Dipje met optrekken.

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
kamiel
Be Mini
Be Mini

Dipje met optrekken.

20 feb 2007, 12:51

Ik heb nog even een vraag over mijn cooper S, ik heb hem nu drie weken en wat mij opvalt is dat steeds als ik optrek bij een stoplicht in de eerste versnelling, dat de auto even stotterd, een soort van dipje, dit gebeurt als je gewoon even normaal tot redelijk snel probeert weg te komen, als je heel voorzichtig doet zeg maar als een ouwe lul dan heeft hij het niet.
Het ligt niet aan de koppeling, omdat het gebeurt zodra ik de koppeling al heb laten opkomen, het is echt iritant en ik begin mij er behoorlijk aan te ergeren, vooral als je veel moet optrekken remmen voor een rood licht en weer vanuit stilstand opnieuw moet optrekken, het is echt een dipje, misschien is hij wel erg zuinig afgesteld.

Heeft hier nog iemand las van en hoe kan ik het laten verhelpen, morgen gaat de auto naar de dealer hier in maastricht voor een olielekkage te maken, zal ik gelijk vragen of ze wat aan het dipje kunnen doen, of word het toch chippen voor het dipje weg te krijgen.
Graag hoor ik van jullie

gr,
kamiel.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2007, 12:54

De dealer heeft voor de pre facelift modellen. Volgens mij de jouwe dus ook een nieuwe software ontwikkeld om dat hikje er uit te halen. Moet je bij de dealer ff naar vragen. Neem aan dat je niet zo flink op terkt dat je traction control iedere keer ingrijpt.

Gr,

PP
kamiel
Be Mini
Be Mini

20 feb 2007, 12:57

nee, het is zeker niet de traction control, dat is voelt anders en ik heb het hikje ook met uitgeschakelde traction controle.
Het is echt een hikje zoals je zegt.

Moet je daar voor betalen voor het laden van die nieuwe software in je cooper, of is dit een service van de zaak (zal wel niet) :mrgreen: :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

20 feb 2007, 12:57

Knippert je DC/ASC lampje op het dashboard? Deze kan bij een beetje snel optrekken al heel snel ingrijpen.

Verder zou ik proberen te achterhalen bij de dealer welke software versie je hebt en of er niet een update is, de eerste S-en hebben een paar kleine foutjes in de software.

Derde en beste weg is even langs Beek Autoracing te gaan en te chippen :)

Je betaald al als de dealer je computer of fouten controleert, standaard bij een beurt. Zonder de auto aan de computer te hangen kunnen ze niet eens je olie wisselen. De olie zuigen ze namelijk met een machine uit je blok i.p.v. via de olieplug, en die machine werkt niet voordat je auto op de computer is aangesloten :)
Sommige dealers doen dan meteen automatisch een update van de software als die er is, sommige niet.
Laatst gewijzigd door Berthil op 20 feb 2007, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
kamiel
Be Mini
Be Mini

20 feb 2007, 12:58

p.s. mijn cooper s is van 2003 dus pre-facelift :mrgreen:
kamiel
Be Mini
Be Mini

20 feb 2007, 13:02

nee, het lampje dc/asc knipper dan niet, , dat gebeurt inderdaad wel als ik plankgas geef :D , maar dan heb je geen dipje maar dan heb je last van een enorme DIP, dan valt echt het hele vermogen in eens weg!!
als ik echt snel wil optrekken zet ik meestal de DC/ASC knopje uit :mrgreen: :mrgreen:

Hoe kan ik er achter komen welke sofware er nu in mijn auto draait??
De auto is belgisch geweest en heeft buiten zijn beurtjes nooit een sofware update gehad, temeinste volgens de belgische dealer waar hij gekocht en onderhouden is niet.
kamiel
Be Mini
Be Mini

20 feb 2007, 13:06

kijk als dat updaten flink in de kosten loopt bij de dealer, kan ik mij beter dat geld uitsparen en dat bij de chiptuning bij beek te leggen :D :D
Moet alleen nog even mijn vriendin zien te overtuigen saint saint
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

20 feb 2007, 13:08

Gewoon niks vertellen :evil:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2007, 14:28

kamiel schreef:Moet alleen nog even mijn vriendin zien te overtuigen saint saint
Je gaat er een stuk zuiniger mee rijden en inhalen is veel veiliger :roll: :mrgreen:
S-Special
4 op een rij!
4 op een rij!
Nederland

21 feb 2007, 10:31

Het hikje kan je er zo bij de dealer uit laten halen heb ik ook pas laten doen kostrond de €40,- !!!!
ze hebben een software update die dit probleem oplost!!
Je kan er op wachten heb ik ook gedaan en het rijd ook een styk prettiger!!! :D
kamiel
Be Mini
Be Mini

21 feb 2007, 10:32

nou, ben vandaag naar de dealer geweest en deze zou een update doen in de software van de auto, kosten 88euro :shock: :shock: ik hoop maar dat het nu over is met al die kosten.
Morgen krijg ik de auto weer terug en weet ik meer.
tot zover. :D
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2007, 10:49

Moet je daar een dag op wachten :shock: is 5 minuten werk!! inlezen en klaar..
kamiel
Be Mini
Be Mini

21 feb 2007, 11:23

nee, er waren nog meer dingen die aan de auto moeten gebeuren, de auto heeft ook nog last van een olielek en een weigerend achteruitrijlicht.
alles bijelkaar een dag werk, misschien dat ik hem vanavond kan ophalen, maar het kan ook zijn pas morgen. :(
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

21 feb 2007, 13:46

Hopen dat nu ALLES gefixt is :)
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 feb 2007, 12:10

kamiel schreef: een weigerend achteruitrijlicht.
:(
Hier hetzelfde....... afgekeurd met de apk :S. Schakelaar op bak weigerde dienst. Ding kost zes euro en zou vijf minuten werk kosten.
Dit is natuurlijk wel het minst erge wat je kan overkomen.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”