Evomini meldt zich hier. Ik kijk al lang rond op dit forum als enthousiast bezoeker om me in te lezen in de R50, maar nu ik eindelijk een mini heb aangeschaft vond ik dat ik me maar eens mocht aanmelden!
Sinds afgelopen week ben ik gelukkige bezitter van een zwarte MINI R50 uit eind 2001, met Duits Salt pakket. Het is een import uit Duitsland (door vorige eigenaar geimporteerd). Het is mijn eerste auto, dus na trein/fiets is het gelijk het andere uiterste. Ik ben er zeer blij mee, de MINI heeft gewoon een funfactor die geen enkele andere auto heeft, zeker niet in de compacte klasse. Hoe meer ik er naar kijk hoe gelukkiger ik ervan wordt dat hij op de oprit staat! Het geluid (er zit een aangepaste RVS sportuitlaat onder, of in ieder geval eindstuk) is geweldig. Een luide brom, maar ook weer niet zo ordinair hard als een verlaagde Honda CRX uit 1980. Gewoon een beschaafd geluid om Rotterdam mee onveilig te maken de komende jaren!
Mijn R50 is in zeer goede conditie en ik kijk er naar uit om er zelf een beetje aan te sleutelen, waar mogelijk, om het binnen het budget te houden, en er zo lang mogelijk van te genieten. Verder kan ik niet wachten om dingen naar mn smaak aan te vullen met kleine dingen als parrot, korte antenne etc. Wellicht wil ik van de Parrot inbouw een DIY van maken voor op het forum tzt. Ik vind de DIYs en technische tips absoluut namelijk het meest waardevolle van een goed forum zoals dit.
Ik ben voorlopig erg tevreden over het uiterlijkvan de mini. Ik was op zoek naar een mooie zwarte. Aanvankelijk wilde ik 17" worst velgen, maar mn huidige 16"" bevallen eigenlijk erg goed. Verdervind ik het eigenlijk mooi dat de strip op mn bumpers en mn kofferklep-grep in zwart zijn uigevoerd ipv chroom. Ook mn strepen op de motorkap zijn super. Staan gaaf en net niet over the top, een Mini kan het hebben. Ik zou het zelf niet zo snel aanbrengen, maar ben blij dat die strepen erop zitten.
En je gaat er harder door toch? ;-)
Verder, mede om financiele redenen, en omdat ik eigenlijk 100% tevreden ben met de Mini wil ik niet echt veel mods uitvoeren. Ik reserveer momenteel liever geld mocht de stuurpomp of de beruchte Midlands 5bak me ooit een financiele klap geven (afkloppen).
Groet van een dolblije Mini-enthousiast
Evomini
PS: TE KOOP GEVRAAGD: Ik besef dat iedereen zich rot lacht als ik zeg dat ik geen mods ga uitvoeren. Dus laat ik dan gelijk zelf maar mn belofte breken: Wie heeft er nog voor een mooie prijs R53 dorpels liggen?? (zeg maar de zwarte Cooper kunsstof sideskirts).