Beste mede Mini bewonderaars,
Op internet ben ik een hele mooie tweedehands Mini tegen gekomen. Ik ben van plan deze te gaan kopen. Echter volgens de dealer is het een Mini Cooper S, maar volgens mij is het een gewone Mini Cooper (namelijk geen Luchtinlaat in de motorkap, geen dubbele uitlaat, geen S aanduidingen en geen S interieur) Is het mogelijk dat het toch een S is en waar kan ik dat aan zien.
Wat vinden jullie trouwens van de prijs. De auto is te zien op site van wanraaijautos even de w's ervoor en de nl erachter het is de Racing Green Mini.
Alvast bedankt voor de hulp
Verschillen tussen Cooper S en Cooper
- flyguy
- Enthousiast
Bericht
Re: Verschillen tussen Cooper S en Cooper
Nou lijkt me vrij duidelijk geen S, misschien dat de dealer in de war is omdat er een aeropakket op zit (andere bumpers, grille etc). Als je effe onder de motorkap kijkt en er zit geen intercooler met een S er op lijkt het me duidelijk. Ook heeft de S een 6 bak (ipv 5). Verdere andere verschillen gaf je zelf al aan. (veel geld voor een cooper maar wel voorzien van vele dure opties) Met het JCW pakket zal 'ie wel het aero pakket bedoelen (en niet het tuningspakket).
Laatst gewijzigd door flyguy op 19 feb 2007, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- flyguy
- Enthousiast
Bericht
Ik zou zeggen kopen!
Wel zorgen dat op het koopcontract staat dat het een S is met 6-bak en 125KW vermogen. Dan terug gaan omdat het toch een cooper is (5-bak en 85KW) en een echte S eisen met dezelfde opties
(dat zou voor die prijs namelijk een koopje zijn!). Zal juridisch gezien waarschijnlijk wel weer niet lukken....
Wel zorgen dat op het koopcontract staat dat het een S is met 6-bak en 125KW vermogen. Dan terug gaan omdat het toch een cooper is (5-bak en 85KW) en een echte S eisen met dezelfde opties

- kamiel
- Be Mini
Bericht
ik zou mij nog maar eens goed bedenken om bij zo'n verkoper iet te kopen, als hij zegt dat het een s, heb ik zo mijn twijfels aan zijn verkopers vaardigheden en betrouwbaarheid.
voor die prijs zijn er nogal wat coopers te koop.
Ben je specifiet aan het kijken voor een cooper S of een "gewone" cooper??

voor die prijs zijn er nogal wat coopers te koop.
Ben je specifiet aan het kijken voor een cooper S of een "gewone" cooper??
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Een doodgewone Cooper!
overigens een prima model natuurlijk zo'n cooper maar dan kan je beter kijken op www.mininext.nl
Dan wordt je wel eerlijk behandeld!
overigens een prima model natuurlijk zo'n cooper maar dan kan je beter kijken op www.mininext.nl
Dan wordt je wel eerlijk behandeld!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors