Door Sven in het topic van Speedy stootte ik op foto's van Greg zijn vroegere JCW.
Daar is al het zilver dus in kleur van de wagen. In jouw geval zou dus al dat zilver in het zwart wel mooi zijn!
Hej jonges, sinds maandag had ik die vervelende dieselratel niet alleen wanneer hij koud was, maar kreeg ik hem opeens te horen wanneer hij warm was gereden. Het bleef toen bij 2 min en daarna reed hij terug normaal zonder lawaai. Maar het werd gwn steeds erger dus dinsdagnamiddag even naar de dealer geweest met het probleem van die ratel. Ze zeiden dat ik morgen moest terugkomen om het even uit te lezen. Tegenwoordig lezen ze alles uit, alsof ze te tam zijn om even onder de kap te kijken. Nee, mini is hip en alles uitlezen is ook hip. Goed, vertrek terug met dat vervelend geluid. Gisterenavond moest ik avondschool volgen en op de heenweg maakte hij enorm kabaal, klonkt echt niet gezond. Had ook enorm last van "bijna" stilvallen voor rode licht, soms viel hij terug tot 3-400 toeren. Voor het eerst merkte ik ook vermogenverlies in laag toerengebied maar toch op bestemming geraakt!
Na de les terug enorm kabaal, ik rijd ongeveer 1 km en vermogen viel weg, gevolg -> stilgevallen. Mini bijstand gebeld, ze waren op een uur ter plaatse, pluim daarvoor
Wagen naar de dealer gesleept.
Net telefoon gekregen dat de hele distributie naar de fl*t is. Minimum kostenplaatje 2300 euro. Nu gingen ze de motor nog verder demonteren om te kijken of er verder nog schade is.
Had de laatste tijd geen dieselratel meer gehoord bij koude start, alleen dus in de winter. Tot nu, blijkbaar is die vervelende dieselratel men dood geweest. Nu is het afwachten dus, valt nog te zien als mini tussenkomt of niet. Zowiezo zal er verder gegaan worden bij mini België.
Dit is nu de zoveelste keer dat ik met die rotmini in de garage sta. Voordien 2x turbo kapot en nu dit. En de ergste kilometers komen er nog aan. Het eerste wat ik doe als hij terug is, is te koop zetten. Wat een flutmotor is me dat seg.
Het ergste vanal, mijn mini wordt ALTIJD warm gereden voor ik ermee doortrek. Mijn mini laat ik ALTIJD afkoelen. Ik zeg duidelijk ALTIJD ook als er niet mee doorgereden is. En nog krijg je dit soort problemen. De mini is gemapt bij BEEK AUTO RACING. Gewoon de stage 1 uitgevoerd.
Jonges, ik neem aan dat als je je auto afbeult (koud optrekken,niet nadraaien) dat er kans is op stukgelopen turbo's en andere rotzooi dat in die wagen aanwezig is. Maar behandel hem correct, 10 000 km= nieuwe olie + filter en geen flutolie maar castrol edge 5w 40 of 10 w 40 of 5w30 of etc... Wagen heeft nooit circuit gezien, gelukkig maar want ik denk dat je je mini kan bij 1 borstelen na 2 rondjes.
Mensen die een r 56 s rijden en die tuning hebben of overwegen. Vroeg of laat krijg je problemen. Er zijn hier tal van mensen met problemen en steeds dezelfde punten komen naar voor. Ik keek laatst nog die nederlandse aflevering over de THP of tcp? motor die dus voor de r56 wordt gebruikt. Ik denk dat het daar wel duidelijk word gemaakt.
Jammer dat deze wagen zoveel charme heeft en in het verleden is het me nooit gelukt afscheid te nemen maar deze keer weet ik het zeker. Die wagen moet gewoon weg