Ik ben een behoorlijke tijd afwezig geweest, dus ik zal mij even opnieuw voorstellen. Ik ben Erik, 33 jaar en woon in het noorden van het land. Ik bezit al een tijdje geen mini meer, maar ik hoop dat daar redelijk snel verandering in komt. Ik ben namelijk zoekende naar een nette R53 van na de face-lift.
Mijn mini-verleden is begonnen in 1998 met een classic mini 850. Van 1998 tot aan 2008 heb ik in totaal 12 classic mini's in bezit gehad. De meeste waren voor erbij, maar enkele had ik lange tijd voor dagelijks gebruik.
In 1999 zag ik tijdens het Mini 40 event in Silverstone voor het eerst de prototypes van wat later de R50 werd. Toen wist ik zeker dat deze er ooit zou komen op mijn oprit. In april 2006 zou het dan eindelijk zo ver zijn. Vol goede moed ging ik naar Martinistad Groningen om mijn dagelijkse peugeot in te ruilen op een nieuwe R50 Cooper. Eenmaal daar kreeg ik te horen dat er geen orders meer genoteerd werden voor de R50 en R53, omdat het nieuwe model in september uit zou komen.
Toen enige tijd later de eerste persfoto's uitkwamen van de R56 vond ik deze iets minder geslaagd, maar na hem in het echt gezien te hebben heb ik in december de Cooper S uit de showroom gekocht. Deze werd in januari 2007 op kenteken gezet en is mijn bezit geweest tot november 2010.
De vele kinderziektes, de slechte service van de dealer en een slecht gerepareerde schade deden mij besluiten de auto te verkopen en op zoek te gaan naar een nette R53 uit 2006.
(Ik denk dat ik alle kinderziektes gehad heb; dieselratel, lekke brandstofpomp, kapotte ramen, lekkage in de kofferbak, dynamosteun, vermogensverlies, extreem hoog olieverbruik, niet willen aanslaan en een gierend geluid van de koppeling bij terugschakelen)
De R53 kon ik op dat moment niet vinden (Ik ben nogal kieskeurig

Groeten,
Erik