
R53; Goodbye my friend! P97
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
We hebben de ruimte idd goed gebruikt 
Ging ook makkelijk!
Net ff snel een foto gemaakt van hoe de auto er nu bij staat..

Dit was de rijhoogte die ik voor ogen had en in 1x goed!
Zonder iets te meten, gewoon gokken
Nu de achterkant nog! Wie weet dit weekend nog! ff t weer aankijken..

Ging ook makkelijk!
Net ff snel een foto gemaakt van hoe de auto er nu bij staat..

Dit was de rijhoogte die ik voor ogen had en in 1x goed!

Zonder iets te meten, gewoon gokken

Nu de achterkant nog! Wie weet dit weekend nog! ff t weer aankijken..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Hoe heb je de ellende met de voorkant nu opgelost?
Ik nam eigenlijk wel aan dat je die set eerst even gechecked had voordat ik langs was gekomen om te helpen.
Ook omdat je je afvroeg welke stand de camberplates moesten hebben dacht ik dat je ze al eens aangedraaid had.
Even voor de duidelijkheid... bouten van de camberplates waren niet vastgedraaid bij montage...
Waarschijnlijk rij je nu met dit camber rond? \---\
ik hoor het wel
Ik nam eigenlijk wel aan dat je die set eerst even gechecked had voordat ik langs was gekomen om te helpen.

Ook omdat je je afvroeg welke stand de camberplates moesten hebben dacht ik dat je ze al eens aangedraaid had.
Even voor de duidelijkheid... bouten van de camberplates waren niet vastgedraaid bij montage...

Waarschijnlijk rij je nu met dit camber rond? \---\
ik hoor het wel
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
moet nou alle schande hier besproken worden? (A) hahaha
Ik heb de wielen eraf gehad (eitje nu!) Veerpoot laten zakken en camber anders ingesteld. Uit voorzorg zover mogelijk recht. Maar staat nu goed. Binnenkort de achterkant en dan uitlijnen, miss dan nog een beetje aan het camber doen
kortom: probleem opgelost
Ik heb de wielen eraf gehad (eitje nu!) Veerpoot laten zakken en camber anders ingesteld. Uit voorzorg zover mogelijk recht. Maar staat nu goed. Binnenkort de achterkant en dan uitlijnen, miss dan nog een beetje aan het camber doen

kortom: probleem opgelost

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Ach het zijn toch gewoon tips voor de mensen die er ook aan beginnen..
Toen ik mijn schroefsetje monteerde ging er ook van alles mis en kun je ook terug lezen zodat je die fout niet maakt, daar leer je immers van toch
Och en een bout vergeten doet iedereen wel 'ns.
Maar ik ben trots op je
.... nice gedaan man!!
Blij dat het opgelost is..
Toen ik mijn schroefsetje monteerde ging er ook van alles mis en kun je ook terug lezen zodat je die fout niet maakt, daar leer je immers van toch

Och en een bout vergeten doet iedereen wel 'ns.
Maar ik ben trots op je

Blij dat het opgelost is..
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Goed bezig hier!!
Succes met de achterkant, deze is iets makkelijker dan de voorkant!

Succes met de achterkant, deze is iets makkelijker dan de voorkant!

MINI COOPER S R53 pre-facelift


- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Gister de boel dus weer allemaal vast gezet. De ramp is overgewaaid 
Maar nu heb ik weer te weinig camber heb ik zo t idee
Ach.. voglende week is het weer mooi weer, het is een uurtje werk dus miss dat ik er dan weer iets meer op zet
Beetje jammer dat het niet versteld kan worden zonder de boel te demonteren
Had het anders voorgesteld..
Toch heb ik na de auto ff flinke poetsbeurt kunnen geven, nieuwe wax erop en schitteren dat die doet! (deed)
Ff een rondje wezen rijden. Raampjes en dakje open en iedereen kijkt je na
Ook nog ff een weggetje genomen voor wat leuke pictures:


MINI in to the wild:


Maar nu heb ik weer te weinig camber heb ik zo t idee

Ach.. voglende week is het weer mooi weer, het is een uurtje werk dus miss dat ik er dan weer iets meer op zet

Beetje jammer dat het niet versteld kan worden zonder de boel te demonteren

Toch heb ik na de auto ff flinke poetsbeurt kunnen geven, nieuwe wax erop en schitteren dat die doet! (deed)
Ff een rondje wezen rijden. Raampjes en dakje open en iedereen kijkt je na

Ook nog ff een weggetje genomen voor wat leuke pictures:


MINI in to the wild:

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht

Nice pica's dude.
Uhm ja..BMX schreef:moet nou alle schande hier besproken worden? (A) hahaha
Ik heb de wielen eraf gehad (eitje nu!) Veerpoot laten zakken en camber anders ingesteld. Uit voorzorg zover mogelijk recht. Maar staat nu goed. Binnenkort de achterkant en dan uitlijnen, miss dan nog een beetje aan het camber doen
kortom: probleem opgelost

Nice pica's dude.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Zo, hier wordt hard gewerkt!
Dan is het extra leuk!
Dan is het extra leuk!

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Sportspack Mark
- Be Mini
- Locatie: Northern Ireland
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht

Ik heb de krik onder de draagarm gezet en dan opgekrikt tot het punt dat de torsiestang geen spanning meer zet op de reactiearm
If you ones done it, it's just a piece of cake! It's just knowing the right order of loosen the bolts.

Stiekem vraag ik het me af of je spacers nodig hebt.. bij veel sets is de winding van de veer heel groot, deze is echt heel klein. Maar het zekere voor het onzekere!
Is idd een goede tip voor iemand die binnenkort aan de gang gaatNeovo schreef:Volgende keer eerst voor of achterkant volledig doen
Zodat je neus of achterkant volledig vrij staat (grond) van spanning op de torsie assen.
Gaat veel makkelijk zo

Ik heb de krik onder de draagarm gezet en dan opgekrikt tot het punt dat de torsiestang geen spanning meer zet op de reactiearm

I didn't know before. I had very, very good help!Sportspack Mark schreef:cool pics!! i wouldn't have a clue how to fit coils
If you ones done it, it's just a piece of cake! It's just knowing the right order of loosen the bolts.
Het voelt ook zeer voldaan als je aan het eind van de dag je handen aan t wassen bentMarcel Always Open schreef:Zo, hier wordt hard gewerkt!
Dan is het extra leuk!

Dat duurt idd wel echt heel lang! Waar heb je die besteld dan?Raymond schreef:peter schreef:Gelukkig ga jij het het niet zelf doen Raymond!![]()
Ik heb de spacers nog niet binnen![]()
Is wel lang wachten zo..
Stiekem vraag ik het me af of je spacers nodig hebt.. bij veel sets is de winding van de veer heel groot, deze is echt heel klein. Maar het zekere voor het onzekere!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors