Terug een Mini, maar graag hulp

pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zonhoven
Berichten: 774
Lid geworden op: 21 mar 2011, 09:58

19 feb 2012, 11:48

@speedy: ik weet dat gij veel problemen hebt gehad.
maar sscooper heeft op het moment 218 pk en 315 nm koppel met zijne s.
heeft nog nooit een probleem mee gehad.
ik vindt dat ge gewoon moet opletten hoe ge rijdt.
lekker warm rijden en dan lekker sportief.

maar ik rij af en toe sportief maar nooit tegen de begrenzer of top snelheid.
elke week ook mijn olie controleren.

neem ook een scangauge 2 is een leuk toestel waar ge alles mee kunt uitlezen.

ps: laat anders iets weten dan kom ik eens langs met de mijne.

grtz
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

19 feb 2012, 12:01

Ik weet wel hoe het rijd met tuning hoor :wink:
Nooit last betekent niet dat er niets aan de hand is .
Die van mij ging ook 1,5 jaar als een trein :lol:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

19 feb 2012, 12:04

1 ding is gewoon zeker " het r56 s blok is gewoon niet eenvoudig op een makkelijke /veilige manier te tunen " lees anders ook ff de problemen op duitse forums :wink:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

19 feb 2012, 12:07

Bij mij was er nooit iets aan de hand, niks gemerkt...totdat ik op de Ring A10 ineens een grote rookwolk achter me aantrok. Het is gewoon een feit dat het Cooper S/JCW turboblok niet opgewassen is tegen zware belasting zoals tuning, tenzij de zaken grondig aanpakt. Tuurlijk zijn er een hoop die (nog) geen problemen hebben. Maar wat Daiel zegt; het feit dat je niks merkt wil niet zeggen dat er niks aan de hand is.

Maar als je het risico wilt nemen, gewoon doen natuurlijk. Bij mij had de complete motorwissel(zonder turbo en koppeling) mij 6500 euro ex BTW gekost als het niet onder garantie viel.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

19 feb 2012, 12:18

Ook coupe en countryman s?
Hoog- en laagvlieger
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

19 feb 2012, 12:24

Ik weet niet of het al eens geopperd is, maar misschien is het interessant om van de getunede Mini's te weten óf en hoelang het al goed gaat of is gegaan.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

19 feb 2012, 12:27

De orginele vraag was : is een R56 betrouwbaar


Niet of en hoe en welke tuning betrouwbaar is.


:wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

19 feb 2012, 12:34

R56 met tuning dus niet ! Volgens mij maakt 2007 of 2008 niet uit met problemen :wink:
Denk dat die stock best betrouwbaar is :roll:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

19 feb 2012, 12:44

Marcel Always Open schreef:De orginele vraag was : is een R56 betrouwbaar


Niet of en hoe en welke tuning betrouwbaar is.


:wink:
Ik had daar wel een apart topic voor willen openen hoor :roll: :wink:

Maar back to topic dan: 2007/2008/2009 maakt allemaal niet zo veel uit. Kettingspanner en ketting is al genoemd. Daar zijn fixes voor, zorg dat de laatste erop zit. Zal zo even nakijken welke fix de Duitse dealer er afgelopen mei bij mij opgezet heeft en dat hier vermelden. Verder onlangs de waterpomp terugroepactie. Dus hou daar ook rekening mee.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

19 feb 2012, 17:05

frankie schreef:Kettingspanner en ketting is al genoemd. Daar zijn fixes voor, zorg dat de laatste erop zit. Zal zo even nakijken welke fix de Duitse dealer er afgelopen mei bij mij opgezet heeft en dat hier vermelden.
Heb het even opgezocht op de bon van de afleverbeurt, maar daar wordt je denk ik niet veel wijzer van. Het nummer is 113 15 555, omschrijving is: Steuerkette ersezten (erschwerter Ausbau)
P&G
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Dronten
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 dec 2010, 20:46

19 feb 2012, 20:22

Problemen met tuning komen volgens mij deels voort uit de extreem hoge thermostaat instelling van 105 a 107 graden waarmee deze blokjes draaien in een mini, hierdoor is de olie temp al erg(te) hoog voordat je gaat gassen. Het automatisch terug regelen van de thermostaattemp bij hoge toeren is dan mosterd na de maaltijd.
De Peugeots en Citroenen met dit blok in 200 pk configuratie draaien bij 85 graden en bij serieusgassen regelen die terug naar 70 a 75 graden.
Als je getunend veel op maximaal koppel rijdt ( meer dan 300 Nm) belast je de motor extreem zwaar bij hoge water en olie temperaturen en kan dat tot zuigerschade lijden.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

19 feb 2012, 20:59

Dat is dus precies wat er bij mij gebeurd is idd.

Je kan bij Beek je thermostaattemperatuur laten aanpassen trouwens.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Full Throttle
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011, 08:59

20 feb 2012, 08:50

Is dat het enige verschil met de 1.6 t blokjes? De temp bij Peugeot en Citroën is lager?
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

20 feb 2012, 09:12

Nee, er zijn nog meer verschillen. De zuigers van een 200pk Peugeot blok zijn bijvoorbeeld veel sterker. Precies op de plek waar de Mini zuigers afbrokkelen hebben de Peugeot versies verstevigingen.
Full Throttle
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011, 08:59

20 feb 2012, 09:19

Net waar de JCW zuigers ook sterker zijn dan? Of zijn er ook gekende problemen met de JCW blokken met hun verstevigde zuigers? Ik moet zeggen dat een kennis van mij een DS3-R heeft gekocht en na 400 km staat deze ondertussen al 4 weken in de garage. Problemen met de motor... Ik zal nog eens checken of er al iets geweten is naar de oorzaak.

Terug naar “MINI-talk”