Maichel and his Mini.....Officieel total loss....
- BlackFlank
- Mod virus alert!
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Persoonlijk vind ik een gemodde Cooper/Cooper S toffer dan een GP. De GP is zeer uniek, maar als je hem wat heftiger mod schreeuwen de puristen moord en brand, met als gevolg dat er 2000 dezelfde Mini's rondrijden...
Ik ken maar 2 tof gemodde Silk Green Mini's!
Deze Engelsman (is eigenlijk voor z'n vrouw):

En deze Amerikaan (erfstuk van z'n moeder, inmiddels verkocht):

Deze schroefset is voor dat geld écht een koopje, en kun je zo overzetten op een Cooper S of GP (met R56-bussen) tzt. Rijdt ook een stuk beter dan alleen veren...Maichel schreef:De auto gaat in de lente omlaag, niet heel veel een cm of 3 met alleen veren.
Velgen worden misschien gespoten in de kleur van de auto, of ik laat ze zwart.
Ben druk aan het sparen en hoop eind dit jaar of begin volgend jaar een GP te kopen.
Persoonlijk vind ik een gemodde Cooper/Cooper S toffer dan een GP. De GP is zeer uniek, maar als je hem wat heftiger mod schreeuwen de puristen moord en brand, met als gevolg dat er 2000 dezelfde Mini's rondrijden...

Deze Engelsman (is eigenlijk voor z'n vrouw):

En deze Amerikaan (erfstuk van z'n moeder, inmiddels verkocht):

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
naja zo zie ik de GP niet dat bedoel ik juist nou net weer niet maar ja ik ben voor de Gp gevallen in 2006 na de introductie alleen vond ik hem veelste duur ik bedoel limited en meer vermogen ja maar ook simpel strak kleurstelling en 2 zits rolbar en dikke vleugel dus JA HEEEEL GROOT VERSCHILMaichel schreef:Heel groot verschil...het is een limited edition met meer vermogen.... en een stuk duurder in aanschaf.franklyn85 schreef:Haha is wel een heel groot verschil met wat je nu heb een GP maaaar het is een droomauto.....
Goodluck saving some coin
Vandaar ook het sparen, misschien komt het er niet van maar als je geen doel hebt kom je nooit ergens.
Heb er aan gedacht denk alleen dat ik kriegel wordt van al die logo-tjes.BlackFlank schreef:misschien staat het ook wel vet om je dashboard panelen met dat motief te doen..
Ach wie weet het is zo besteld....
burn rubber not your soul

- Maichel
- Be Mini
Bericht
De schroefset had ik gezien, ik heb mijn achterlichten bij hem gekocht 
Die laatste is echt zo tof.....
Maar ik twijfel over een schroefset.
Aan de ene kant wel tof, maar aan de andere kant wil ik niet al te veel aan de Mini doen (schrijf ik nu)
Maar het feit dat er maar weinig Silk greens rondrijden maakt de mijne wel weer wat "unieker"
En de auto ziet er verder zeer goed uit dus tja wie weet hou ik m wel gewoon.

Die laatste is echt zo tof.....
Maar ik twijfel over een schroefset.
Aan de ene kant wel tof, maar aan de andere kant wil ik niet al te veel aan de Mini doen (schrijf ik nu)
Maar het feit dat er maar weinig Silk greens rondrijden maakt de mijne wel weer wat "unieker"
En de auto ziet er verder zeer goed uit dus tja wie weet hou ik m wel gewoon.
- Maichel
- Be Mini
Bericht
Zomaar even een vraagje voor de kenners.
Ik heb bij Miniproducts deze chromen grille gekocht.
Kan ik het gedeelte in de bumper zo plaatsen of moet er nog iets worden aangepast ?
Volgens mij is het een kwestie van oude omlijsting eruit.
de strip loshalen en de nieuwe grille plaatsen.
Of denk ik er nu te gemakkelijk over ???

Kan ik het gedeelte in de bumper zo plaatsen of moet er nog iets worden aangepast ?
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
ja als je mazzel heb past het in een keer anders zal je wat moeten dremelen
burn rubber not your soul

- BlackFlank
- Mod virus alert!
Bericht
nee voor zover ik weet is het ook heel gemakkelijk
de grill in de de motorkap zit met 11 moertjes vast. en de grill in de bumper bestaat uit twee delen volgens mij. het bovenste deel zit geplakt en het onderste (chrome) deel zit geklikt.

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
(ergste geval verkoop je die set voor hetzelfde geld weer)
DO IT!!!Maichel schreef:Maar ik twijfel over een schroefset.

(ergste geval verkoop je die set voor hetzelfde geld weer)
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- wheeler
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Die grill lijkt 100% op mijn zwarte grill van dezelfde makelij. Bovenste stuk is kwestie van moertjes draaien. Helaas moest ik de hele onderste grill nog Dremelen® omdat het anders niet ging passen. Voor how-to moet je even kijken naar de werkzaamheden die je moet doen als je een aero grill monteert.Maichel schreef:Zomaar even een vraagje voor de kenners.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je kunt trouwens ook een chromen grill krijgen voor onderin de bumper, zoals deze:
Zunsport Car Grille Mod Mini Cooper / One Grilles 00/06
http://bit.ly/xL1dVk
Zunsport Car Grille Mod Mini Cooper / One Grilles 00/06
http://bit.ly/xL1dVk
- Maichel
- Be Mini
Bericht
De achterlichten zijn rood....
Met dit soort projectjes heb ik een professionele spuitcabine en verf voorraad tot mijn beschikking.... al mag ik niet alles natuurlijk
Dus afgelopen zaterdag eens de spuitcabine en het verfmeng hok ingedoken om op een plaat perspex de juiste tint voor de achterlichten te vinden....zo handig een vriend die spuiter is
Na wat proefjes en wat verschillende meng verhoudingen de juiste tint gevonden.
Deze zit in 4 lagen op de lichten...afgetopt met 2 lagen normale blanke lak om de boel te kunnen polijsten om de stofjes weg te halen die er eventueel inzitten.
Polijsten/ herstellen van het rood is niet te doen omdat dit vlekken geeft in de kleur.
Na uitharding de lichten opgehaald en op de plaat gezet.
Zo heb ik ze van Stan ontvangen

En zo zijn ze nu.

En de reflectie van de lichten werkt ook nog gewoon

Kleurtje is lastig vast te leggen door de lichte ondergrond en het invallend licht maar ze zijn mooi donker rood.
Hopen dat het van het weekend goed weer is dan ga ik ze monteren.
Met dit soort projectjes heb ik een professionele spuitcabine en verf voorraad tot mijn beschikking.... al mag ik niet alles natuurlijk

Dus afgelopen zaterdag eens de spuitcabine en het verfmeng hok ingedoken om op een plaat perspex de juiste tint voor de achterlichten te vinden....zo handig een vriend die spuiter is

Na wat proefjes en wat verschillende meng verhoudingen de juiste tint gevonden.
Deze zit in 4 lagen op de lichten...afgetopt met 2 lagen normale blanke lak om de boel te kunnen polijsten om de stofjes weg te halen die er eventueel inzitten.
Polijsten/ herstellen van het rood is niet te doen omdat dit vlekken geeft in de kleur.
Na uitharding de lichten opgehaald en op de plaat gezet.
Zo heb ik ze van Stan ontvangen

En zo zijn ze nu.

En de reflectie van de lichten werkt ook nog gewoon

Kleurtje is lastig vast te leggen door de lichte ondergrond en het invallend licht maar ze zijn mooi donker rood.
Hopen dat het van het weekend goed weer is dan ga ik ze monteren.
Onze sponsors