Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Monsterprojectje hoor...
Ga je h'm ook nog choppen, voor nog minder luchtweerstand?

http://www.rkde.blogspot.com/2012/01/more-roof-grp.html
Deze persoon is bezig met een glassfiber dak...
Sorry voor de topic-vervuiling....
Ga je h'm ook nog choppen, voor nog minder luchtweerstand?

http://www.rkde.blogspot.com/2012/01/more-roof-grp.html
Deze persoon is bezig met een glassfiber dak...
Sorry voor de topic-vervuiling....
- wanders
- Enthousiast
Bericht
Het makkelijkste (maar niet goedkoopste) is gewoon een nieuw dakpaneel te halen.. bij de plaatwerk leverancier.. daar een mal van trekken en dan een carbon dak er uit halen...
dan heb je de dakplaat met gelijk de originele bevestigings delen er aan vast..
zoals je het nu doet heb je straks een carbon kap voor over je originele dak... en nix om hem verder vast te zetten...
voorbeeld van carbon dak ter vervanging van origineel dak:

ps: leuk idee voor een GB? dan laat ik 10 van die daken maken..
alleen voor de echte diehards!
dan heb je de dakplaat met gelijk de originele bevestigings delen er aan vast..
zoals je het nu doet heb je straks een carbon kap voor over je originele dak... en nix om hem verder vast te zetten...
voorbeeld van carbon dak ter vervanging van origineel dak:

ps: leuk idee voor een GB? dan laat ik 10 van die daken maken..

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik wou hem er gewoon in zijn geheel op leggen en de randen van het dak laten zitten (inclusief onderliggend frame). Zoals op de foto van die verlaagde Mini. Moet kunnen want het carbon is behoorlijk dun.
Ik ben net klaar met in de hars zetten en gaat denk ik niet lukken met de randen. Ik had alles prachtig strak gespannen maar eenmaal in de hars bolt het toch weer wat op. Zonder mal en vacuum lukt zoiets niet goed. Misschien kan ik er nog een heel groot 'zonnedak' van maken maar daar moet ik nog hard over nadenken want dan komen er naden in het dak. Mogelijk laat ik het dan wel carbon en niet wit spuiten.
De lage Mini ken ik wel, de jongen die dat doet heeft hier ook de motorkap e.d. uit Engeland gebracht
Hij wil hem af hebben voor MU.
Ik ben net klaar met in de hars zetten en gaat denk ik niet lukken met de randen. Ik had alles prachtig strak gespannen maar eenmaal in de hars bolt het toch weer wat op. Zonder mal en vacuum lukt zoiets niet goed. Misschien kan ik er nog een heel groot 'zonnedak' van maken maar daar moet ik nog hard over nadenken want dan komen er naden in het dak. Mogelijk laat ik het dan wel carbon en niet wit spuiten.
De lage Mini ken ik wel, de jongen die dat doet heeft hier ook de motorkap e.d. uit Engeland gebracht

Hij wil hem af hebben voor MU.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat je zegt; het zit op het hoogste punt....
Ben benieuwd hoe het resultaat wordt. Tot nu toe is alles functioneel EN mooi. Vraag me af of dit naast een functionele mod ook een mooie mod gaat worden. Maar het gaat om het resultaat op de ring natuurlijk!

Ben benieuwd hoe het resultaat wordt. Tot nu toe is alles functioneel EN mooi. Vraag me af of dit naast een functionele mod ook een mooie mod gaat worden. Maar het gaat om het resultaat op de ring natuurlijk!

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het carbon dak projectje heb ik afgeblazen, net opgevouwen en in de prullenbak geduwd.
Ik heb een nieuwe clear coat toplaag geprobeerd en die smelt onder de schuurmachine!
Is mij nog nooit gebeurd met de epoxy hars waar je ook mee lamineert.
Onherstelbare lelijke plekken was het resultaat.
Jammer maar het ontbreekt mij even aan de motivatie (en materiaal) om opnieuw te beginnen dus het witte dakje blijft even zoals het is.
Als ik het nog eens opnieuw ga proberen weet ik nu wel hoe ik het beter aan kan pakken
Ik heb een nieuwe clear coat toplaag geprobeerd en die smelt onder de schuurmachine!
Is mij nog nooit gebeurd met de epoxy hars waar je ook mee lamineert.
Onherstelbare lelijke plekken was het resultaat.
Jammer maar het ontbreekt mij even aan de motivatie (en materiaal) om opnieuw te beginnen dus het witte dakje blijft even zoals het is.
Als ik het nog eens opnieuw ga proberen weet ik nu wel hoe ik het beter aan kan pakken

Onze sponsors