Maar goed, in eerste instantie gezocht naar een kale R53 om er vervolgens een lekkere hardcore knalbak van te maken. Maar aangezien een kale R53 ongeveer net zo duur is als een lekkere volle werd dat argument ook al snel overboord gekieperd. Dus na veel kijken, twijfelen, nog meer kijken, nog meer twijfelen komt daar ineens de R53 van Jan (Jean) te koop. En eigenlijk gewoon een uberdikke bak met alle goede mod's en in een hele mooie kleur. Maar ook weer een stuk duurder dan wat ik wilde uitgeven. Maar goed, bloed kruipt waar het niet gaan kan, blablabla dus na de nodige en overmijdelijk verhitte discussies thuis toch maar een bezoekje gebracht aan Jan. En dan weet je het he, dan kun je niet meer terug...
Dus vanmorgen een deal gemaakt met Jan en tussen nu en het einde van deze maand komt de R53 naar Nederland. Dan afspraak maken voor de import etc en wachten op het kenteken en daarna....eerts maar eens genieten...
Nog even de spec's:
MINI Cooper S R53
kentekenregistratie: 05-2005
km.stand: ca. 38.000km
- hyperblue, wit dak
- sperdifferentieel

- Xenon
- MF stuur
- Automatische airco
mod's:
- Beek stage V (Catcam nokkenas, 17% pully, GP IC, ca 230pk)
- Koni schroefset (hoogte en hardheid instelbaar)
- Milltek catback exhaust
- pre-cat verwijderd
- Dave.F hybrid intake
- Aero skirts
- leder/alcantara JCW stuur
- carbon JCW pook met alcantara hoes
- carbon JCW handremgreep met alcantara hoes
- rondom LED verlichting voor kenteken/stadslicht etc
- 18x7,5 Witte Team Dynamics Monza wheels met 215/35 Toyo's
- protech lakverzegeling
de foto's (geleend van Jan)

zodra ik hem heb zal ik zelf foto's maken.
Natuurlijk heb ik zelf ook weer genoeg plannen om te modden, alleen dit keer in een minder snel tempo dan de vorige keer. Maar de wishlist voor de komende tijd ziet er ongeveer zo uit:
- camberlinks (liggen reeds klaar)
- camberplaten
- catcam wisselen voor de nieuwste
- grotere injectoren + software aanpassen
- van 18" naar 17"
- Janspeed spruit + decat pijp
- kuipstoelen
- clubsport rolbeugel
- aero grill
Zoals gezegd gaat dit echt niet allemaal binnen een paar weken gebeuren, ik ga er dit keer lekker de tijd voor nemen. Qua wielen zit ik aan zoiets te denken:

maar dan in 17x8. Alles wat er op lijkt wat ik tot nu toe gevonden heb is max 17x7,5 dus voorlopig blijven de TD's er gewoon lekker onder. Eerst maar eens genieten en er mee naar MU. Ben iig blij dat ik voor die tijd geslaagd ben!
Feels good to be back!

ik zit me trouwens te realiseren dat dit alweer m'n 5e MINI is!
lijstje tot nu toe:
- MINI One (R50)
- MINI Cooper S (R53)
- MINI factory JCW (R56)
- MINI Clubman Cooper S (R55)
en nu dus de R53!
Best leuk..