Je moet het instelmenu van je router in en daarin de desgewenste poort die je wilt hebben open zetten als deze nog niet open staat en deze koppelen aan het ip adres van jouw computer.Daveke schreef:Dat is toch via die 196.172.. e.d. te checken, niet?
Het Apple topic
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!

Bericht
Zelf heb ik een Mac mini aan m'n tv hangen die 24/7 aanstaat. Daarop draait SABnzbd, die met behulp van Sick Beard en Couch Potatoe volautomatisch allerlei series en films binnenharkt.
Klinkt idd alsof er een poort in je router niet openstaat, zie http://portforward.com voor insteluitleg bij allerlei routers. Ook een handige voor algemene uitleg omtrent nieuwsgroepen: http://www.binaries4all.nlDaveke schreef:Nu ben ik vandaag eens begonnen met nieuwsgroepen,
- Aangemeld en betaald voor Eweka
- Unison gedownload en direct een licentie voor gekocht
Wil ik gaan downloaden, en netjes een servertje ingevuld bij Unison, deed ie het niet.. Op poort 119 herkent ie het adres niet. Daarna op een andere poort gezet (563 en 443) en komen er zowel bij server als wachtwoord groene vinkjes te staan. Downloaden dus! Nee!
Nu blijven die dingen in de wachtrij hangen...
Help!?!
Zelf heb ik een Mac mini aan m'n tv hangen die 24/7 aanstaat. Daarop draait SABnzbd, die met behulp van Sick Beard en Couch Potatoe volautomatisch allerlei series en films binnenharkt.
- Floor-is
- Volledig MINI minded!

Bericht

Davy: ik help je met liefde als ik binnenkort bij je ben
Goh, bekende setupMartijnGizmo schreef: Zelf heb ik een Mac mini aan m'n tv hangen die 24/7 aanstaat. Daarop draait SABnzbd, die met behulp van Sick Beard en Couch Potato volautomatisch allerlei series en films binnenharkt.
Davy: ik help je met liefde als ik binnenkort bij je ben
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Dat draait hier ook alleen dan op een Synology.Floor-is schreef:Goh, bekende setupMartijnGizmo schreef: Zelf heb ik een Mac mini aan m'n tv hangen die 24/7 aanstaat. Daarop draait SABnzbd, die met behulp van Sick Beard en Couch Potato volautomatisch allerlei series en films binnenharkt.![]()
- Robbee
- Be Mini

- Contacteer:
Bericht
Ik heb voor mijn MacBook Pro een SSD besteld, 128Gb.
De disk die er nu inzit verhuist naar de plek waar de superdrive nu zit en die gaat weer in een externe behuizing.
De huidige HD is voor zo'n 170 Gb bezet door Lion, apps en userdata.
Nu wil ik de data ( alles in de "user" map ) op de HD laten en Lion incl. apps naar de SSD clonen.
Is dat te doen ? En zoja hoe ?
Of kan ik beter Lion op de SSD installeren en daarna alle apps (veel werk) ?
Vast bedankt.
De disk die er nu inzit verhuist naar de plek waar de superdrive nu zit en die gaat weer in een externe behuizing.
De huidige HD is voor zo'n 170 Gb bezet door Lion, apps en userdata.
Nu wil ik de data ( alles in de "user" map ) op de HD laten en Lion incl. apps naar de SSD clonen.
Is dat te doen ? En zoja hoe ?
Of kan ik beter Lion op de SSD installeren en daarna alle apps (veel werk) ?
Vast bedankt.

- Floor-is
- Volledig MINI minded!

Bericht
Persoonlijk ben ik dan toch meer van de verse installatie. Je veranderd iets aan de hardware en dat kán issues geven. Gelijk een mooi moment om de boel eens stevig op te schonen nietwaar?
Ik heb vanmorgen een McBook Air gekocht (13" instapmodel). Inmiddels nagenoeg alles draaiend; ben ondertussen nog aan het werk dus het gaat niet zo vlot als ik gewend ben.. Nu met een VM-install bezig voor Win7, ik moet wel helaas... (Gaat wel snel met die SSD erin trouwens, nu amper 7 minuten bezig en al gevorderd tot "preparing your desktop")
Ik heb vanmorgen een McBook Air gekocht (13" instapmodel). Inmiddels nagenoeg alles draaiend; ben ondertussen nog aan het werk dus het gaat niet zo vlot als ik gewend ben.. Nu met een VM-install bezig voor Win7, ik moet wel helaas... (Gaat wel snel met die SSD erin trouwens, nu amper 7 minuten bezig en al gevorderd tot "preparing your desktop")
- Robbee
- Be Mini

- Contacteer:
Bericht
Ja, ik heb Lion maar vers geinstalleerd, een aantal programma's die ik eigenlijk toch niet gebruikte er niet opgezet, en toen was er genoeg ruimte om mijn thuismap er bij te zetten.
Gaat als de brandweer zo'n ssd
@Floor-is: W7 in VM ? Was Bootcamp niet geschikter geweest ?
Gaat als de brandweer zo'n ssd

- Floor-is
- Volledig MINI minded!

Bericht
)
Ik moet onderling, terwijl beide draaien, heel snel en eenvoudig bestanden uit kunnen wisselen. Daarvoor is een VM handiger vind ik, daarbij kan je mooi een snapshot maken (om heen terug te keren als je iets verknalt) en is het heel eenvoudig om devices (virtueel) toe te wijzen, de VM te 'pauzeren' of gewoon killen. (En ik had nog een license liggenRobbee schreef:Ja, ik heb Lion maar vers geinstalleerd, een aantal programma's die ik eigenlijk toch niet gebruikte er niet opgezet, en toen was er genoeg ruimte om mijn thuismap er bij te zetten.
Gaat als de brandweer zo'n ssd![]()
Onze sponsors