Even een bandenvraag... Wat zouden jullie adviseren van bandenmaat voor een 7,5x18 velg?
Ik dacht zelf aan 215-35 maar is dat niet te dik erop...?
Hij mag van mij net getrokken zijn en niet loodrecht op de velg staan...
Toch maar 201-40 dan?
215/35 op 8J is net een klein beetje getrokken, met de nadruk op een klein beetje:
Niet de beste voorbeelden maar beter kon ik zo snel niet vinden. Ik denk dat als je heel licht getrokken wilt op een 7,5J velg dat je dan 205 moet doen. 205 is tenslotte de maat voor 7J, dus op 7,5J moet 'ie wel heel licht getrokken worden.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Het nadeel van Falken's is dat er geen velgrand beschermer in zit. Dunlop sp9000 heeft dit wel, maar volgens mij wil je gewoon dat ze een klein beetje getrokken staan. Ik zou dan voor 205 gaan en welke band je dan neemt op een 7.5J wiel is echt niet heel belangrijk.
Ook al zit die velgrand beschermer erop heeft het totaal geen zin bij een getrokken band ! En zelfs als die niet getrokken is dan heeft het geen zin ....