Mini Cooper R50 ''De Rooie" Mod list Update!!!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
PerryMiniCooper
Be Mini
Be Mini

27 feb 2012, 21:09

Shag schreef:van het resultaat (dash) foto's posten! JCW Carbon = (shakeit) :D

Komen eraan :mrgreen: moet hem alleen nog inbouwen zal wel even foto's maken in de tussen tijd.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2012, 21:28

Yep, zelfde probleem qua accu... Ik heb ook zo'n aFe, intake-temps zijn mooi laag volgens m'n ScanGauge.
PerryMiniCooper
Be Mini
Be Mini

27 feb 2012, 21:29

MartijnGizmo schreef:Yep, zelfde probleem qua accu... Ik heb ook zo'n aFe, intake-temps zijn mooi laag volgens m'n ScanGauge.

heb jij een site voor me of kan ik daar ook aan komen via beek?
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2012, 21:37

Ik heb em op Ebay uit de VS besteld, zo ziet dat er gemonteerd uit:
Afbeelding

Ik zou het verder hierbij laten qua mods op een Cooper. Je zou nog helemaal los kunnen gaan met spruitstuk/nokkenas/bewerkte kop/grotere gasklep/etc, maar dan nog is een Cooper S zonder mods sneller én je mag met standaard vermogen al blij zijn als de Midlands-bak heel blijft bij regelmatig sportief gebruik. >)
PerryMiniCooper
Be Mini
Be Mini

27 feb 2012, 21:52

Zo me dashboard plaat die boven op zit eraf gehaald. en de 2 zij platen zijn eraf morgen weer verder. Dingen verwijder bij de airbag in het donker lijkt mij niet zoeen goed idee.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2012, 22:03

Volgens mij heeft een chip op een cooper ook niet heel veel nut, maar kan zijn dat ik daar de vergissing in maak met het verschil tussen de 1e en 2e generatie ;)

Verder vraag ik me ook af hoe hoog het nut werkelijk is van veel motorische aanpassingen als oliekoelers enzo op een Cooper, volgens mij heeft een cooper niet direct te kampen met over verhitting ofzo, kan je beter wat geld opsparen voor een CooperSSSSSSS over een jaartje ofzo... :P
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2012, 22:07

Ik heb mijn Cooper ook laten chippen bij Beek, en hoewel het geen wereld van verschil is, rijdt ie er toch wel een stuk prettiger van. Hangt een stuk beter aan het gas en met name in het middengebied voelt ie wat sterker.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2012, 22:14

Ah oke, dan heb ik toch de 1e en 2e generatie te veel door elkaar gehaald :oops:

Wat is het verschil in cijfers dan tussen standaard cooper, en een met chip? :)
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2012, 23:27

In cijfers? 115 om 116pk oid? Zal qua topvermogen niet veel schelen, maar 'drivability' is wel een stuk beter.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 feb 2012, 23:36

Luchtfilter - zeker doen (AFE is een goede)
Oliekoeler - niet doen bij weinig mods
Spruitstuk - Als je van herrie houdt is dat wel een optie
Catback - Zie spruitstuk, maar in mindere mate (die twee gecombineerd is lol)

Cylinderkop, gasklep, nokkenas en bougies enkel doen als je er een Getrag in hebt zitten (of dat nog wil gaan doen), je deze auto een hele lange tijd wil houden, en er motorisch qua vermogen op max stock-S-niveau te komen.
Meer power wil niet altijd zeggen dat het er beter op gaat rijden, na het wisselen van de Newman naar de nieuwe CatCam is mijn S er qua power en vermogen flink op vooruit gegaan BOVEN de 2000 toeren, vanaf stationair tot 2000 is het ruk tot soms zelfs huilen met de pet op. Maar dan nog, het is wel lekker :)

Heb je diepe zakken, wil je iets leuks doen wat niemand hier nog heeft gedaan kun je een Cooper blokje met een hoop modificaties net zo snel maken dan een S, maar dan ben je wel een klap geld kwijt en is een S makkelijker naar hogere niveau's te tillen.

Kortom: Motor tunen bij een Cooper heeft weinig nut. Beter een S kopen als je blokjes aan wil pakken :)
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 feb 2012, 00:09

^^dat dus

Paar leuke onderstelmods (camber + achterstabi) en remmen aanpakken (blokken, staalomvlochten leidingen + goede vloeistof), de rest van je muntjes aan benzine besteden en lekker rondbollen! 8)
PerryMiniCooper
Be Mini
Be Mini

28 feb 2012, 07:09

Eerst even de jcw set erin :D.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 feb 2012, 12:34

MartijnGizmo schreef:^^dat dus

Paar leuke onderstelmods (camber + achterstabi) en remmen aanpakken (blokken, staalomvlochten leidingen + goede vloeistof), de rest van je muntjes aan benzine besteden en lekker rondbollen! 8)
Jup, achterstabi nemen van een R56S, die zijn relatief goedkoop en meen ik 18 mm, dat ga je wel merken. Camberlinks en platen kan via de huidige Groupbuy (maar ik denk dat je daar nu geen prioriteit aan stelt) en als je remmen wil aanpakken ook een setje van een R56S scoren. Dan zit je gebeiteld, groter dan dat heb je niet nodig omdat je daar het vermogen ook niet naar hebt
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 feb 2012, 12:55

Ik heb nog een Alta achterstabi liggen voor een R56, volgens mij 19mm. Mag weg voor 75 euri's. PM maar bij interesse
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”