Oproep Tros Radar Mini Cooper S

De 2e generatie vanaf 2006
kk-mini
One wheel wonder
One wheel wonder

12 mar 2012, 11:14

Cooper S aug 07 (nu 34K kilometers) met 2 jaar MINI-next garantie. Met miniratel (op film :-)). Dealer zo overtuigd.

Men heeft voor de ratel een apart diagnose programma op de werkplaatscomputer. Die heeft het geluid ook en dan moet de monteur dat vergelijken en als het overeenstemt (hetgeen een vrije beoordeling is de monteur moet ja of nee intoetsen) dan rolt er meteen een advies uit. in mijn geval hele distributie vervangen.

Onder garantie maar reken maar dat het tevens non-conformiteit oplevert. Dinsdag is die 2 dagen weg. Ben benieuwd. Kort daarop gaat die overigens de zomerstalling in en komt de Z4 naar buiten.
Cooper S - BMW Z4 - BMW R1200 GSA (mannen blijven kinderen)
MCmies
Enthousiast
Enthousiast

12 mar 2012, 15:51

Ik heb dit weekend gelijk Mini Amsterdam gemailt over de waterpomp en ik krijg zowaar net bericht terug. Donderdag wordt mijn waterpomp vervangen. Ik stond al op de lijst voor bericht hierover, maar ze hebben het na mijn email vooruit geschoven.

Hopelijk wordt dat ECHT de laatste aanpassing aan de motor (na 2 nieuwe distributiekettingen en een "nieuw" motorblok). :shock:
kk-mini
One wheel wonder
One wheel wonder

15 mar 2012, 17:11

Vandaag Cooper S weer terug. Ketting etc vervangen. Loopt nu merkbaar stiller na start (en uberhaupt). Waterpompen zijn bijna niet te krijgen dus daarvoor moet ik terug. Krijg dus nog een oproep.

Meteen lekkende mistlamp vervangen (zat vocht in). Allemaal onder MINI-Next garantie met dank aan de Renova-groep dus :-)
kk-mini
One wheel wonder
One wheel wonder

Olie keering

03 feb 2013, 15:51

Kwam de Cooper S uit de winterstalling 3,5 liter op 4500 km. Keering kapot. Waarschijnlijk foutje bij vorige reparatie. Weer gemaakt en rijdt als een zonnetje :-)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2013, 16:20

Top! Weer lekker genieten dus!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”