Yakko Cooper S R56 | GAAT WEG!
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Voor de zekerheid zou ik zeker icm met software voor een intercooler gaan... de R56S heeft zo nu en dan nogal eens last van de warmte, met chippen word dit niet direct beter (lees slechter) en zou dus een intercooler zeer aan te raden zijn 

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
De IC zorgt er alleen voor dat je IA temperatuur langer lager blijft (en je dus ook langer meer vermogen hebt) wanneer je gaat lopen knallen, maar helpt niet om je blok te sparen. Als je gaat tunen is een IC eigenlijk wel een must, anders heb je, zeker bij hogere temperaturen, niet zo heel veel meer vermogen.
Sowieso moet je goed uitkijken wanneer je gaat tunen met dit blok. Eigenlijk is het beste om de zaken dan goed aan te pakken, maar mocht je toch voor enkel software gaan, dan zou ik zeker een oliekoeler en een grotere IC monteren. Oliekoeler voor iets meer zekerheid dat je blok niet na 15dkm in elkaar draait (zoals o.a. bij Speedy, Ragnar en bij mij) en de IC zodat je ook daadwerkelijk gebruik kan maken van het vermogen.
Maar na mijn eigen plof-ervaring van m'n kostbare JCW blok zou ik het niet meer aandurven met enkel software-tuning...
Sowieso moet je goed uitkijken wanneer je gaat tunen met dit blok. Eigenlijk is het beste om de zaken dan goed aan te pakken, maar mocht je toch voor enkel software gaan, dan zou ik zeker een oliekoeler en een grotere IC monteren. Oliekoeler voor iets meer zekerheid dat je blok niet na 15dkm in elkaar draait (zoals o.a. bij Speedy, Ragnar en bij mij) en de IC zodat je ook daadwerkelijk gebruik kan maken van het vermogen.
Maar na mijn eigen plof-ervaring van m'n kostbare JCW blok zou ik het niet meer aandurven met enkel software-tuning...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Nootdorp
- Full Throttle
- Enthousiast
Bericht
Knappe kar man!
Ook mijn mening.Fred schreef:Gewoon eraf blijven man, je bent 18 en hebt 163+ pk onder je gat. Da's niet min...
Knappe kar man!
Onze sponsors