Een korte situatieschets:
rustig verkeer, laat in eender welke versnelling de toeren rustig klimmen naar 4500tr of meer.
Wanneer ik dan wil opschakelen naar een hogere versnelling en ontkoppel blijven de toeren voor een seconde tot 1,5 seconde op het onkoppelde toerental ipv te zakken naar een lager toerental.
Kunt u wel voorstellen dat het totaal niet soepel rijden is wanneer de motor dit doet.
Is dit iets eigen aan R53's met nog een oude mapping van BMW (begin 2003) erop (had hier al eens ergens iets over gelezen) of is er ergens iets aan het falen dat eens een keertje nagekeken zou moeten worden?
Heb er eigenlijk nooit echt op gelet als dit in het begin ook was toen ik de mini pas had.
Motor R53 daalt langzaam in toeren bij ontkoppelen
- Dirkxke
- Mod virus alert!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb er iig geen last van.. net nog ff gekeken/geprobeerd.. dus miss toch ff na laten kijken 
Miss is de ontsteking niet meer goed?

Miss is de ontsteking niet meer goed?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Dirkxke
- Mod virus alert!
Bericht
Denk dat het een combinatie van factoren is bij mij.
Last van een lekkende vacuüm darm (die van de nokken ventilatie) en die veer in de gasklep waar het beste vanaf is.
In maart heb ik een aantal dagen verlof en dan zal ik het hier updaten na het wisselen van wat onderdelen.
Last van een lekkende vacuüm darm (die van de nokken ventilatie) en die veer in de gasklep waar het beste vanaf is.
In maart heb ik een aantal dagen verlof en dan zal ik het hier updaten na het wisselen van wat onderdelen.
- Dirkxke
- Mod virus alert!
Bericht
En het gaat van kwaad naar erger 
Juist terug gekomen van de basketbal, met momenten amper druk tot ong 4500tr en slaat de charger erin.
Tijd om dat vacuumpotje te wisselen en dan zien we van daar wel weer verder.
Desnoods binnen bij Beek voor een nazicht.

Juist terug gekomen van de basketbal, met momenten amper druk tot ong 4500tr en slaat de charger erin.
Tijd om dat vacuumpotje te wisselen en dan zien we van daar wel weer verder.
Desnoods binnen bij Beek voor een nazicht.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Dirkxke
- Mod virus alert!
Bericht
Dit weekend gaat moeilijk voor mij, maar volgend weekend zou normaal moeten lukken.
Heb dan van vrijdag tem maandag vrij.
Yep het is hoog tijd voor ik andere stukken ga rijden hierdoor.Daveke schreef:Gaan we die klep binnenkort eens wisselen?
Dit weekend gaat moeilijk voor mij, maar volgend weekend zou normaal moeten lukken.
Heb dan van vrijdag tem maandag vrij.
Onze sponsors