De opvolger van de rooie is een ... Smart forTwo Cabrio

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 feb 2012, 21:07

nee juist niet. BTW auto is aantrekkelijker om te verkopen omdat 'ie dan een zakelijke klant dan de BTW nog mag verrekenen. Particulier merkt er nul komma nul van of het een BTW of marge auto is.

Ik denk dat Marco de auto juist gekocht heeft omdat het een BTW auto is. (Marco kennende) :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 feb 2012, 21:19

Ik heb Marco even een mail gestuurd om te vragen hoe het nou precies zit. Ben eigenlijk wel benieuwd. Gelijk even kijken of er iets met die wielen te regelen is.... :()

:mrgreen:

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 feb 2012, 22:04

Btw auto is inderdaad beter. Hij is aan parteculieren en bedrijven te verkopen en de investering voor het autobedrijf is lager omdat de btw terug gevorderd kan worden bij inkoop! :wink:
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 feb 2012, 22:30

mushrop schreef:nee juist niet. BTW auto is aantrekkelijker om te verkopen omdat 'ie dan een zakelijke klant dan de BTW nog mag verrekenen. Particulier merkt er nul komma nul van of het een BTW of marge auto is.

Ik denk dat Marco de auto juist gekocht heeft omdat het een BTW auto is. (Marco kennende) :wink:
Okay! Voor een particulier maakt het dus niet uit. Zeker niet gezien de minieme winstmarge ... Ehm ja best een goeie prijs voor de rooie gekregen en het kan niet anders dat Smeets het verkocht heeft voor dezelfde prijs dat ze mij hebben geboden.

Maar als het idd zo is dat nog steeds een BTW-auto is dan moet je 'm ff berichten :wink:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2012, 09:25

Hij is op vakantie, ik bel 'm volgende week even.

Afbeelding
THE MUD
One wheel wonder
One wheel wonder

02 mar 2012, 14:05

Hele dikke mini had je, vanwaar de overstap?
Vind een Smart for2 mits iets omlaag en dikke wielen best leuke karretjes (vooral financieel gezien lijkt belastingvrij dieselen me wel wat).

PS: Achterlichtglazen kun je natuurlijk ook spuiten, spuitbusje blacklight spray (is overigens verwijderbaar en ik heb er best mooie resultaten mee geboekt). :wink:
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2012, 17:14

Heel simpel ... De rooie werd te duur.

Niet echt bewust gekozen voor een cabrio maar ik kreeg bij de dealer een goede prijs voor de S en de cabrio was erg netjes geprijsd.
Nu ben ik heel blij dat ik voor een cabrio heb gekozen. Met het dak omlaag is het echt een leuk bakkie. Met het dak erop voel ik me soms net in een "40 km per uur pillendoos" rijden. Wat niet terecht is want het rijdt echt niet suf.

Een andere zomerset is de bedoeling en dan gaat ze fiks omlaag. De achterkant is hoger dan de voorkant en dat is echt een doorn in mijn oog. Mss dat ik er nog camberplaatjes erin laat schroeven. Een ruigere look gaat er iig komen.

Spuitbus is vrij link omdat de lichtdoorlaatbaarheid gegarandeerd moet zijn. Donkere glaasjes zijn ook te koop maar zijn schreeuwend duur. Een andere optie is beplakken met folie :wink:
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

02 mar 2012, 17:21

Leuke wagen!
Heb ze in alle maten en modellen gehad of gereden tot aan brabus toe.
Begrijp je keuze best wel. Persoonlijk zou ik er zo weer eentje bijnemen.(..maar wel weer een brabus :wink:)
Regards
THE MUD
One wheel wonder
One wheel wonder

02 mar 2012, 17:37

Wie controleert die lichtdoorlatendheid dan werkelijk in praktijk?
Folie of spuitbus is beiden verboden, heb er zelf nooit problemen mee gehad (ook een tijdlang gele folie over koplampglazen gehad). Alleen een extra setje voor de APK is eventueel handig (ik maakte de afspraak dat ze het bij een controle eraf mochten trekken maar bij geen controle lieten zitten).
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 apr 2012, 07:48

mushrop schreef:Hij wordt dus niet door Smeets zelf verkocht, maar staat nu bij een oud-collega te koop:

http://link.marktplaats.nl/535244772

Marco van Beek is ongeveer 3 jaar mijn manager geweest toen ik bij Wensink werkte.
Gone ... Waar is ze heen? Weet jij dat Mush?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 apr 2012, 09:48

In ieder geval verkocht, staat ook niet meer op de site. Heb Marco alleen via de mail gesproken, nog niet gebeld eigenlijk...

Afbeelding

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”