Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Nel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Death rattle

27 jan 2012, 20:48

Al een tijdje maakt mij mini cooper clubman S diesel geluiden. En toen laatst het gele motorlampje ging branden meteen naar de dealer gegaan. Het bleek een kapotte distributie ketting en spanner te zijn. BMW paste hier een coulance regeling op toe omdat deze niet kapot horen te gaan. Echter het arbeidsloon en leen auto kosten 925 euro moet ik zelf betalen. Mijn auto heeft 70000 km. gereden en is nog geen 4 jaar oud! Ze hebben mij dus een auto met een slecht onderdeel verkocht en nu draai ik op voor de vervangingskosten. Slechte reclame voor mini. Bij mijn google search blijkt het een veel voorkomend probleem te zijn genaamd
"death rattle" . Heeft iemand nog suggesties hoe ik toch nog iets bij BMW kan claimen?
voor mij is dit helaas een reden om naar een ander merk auto te kijken.
Een teleurgestelde mini fan!
Nel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 jan 2012, 21:27

Heb ik al gedaan, maar zij zeggen hier niet in te kunnen bemiddelen, en laten het over aan de dealer organisatie.
Nel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 jan 2012, 22:27

Hm, ik denk dat dit niet binnen de rechtsbijstand van de FNV vakbond valt, helaas. Inderdaad hun kosten bedragen misschien nog geen 100 euro. Het is niet eerlijk, en ik ben dan ook behoorlijk pissig. Zo erg zelfs dat ik naar een ander merk ga overstappen.
Nel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 jan 2012, 23:18

Zojuist op de site van de geschillencomissie een soortgelijk geval gevonden, waarbij de verkoper het volledige bedrag moest terugbetalen, dus ga ik het via hun proberen.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2012, 11:33

sowieso sta je in je recht, want het is een bekend probleem. Je bent als consument goed beschermd, dus gewoon rechtsbijstand er op zetten en je poot stijf houden.

Je kan Sjaak (forumnaam Shag) ook eens een PM sturen voor advies. Hij werkt bij DAS. :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Mini Wolf
4 op een rij!
4 op een rij!

28 jan 2012, 11:58

Was laatst bij Beek. Daar stonden ook 2 Cooper S-en (één daarvan met Monaco kentekenplaten) met vastgelopen/gebroken kettingen :s
Nel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

28 jan 2012, 18:50

Wow, het komt dus echt vaak voor, ik ga morgen een brief opstellen met een kopie van een soortgelijk geval en uitspraak van de geschillencommissie. Hopelijk is dat voldoende en zo niet vraag ik de geschillencommissie om te bemiddelen.
Wordt vervolgd! En iedereen bedankt voor het medeleven en advies.
S-67
Be Mini
Be Mini

28 jan 2012, 19:12

Zou je dat geval van de geschillencomissie hier ook kunnen laten zien? Stel 1 van ons heeft ook zo'n probleem buiten garantie om, dat wij dan ook weten wat we moeten / kunnen doen.

Hoop dat je gelijk krijgt want hoe meer hoe beter, zou wel moeten want dit komt echt heel vaak voor, verkoper bij bmw martinistad zei dit ook al.
Nel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

29 jan 2012, 10:26

Voor iedereen die hier misschien ooit mee te maken krijgt, de link naar de eerdere uitspraken van de geschillencommissie
http://www.degeschillencommissie.nl/kla ... rhoudsvrij
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

30 jan 2012, 00:13

Lekker, ik ben ook de klos. MCS van febr 2007 gekocht, stond 45000 op de teller. Heb er nu 2000 mee gereden en het is raak:
- luid geratel, mensen schrikken ervan op straat, schaam me rot
- terugschakelen van 3 naar 2
- inhouden boven 4000 toeren
- luid gepiep als ik stuur helemaal naar rechts draai (kort rondje draai)
Heb dapper alle 114 pagina's doorgeworsteld...
Probleem 1: distributie vervangen?
Probleem 2: koppeling+vliegwiel?
Probleem 3 en 4??
Ik ga morgen naar dealer, hoop dat die er raad mee weet. :(
Wel blij met al jullie aanwijzingen.
Nel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

30 jan 2012, 20:25

Oei, dat klinkt inderdaad niet best, laat hier nog eens weten wat de dealer er van maakt.
Ik heb intussen een berichtje naar de autoweek gestuurd over dit veel voorkomende mankement. Misschien zou een artikel BMW kunnen overtuigen om een kettingcontrole in te voeren. Want ik schrik toch wel van de vele meldingen van dit probleem.
Wie niet waagt,wie niet wint!
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

31 jan 2012, 10:24

Goed dat je Autoweek hebt aangeschreven. Benieuwd of ze het oppakken! Gezien de grote spreiding van "de kwaal" zou je denken van wel. De eerste reactie van mijn dealer in Eindhoven was niet wat ik gehoopt had. Sprak medewerker aan werkplaatsbalie. Geen herkenning helaas in de zin van "bekende klachten helaas, daar weten wij raad mee". Bleef vragen "wanneer treedt klacht op, wanneer niet meer, waar hangt 't mee samen"? Ging een beetje arrogant voorbij vervolgens aan de ervaringen die ik met hem deelde vanuit NewMINIclub en alles wat NewMINIclub-leden er al mee te stellen hebben gehad. Hij nam niet echt de moeite om te luisteren en zei "wees gerust, komt hélemaal goed mevrouw". Heb afspraak voor morgen al (woensdag 1 febr). Ik vrees 't ergste, dat ik eerst een terugkoppeling ga krijgen dat de klacht niet optreedt dus dat ze niet weten waar te zoeken (zul je net zien dat ie morgen als een zonnetje loopt), dat ik ook een filmpje moet gaan maken om de klacht aan te tonen, dat men dán dingen gaat proberen om het op te lossen die niet werken....máár misschien valt het mee. Heb hen gewezen op de puma fixes. Daar zouden ze naar kijken, zei de medewerker. Dus ik hóóp dat dat maakt dat ze weten wat te doen. Stapje voor stapje maar....ofwel ik maak me nog niet te druk dat het een gebed zonder end wordt...mss valt het mee, ik zie morgen wel! Heb busje olie meegenomen, want ik kan om de haverklap bijvullen. Als ik 'm niet op max houd, dan gaat bij mij óók het olielampje in de bochten branden inderdaad. Laat hier weten hoe het gaat morgen. Bedankt voor de hulp! :D
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

01 feb 2012, 10:36

Zo, m'n geliefde Mini vanochtend afgeleverd bij dealer. Proefritje met de monteur gemaakt. Joepieeeee, alles wat ik gemeld had ging ook meteen fout. :D De motor klonk na het starten als een rauwe koffiemolen (dieselgeluid). Met terugschakelen van 3 naar 2 en flink afremmen op de motor hoor je een schávend geluid (ik zag de monteur schrikken, zo van jeetje, dat is niet flauw). En als ik een bochtje naar links of naar rechts maak dan hoor je een heel hoog, piepend geluid. Dat klonk volgens de monteur als een steentje dat klem zit tussen de remschijf en nog iets. :s Hij ging ermee aan de slag en ik word gebeld straks. Waar ze uit zichzelf mee kwamen was dat er nog "2 reparaties open stonden aan deze auto". Men had een uitdraai gemaakt van meldingen en constateerde dat bij mijn Mini nog de elektrische waterpomp vervangen moest worden (fijn, want dat was mijn volgende vraag waar ik dankzij de NewMiniClub achter ben gekomen :-)) en een boutje bij de katalysator moest vervangen worden. Werk aan de winkel dus. I keep u all posted!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”