
Dave's Turbo R53 Project
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Damn ben blij voor je dat je probleem is opgelost kon ook niet anders die sprintex moet zeker weten dat vermogen geven toppie....... 

burn rubber not your soul


- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Te gek vriend! Congrats!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ritjes kan altijd, geen probleem!
Het heeft natuurlijk al serieus geld gekost. Dit op en neertje van twee dagen heeft me ook weer een kleine 1300 euro uit mn broekzak geklopt. Maar goed, dat hoort erbij. Elke keer pas je iets aan, en heb je weer iets nieuws nodig om de restricties verder weg te halen. Ik ben nu wel op een punt dat er eigenlijk nog maar 1 restrictie in het hele systeem aanwezig is, en dat het echt zo goed als klaar is. De nieuwe ECU is dan wel de kers op de taart.
Je moet bij die Launch control denken aan een programma wat je middels een knop activeert, waarbij je plankgas geeft en de toeren blijven hangen op een vooraf ingestelde waarde (bijv 4500) zodat de motor Boost op kan bouwen en je op het moment van groen licht gewoon je koppeling in een keer los kan laten (mits die het aankan - maar daar twijfel ik niet aan met de zware Helix die er in zit) zodat je met behoorlijk wat boost die opgebouwd is perfect weg kan vliegen. Ze hebben het ding eigenlijk ontworpen voor op de dragstrip - maar het werkt natuurlijk ook perfect op de weg
Door de CatCam is de Milltek ook een berg meer herrie gaan maken. Snelweg rijden is in elk geval geen pretje meer, hij is echt VEEL dieper gaan klinken en knalt gelukkig nog steeds behoorlijk veel
Het heeft natuurlijk al serieus geld gekost. Dit op en neertje van twee dagen heeft me ook weer een kleine 1300 euro uit mn broekzak geklopt. Maar goed, dat hoort erbij. Elke keer pas je iets aan, en heb je weer iets nieuws nodig om de restricties verder weg te halen. Ik ben nu wel op een punt dat er eigenlijk nog maar 1 restrictie in het hele systeem aanwezig is, en dat het echt zo goed als klaar is. De nieuwe ECU is dan wel de kers op de taart.
Je moet bij die Launch control denken aan een programma wat je middels een knop activeert, waarbij je plankgas geeft en de toeren blijven hangen op een vooraf ingestelde waarde (bijv 4500) zodat de motor Boost op kan bouwen en je op het moment van groen licht gewoon je koppeling in een keer los kan laten (mits die het aankan - maar daar twijfel ik niet aan met de zware Helix die er in zit) zodat je met behoorlijk wat boost die opgebouwd is perfect weg kan vliegen. Ze hebben het ding eigenlijk ontworpen voor op de dragstrip - maar het werkt natuurlijk ook perfect op de weg

Door de CatCam is de Milltek ook een berg meer herrie gaan maken. Snelweg rijden is in elk geval geen pretje meer, hij is echt VEEL dieper gaan klinken en knalt gelukkig nog steeds behoorlijk veel

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Mooi verhaal weer, top dat je nu ook weet waar je vermogen verloor!
Kan me goed voorstellen dattie nu echt afgaat als een malle!!! 


- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De optie zit er wel op ja, ze hebben er nog niks mee gedaan omdat het ontzettend veel programmeerwerk is, maar..
Ze gaan er tzt wel aan beginnen, dus het is altijd achteraf in te programmeren
Je moet je voorstellen dat je als je nu wielspin hebt het motorvermogen helemaal weg is, dat is dan helemaal aan te passen hoeveel de ECU dat beperkt..
Ze gaan er tzt wel aan beginnen, dus het is altijd achteraf in te programmeren

- ajede
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gelderland
Bericht
Ontzettend gaaf, wat een machine zo!!
Enne, hobby mag geld kosten toch????
Dus kan me helemaal voorstellen dat je er zo mee bezig bent!
Heb koud 1 maand een Mini en merk dat ik het steeds leuker ga vinden.. hahaha, maar dat is ook geen wonder door dit soort verhalen op het forum, geweldig!
Ben erg nieuwsgierig hoe zoiets van start gaat, dus als de mogelijkheid zich eens zou voordoen en het is mogelijk, zou ik graag eens plaats nemen naast je....
Mzzls.
Enne, hobby mag geld kosten toch????

Dus kan me helemaal voorstellen dat je er zo mee bezig bent!
Heb koud 1 maand een Mini en merk dat ik het steeds leuker ga vinden.. hahaha, maar dat is ook geen wonder door dit soort verhalen op het forum, geweldig!
Ben erg nieuwsgierig hoe zoiets van start gaat, dus als de mogelijkheid zich eens zou voordoen en het is mogelijk, zou ik graag eens plaats nemen naast je....

Mzzls.
Onze sponsors