Vergeet niet de achteruit. Ik kan je vertellen in welke auto een vrouw heeft gereden en in welke een man door naar de achteruit te kijken.
No offence!. Maar vrouwen hebben geen geduld lijkt het wel.
Tandwiel altijd beschadigd en heel vaak ook primaire as aan gort bij een midland.
Bij een Getrag heb ik het ook gehad. Tandwielen defect. Zonder koppeling in de achteruit geramd!
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
Deze week een Cooper uit 2002 gekocht met 140.000 op de teller. Versnellingsbak is nu nog goed.
Volgens de verkoper blijft deze ook goed en hebben lang niet alle Coopers met een MIDLAND-bak problemen. Daarbij heb ik 1 jaar garantie.
Ik heb al gelezen dat het geen kwaad kan om preventief de versnellingbakolie te (laten) wisselen. Dit wil ik dan ook laten doen.
Daarnaast heb ik (naast de kritieken) ook heel veel positieve dingen gelezen over Fin Gear (een additief op teflon basis van Interflon - smeermiddelfabrikant).
Zou dit preventief helpen om problemen te voorkomen?
Hebben sommigen hier ervaring mee (zowel positief als negatief)?
Gezien de ervaring van sommige personen, hecht ik hier meer waarde aan dan aan de overige info op het web.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Marko op 21 jan 2012, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan ben je voorgelogen, een Cooper uit 2002 heeft altijd een Midlands 5-bak en het lijkt erop dat die vroeg of laat allemaal sneuvelen (afhankelijk van gebruik, belasting en onderhoud). Na de facelift kreeg de Cooper een Getrag 5-bak.
Er staat dat ze niet allemaal problemen hebben. Er staat niet dat ze niet allemaal een Midland hebben
Ze lopen niet alle 100% kapot. Ook geen 75%.
Voorgelogen is een heel groot woord.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Bedankt voor de reacties
Als je al die gevallen ziet, dan denk je dat ze allemaal gaan. Ik heb ook jullie telling gelezen en dan valt het nog mee!
Maar wat denken jullie? Voorlopig alleen de olieverversen?
Geen ervaring met additieven?
Ik heb 'm overigens nog niet binnen. En ...... eigenlijk is de auto voor mijn vrouw. Maar uiteraard ben ik er net zo blij mee. Eindelijk een leuke auto in huis!
Als we 'hebben zal ik wel wat fotootjes plaatsen bij SYR en even netjes kennismaken.
Er zullen er genoeg zijn die het overleven. En daar hoor je niemand over natuurlijk.
Maar additieven, enige wat ik adviseer is nieuwe goede kwaliteit olie tot max vullen(beste dat tuutje van de ontluchting eraf trekken en daar vullen.)
En daarna vul ik 0,3-0,4 liter Lucas olie stabilisator erop. Zorgt voor een beter smeerfilm als die een aantal dagen staat, en plakt het wat beter. Plus helpt met geluiden.
Ik die dat standaard in elke revisie wat ik doe.
Is zo dik als stroop, maar werkt echt goed.
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
Ik heb als de motor koud is altijd het gevoel in de 2de versnelling dat de synchromessen hun werk niet meer goed doen. Ik moet hem er dan halvelings intrekken en ik voel dat de tandwielen er niet zo blij mee zijn. R50 uit '03 met 114.000km. Mijn zus heeft er altijd mee gereden en die schakelt alsof het een tractor is van '50.(keihard erin rammen dus.)
Hij heeft een diesel van de eerste generatie, dat model dat nooit in Nederland is uitgebracht (gelijk de reden waarom jij er weinig van terugziet in je (NL) werkplaats?)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Inderdaad een 90pk diesel van de eerste generatie. Ik ga nog even afwachten of het beter wordt nu ik ermee rij(schakel met liefde) en anders eventjes nieuwe olie erop. Valt dat zelf te doen?