Vertragers voor dieven

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
maus105
Bonkey

Vertragers voor dieven

23 feb 2012, 20:06

Ik kwam dit tegen:

Iemand hier ervaring mee of al meer van gehoord. Weet nog niet wat het kost.
maus105
Bonkey

23 feb 2012, 20:47

Van wat ik lees kost het 100euro per ruit. Dat is niet goedkoop!
Ik heb wel een mailtje gestuurd naar een bedrijf. Misschien iets voor een groupbuy :D
Het nadeel van dit is alleen als je het water inrijd en je juist je auto uit wil.
Nou schijnt het vanuit de binnenkant wel beter te breken zijn.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2012, 21:14

Tijdje terug hier auto tegen een middenberm geklapt en in de hens gevlogen, grietje van 18 of 19 bewusteloos op de achterbank, kregen ze niet op tijd eruit.. dat was nog een standaard coupe.. brr..

zou hier wel 2x over nadenken voordat je dit op je auto laat toepassen. Dieven sarren is leuk, maar veiligheid 10x belangrijker imo. Stel je maakt een klapper en de boel vliegt in de fik, dan is elke seconde fataal. In het water ook. Als je zelf bewusteloos raakt moet je het hebben van derden buiten je auto.. dan jatten ze maar beter m'n spullen! (uberhaupt nooit iets in de auto achterlaten wat van enige waarde is).
Marcel Always Open
Cabrio-King

23 feb 2012, 21:47

Heel vaak wordt de deur geforceerd door gaatjes te boren bij het slot, dan maakt het niet meer uit wat voor glas er in de ruiten zit.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
maus105
Bonkey

23 feb 2012, 21:59

Dit is een folie wat ze op je ruiten plakken Marcel. En het is meer voor de hit and run diefstalletjes.

Ik las dat het zelfs bestend is tegen terroristische aanslagen :o :lol:
Uiteindelijk blijft het altijd een vertrager en er zitten ook nadelen aan als je in het water beland.
Vandaar dat ik ook vraag of er al mensen zijn met ervaringen.
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2012, 23:17

Apart om te zien. Ik wist helemaal niet dat zoiets bestond. Heb je ook enig idee hoe het werkt? Van alleen een stukje plastic kan het toch nooit zo sterk worden...?
maus105
Bonkey

24 feb 2012, 08:46

Van wat ik lees bestaat de folie uit verschillende lagen met gehard lijm ertussen. Als het door een goeie folieplakker erop word gezet schijn je er niks van te zien 8)
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 feb 2012, 11:58

Ik vraag me af of je dan nog gewoon je raam naar beneden kan doen. Hij wordt van dat folie wel een stuk dikker en waarschijnlijk ook zwaarder. Neemt niet weg dat het een handig product is, als het allemaal werkt.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 feb 2012, 12:02

kimi100 schreef:Ik vraag me af of je dan nog gewoon je raam naar beneden kan doen. Hij wordt van dat folie wel een stuk dikker en waarschijnlijk ook zwaarder. Neemt niet weg dat het een handig product is, als het allemaal werkt.
Is nog niet eens 1mm dik of dun. Merk en zie je dus niets van. Zelfs niet op onze stijlloze portieren aangezien een goede plakker (lees: ACE Leiden) de randen schaaft.
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 feb 2012, 13:27

Ik weet dat vanuit de brandweerwereld hier niet zo heel enthousiast op dit soort dingen gereageerd wordt. Met brandweermaterieel maakt het niet zo veel uit maar met alleen een lifehammer kom je er heel moeilijk doorheen.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 feb 2012, 14:27

Ik twijfel ook sterk of het echt zo sterk is als in dat eerste filmpje wordt gesuggereerd. Moet je kijken hoe hard die kerel uithaalt op het raam zonder de folie en hoe hij daarna op het raam slaat met folie. Dat maakt echt een wezenlijk verschil. Net als die gast met die hamer.

Maar afgezien daarvan, ik zou het never op m'n ramen plakken en wel om de reden die Sjaak noemt. Moet er niet aan denken als je in het water beland of idd bij brand oid. Gewoon je auto opgeruimd achterlaten zodat de gelegenheidsdief je auto ongemoeid laat. Want de professionals slaan echt geen raam in, die weten precies hoe ze een bepaald type auto met zo weinig mogelijk schade kunnen jatten.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
maus105
Bonkey

25 feb 2012, 01:27

Dat lijkt mij ook een behoorlijk nadeel. Maar wat is de kans dat je in het water beland :lol: Brand vind ik niet echt iets om bij stil te staan. Dan stap je toch uit. Als je bewusteloos raakt kan de brandweer desnoods ook de deur open doen. Bij mij springt de anti carjack er automatisch af bij sterke deceleratie. Uit een van mijn oude auto's is de radio eruit gejat en toen hebben ze ook gewoon het slot ontwricht. Dus dan heeft het ook nog geen zin. Wat je tegenwoordig veel ziet (vooral in vag modellen) zijn de populaire rns navigatiesystemen. En natuurlijk navigatiesystemen in andere auto's. Tevens worden airbags ook veel gejat. Maar ja om voor je navigatiesysteem nou 300euro neer te tellen voor folie. Daarintegen heb je het ook in getint folie. Dus als je je ramen toch al laat tinten zou je het kunnen overwegen.
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 feb 2012, 10:54

maus105 schreef:Dat lijkt mij ook een behoorlijk nadeel. Maar wat is de kans dat je in het water beland :lol: Brand vind ik niet echt iets om bij stil te staan. Dan stap je toch uit. Als je bewusteloos raakt kan de brandweer desnoods ook de deur open doen. Bij mij springt de anti carjack er automatisch af bij sterke deceleratie.
En dan zijn de deuren zo verwrongen dat ze niet meer open kunnen.. de brandweer is in de meeste gevallen, zeker in het geval van vrijwillige opkomst, er pas na een kwartier of later. Toch vervelend als de politie en/of omstanders dan je ruiten niet meer kunnen forceren.

Terug naar “Kletshoek”