Maar wat mijn vraag is: straks met de schroefset is het dan slim om met deze maten spacers te gaan rijden of met 5 of 8mm.
Lijkt mij dat je met de smallere spacers lager kan zonder last te hebben van schuren in de wielkasten.
Of zie ik het helemaal verkeerd?
ik rij nu met 12mm voor en 16mm achter, maar met de winterbanden in 205/50R17 schuurt dat als een malloot in de wielkasten.

Ik heb nu voor geen spacer meer zitten en achter de 12mm gedaan. Schuurt nog wel, maar minder.
(ik heb ook het vermoeden dat er iets rechtsachter lek is.)
Met de zomerset (205/45/R17) schuurde het nooit trouwens.
Maar wat mijn vraag is: straks met de schroefset is het dan slim om met deze maten spacers te gaan rijden of met 5 of 8mm.
Lijkt mij dat je met de smallere spacers lager kan zonder last te hebben van schuren in de wielkasten.
Of zie ik het helemaal verkeerd?
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Je zit met 205/50 ook wel met een beetje klote maat... Straks met de zomer setup kun je al weer wat lager.
Wat voor ET hebben je wielen. Ik heb om mijn r53 nu ET35 en 45 banden en ik kan zonder spacers behoorlijk laag....
Je moet gewoon wat experimenteren met je zomer wielen, en ff metn hoeveel mm je nog hebt tussen buitenkant wiel en je kasten.
En dat schrapen gaat vanzelf wel over wanneer je modderkuipen versleten zijn
Wat voor ET hebben je wielen. Ik heb om mijn r53 nu ET35 en 45 banden en ik kan zonder spacers behoorlijk laag....
Je moet gewoon wat experimenteren met je zomer wielen, en ff metn hoeveel mm je nog hebt tussen buitenkant wiel en je kasten.
En dat schrapen gaat vanzelf wel over wanneer je modderkuipen versleten zijn

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je hebt toch Bullits Jeffrey? Ik zal zo even de ET's opzoeken van die velgen (maar dat kun jezelf vast ook wel), maar dat moet makkelijk gaan met de spacers die je nu hebt. Mss schraapt het nu een beetje, maar dat gaat over een tijdje vanzelf over. Er moet even ruimte gemaakt worden door de bandjes zeg maar. 

Onze sponsors